Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Synd att det inte finns storlek 44 i Molo skulle jag behövt då min grabb kom i v 33.

Zvartaliljan skrev 2009-08-25 23:13:59 följande:
    Ja enligt ul sa de 30 juni o hon kom 28 maj, värkarna startade ju dock redan i v.30 men jag blev stoppad o sen beordrad sängliggande i 5 veckor...Så om denna är något liknande så säger det mig någon gång mellan Lucia och Julafton...men jag befarar problem ännu tidigare, men de är ju duktiga på att stoppa.
  • MammatillO

Hon va liiiten .

Oliver vägde då han föddes 2864 g men gick ner då han fick B streptocock infektionen då han var 3 dagar gammal som minst då vi fick se vägde han 2518 g..

Zvartaliljan skrev 2009-08-25 23:18:40 följande:
    44??? Maia behövde 38 till sina 2,2kg som hon vägde som minst Finns dock inget fint i den storleken att köpa
  • MammatillO

Haha ja , Läkarna som stod "beredda" stannade bara upp i förlossnings salen och sa " Han var en stor en , här behövs inte våran hjälp"

Zvartaliljan skrev 2009-08-25 23:24:29 följande:
    oj men då var han stor för o födas i v.33 Maia vägde 2520 o gick ner till 2210 som minst
  • MammatillO

Japp, hjälpte betydligt mer när han kämpade för livet i infektionen han fick. ( hjälpte att han hade lite fett att ta av då han var så sjuk)

Raihana skrev 2009-08-25 23:28:36 följande:
    Men vad skönt att han var så stor när han kom så tidigt då!
  • MammatillO

Han kollade ju självklart lillen under den obligatoriska kontrollen efter födseln , men han hade kanon lungor

Zvartaliljan skrev 2009-08-25 23:30:03 följande:
    fast storleken har ju faktiskt inte så stor betydelse för lungornas utveckling...så det tycker jag ändå var lite konstigt beteende från läkarna
  • MammatillO

Min plutt var 47 cm

jag tyckte själv han var en jätte om man jämför med dom yttepytte bebisarna som låg i sina kuvöser brevid men en riktig kämpe var han försökte dra ut respiratorn själv *S* drog ut massa slangar från kroppen ..

Zvartaliljan skrev 2009-08-25 23:35:42 följande:
    så skönt Det hade Maia med Hon hade dock också en infektion o hemska gulsotvärden så det var det som strulade till det för henne.
  • MammatillO

Måste skryta lite !

Lille oliver som knappt kan prata kan göra teckenspråk både förstå och göra tecken

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14