Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-21 00:07:07 följande:
    jag tycker molos modell på jackan är toppen! men jag går gärna upp en strl för att annars kan jag tycka att den känns lite kort i livet
    Jo det var det som var problemet. När de hänger i klätterställningar och den glider upp. Inte najs. Så vi ska noga testa först.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:09:47 följande:
    ja jag har ju strl 116 på isabel som inte är en meter ens..
    OK....där lärde jag mig nåt. Jah har en 104 hemma. Den har känts liten....Jag köpte den till M i höstas han var väl då runt 100 cm eller så. Men tyckte den hade sina brister så på pops rea köpte jag en lång bra jacka av parkasmodell
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:09:20 följande:
    Är det bara jag som tycker 1200:- för en overall är sjukt mycket pengar?
    Det är sjukt mycket, men alla funktionsoveraller ligger runt 1000 spänn. Tyvärr.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:17:15 följande:
    jaa det är galet. jag har faktiskt aldrig betalat så mycket hummeloverallen betaöade jag 800kr för TROR jag det var... där gick en smärtgräns...
    Åhhh så söt hon e!!! Liten docka. Vilken modell på jacka är det hon har?? Min regnbåge har en lätt resår nedtill....det är inte samma va?
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:16:50 följande:
    Den jag köpte till sonen för 399:- i höstas som han slet ordentligt hela vintern på dagis, höll utomordentligt bra. Han var torraste ungen på dagis. Och där finns både Po.p, Reima, Didrikson etc. Jag är verkligen inte snål på barnkläder, men betalar inte 1200:- för en overall.
    Huvudsaken de funkar. Jag hade Reima förra året. Tokbra (men fula ). Och dyr. Men den var verkligen superbra.

Jag har inget emot att betala en peng för ytterkläder faktikst. Tycker det är viktiga pengar.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:17:15 följande:
    jaa det är galet. jag har faktiskt aldrig betalat så mycket hummeloverallen betaöade jag 800kr för TROR jag det var... där gick en smärtgräns...
    Vill också ha den där jackan här hemma
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:23:00 följande:
    Tack hon är så go min lilla isabel joo det är samma blir helt annan typ av jacka om man går upp en strl tycker jag!
    Det är samma alltså. Då får jag vänta in jackleveranserna i år och byta upp oss några storlekar. För då blir det mer av den där jädra parkasmodellen som jag gillar.

Jag vet att jag provade en rod´sa Molojacka på S i vintras, i hennes storlek. Hon kunde inte ens röra sig *asgarv*, helt fel på henne då.
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:24:00 följande:
    Klart det är viktiga pengar. Men jag körde på samma som jag hade förra året då jag var så nöjd med dom. Sen känns det som att det inte behövs en superoverall med tanke på hur vintrarna är här. Typ 95% slask... Har ju helt nya Po.p skaljackor till kidzen i garderoben kom jag just på
    Dom skaljackorna är ju bara helt tokbra!! Vi använder dom länge här nere. Med skalbyxor till ....*får inte glömma att köpa en ny röd skaljacka till S* 
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:26:11 följande:
    o jag kom just på att jag nog inte behöver köpa overall till isabel i år.. hon har ju lila jackan och regnbågsbyxorna... måste man ha en overall också??
    Måste och måste. Men det är ju klart skönast med overall till de små när det är kallt, inga glipor och så. Lätt att ta på på dagis med.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:23:00 följande:
    Tack hon är så go min lilla isabel joo det är samma blir helt annan typ av jacka om man går upp en strl tycker jag!
    Du har alltså 116 till henne och du tror den kommer sitta bra på i vinter med??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14