• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Morty
    Raihana skrev 2009-07-11 00:16:31 följande:
    Hihi, min gubbe sa en gång för ca 2 år sen: Nu köper du inga mer kläder till ungarna förrän dom vekligen BEHÖVER, dom har ju ofantligt mycket. Då svarade jag: Ok, om du slutar skicka pengar till din familj i Afrika. Han har aldrig tagit upp mitt kläpköpande sedan dess Han frågade en gång vad alla kläder i växa garderoben var. Isolering svarade jag, elen är ju så dyr.....
    Bra att ha hållhakar oxå! Den med isolering var bra. {#lang_emotions_cool} Nu har ju inte jag någon växalådor/kläder i mängder till mina så det är rätt lugnt här på denna fronten.
    Plutten & Pluttan
  • Buttelina
    Morty skrev 2009-07-11 00:14:45 följande:
    Trevlig liten lista jue! Jag gillar de ränderna som är på badges tröjan. Moa gillar inte badges printet dock Hoppas på att det kan komma en i bara ränderna till jr.....
    mm liten och trevlig

åhh synd att hon inte gillar badges
  • Morty
    Raihana skrev 2009-07-11 00:17:24 följande:
    Fast buggan gör ju i och för sig inget om han lovat bort
    Jooo, den kan man sälja dyrt och få MASSA härliga kläder för!!!
    Plutten & Pluttan
  • Buttelina
    haha gillar du inte buggor?
  • Raihana
    Morty skrev 2009-07-11 00:10:43 följande:
    Mmmm det var lite av min tanke. Samt att kika på molosar. Kan du något om deras storlekar? Jag har helt plötsligt fastnat för den där Grandmas Coat. Jag brukade ha 40/42 i vanliga kläder men numera kommit ner i 38/40 verkar det som. Vilken storlek ska man då ha? Neeej, de kan du inte handla. Ta några andra istället eller skippa helt och hållet.
    Det blir nog fåglar och retroblomma eller blanket istället.
    Dom stickade kommer aldrig innanför min dörr!!!
    Såg ju att jag glömde skriva upp Badges kläningen med luva på min lista!!!!!!!!!
    Får väl haffa i butik sen.
  • Morty
    Buttelina skrev 2009-07-11 00:19:39 följande:
    mm liten och trevlig åhh synd att hon inte gillar badges
    Ja, men hon tyckte det var svårt att se vad det var på just den bilden. Men jag ska ta och visa henne någon bild härifrån bt och leta efter en bra närbild från någon shop. *som jag kikade på för någon stund sen men har TOTALT glömt bort vilken*
    Plutten & Pluttan
  • Raihana
    Morty skrev 2009-07-11 00:19:03 följande:
    Bra att ha hållhakar oxå! Den med isolering var bra. Nu har ju inte jag någon växalådor/kläder i mängder till mina så det är rätt lugnt här på denna fronten.
    Ja, det där med isolering funkar alltid, han bara suckar.
  • Buttelina
    Morty skrev 2009-07-11 00:21:40 följande:
    Ja, men hon tyckte det var svårt att se vad det var på just den bilden. Men jag ska ta och visa henne någon bild härifrån bt och leta efter en bra närbild från någon shop. *som jag kikade på för någon stund sen men har TOTALT glömt bort vilken*
    ja visa henne en riktigt fin bild övertala
  • isako
    Morty skrev 2009-07-11 00:16:46 följande:
    OK, tack!! Ja jag funderar också på färg..... brukar det komma en något liknande varje år?? *helt ny på märket*
    Kanske inte precis so den men koftor kommer det. Men jag tex diggar inte den omlottkoftan. TOK lång i ärmarna o det ser ut som om man krympt överkroppen...
    Fattar inte varför alla köper sådana?? Kanske jag som är knas
    Jooo!! Ohh jag som är så sugen på en bugga.. Njae.. Köpte ny säng till Isak igår så jag får ta det lugnt med mannen ett tag
    Buttelina skrev 2009-07-11 00:17:24 följande:
    han jobbar som målare... mycket jobb på hans fima nu. men han har kört stenhårt nu innan semestern... han går hemifrån halv 7 och är hemma halv 9 på kvällen men från och med söndag är det semester
    Just det ja. Det kommer jag ihåg nu att du berättat tidigare. Men alltså är man egen företagare så måste man jobba slav så är det Va fan innan du ens sett pengarna kan du räkna bort 52% i moms, arbetsgivaravg mm.. *suck* Inte konstigt folk jobbar svart liksom....
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Raihana
    Buttelina skrev 2009-07-11 00:20:17 följande:
    haha gillar du inte buggor?
    Blääää, buggan och snöleggings går i containern!!   *duckar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14