Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 13:05:13 följande:
    Fy va jag e nyfiken på höstens lurvar   Ska ju byta ut allihop så jag hoppas på mååååånga fina
    Rejäl uppdatering??
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-08 13:05:20 följande:
    nä dom är suuperfina!
    Det blir en jätterolig shoppinghöst här hemma. Båda barnen behöver mycket kläder (både inne och utekläder!!) och  de är större nu och bär upp kläderna bättre nu. Likaså har de egna åsikter och även om man själv får mindre att säga till om är det roligt att köpa sådant de gillar. Men jag passar mig noga för att ta med dem till Hm och liknande för jag vill absolut inte handla kläder där
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 13:07:36 följande:
    Yes   Ska upp på Junior i höst, men så osäker på om man kan ta 98 eller om de blir tokstort
    Rätt var det är rycker de ju iväg i längden. Jag har en urfin åskblå vantfleece här hemma i 92. Jag vill så gärna att S ska kunna ha den men det är tveksamt. Den är så fin. S har 98 i sin lila lurv från i vår och den är inte för stor ....men sen är hon mycket rejälare än din Bubbla.
  • mortillsju

Åhhh allas listor är fina! Själv är jag mest sugen på muddbyxor, nån tunika och sen hoppad jag de kommer med några velourplagg (klänning, byxa) och någon fin jeanskjol kanske? Sen jeans till lilla storebror, tröja i nåt print, munkjacka. *långa lista blir det nog*

• mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-08 13:10:56 följande:
    åhh härlig med massa ny shopping mina barn behöver ju eg inte ett dugg kläder men jag har storrensat gaderoben för jag tyckte den behövde uppdateras lite så jag ska sälja 4 lurvar och en massa godingar i augusti/sep
    Jag kommer också att uppdatera mig, M har en del tröjor och så, men de känns som vi gått ifrån dem. Det är väl som med oss själva, en del älskas och hänger med annat sorterar vi ut. Jag gör så för de små också. Kläder ingen blir glad av får gå (och säljs såklart!!) Och jag vill inte att lillasyster ska ärva brorsans overall från i vintras, nej hon ska få en ny egen.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 13:12:08 följande:
    Ja Bubblan e så tunn på överkroppen så jag e rädd det blir massa häng bara om man tar för stort, hon har ju vårens baby 92 å den sitter bra.. Kanske man ska prova junior 92 istället för 98? Å den fina åskblå!! Vå sålde vår overall i vintras  *sakna*
    Jag tycker juniormodellerna är annorlunda från baby så jag skulle testa junior 92 på din lilla, den kommer säkert att funka toppenbra!
  • mortillsju
    Busbellan skrev 2009-07-08 13:15:31 följande:
    Åh, jag skulle vilja ha massa muddbyxor, men jag orkar inte sitta och försöka få i resår i alla
    Nä det fattar jag! Men kanske nåt par??
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 13:34:51 följande:
    De vill du inte alls
    *gillarallaslistor*
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 13:36:47 följande:
    Åååå jag vill ÅXÅ ha post!!! Men min brevbärare flöt säkert bort i regnovädret igår MED mina fina Molosar
    Åhhh jag blev så glad, jag beställde i söndags och tyckte gott de kunde varit här i måndags redan
  • mortillsju

Usch jag bara hänger här idag men orkar inget mera. Våra goda vänner fick sitt tredje barn inatt och vi barnvaktade deras andra två från halv sju igår morse till fyra inatt. Både barnen och jag är supertrötta efter detta roliga men tröttande dygn. Jag hänger här, barnen vill bara slötitta på bollibompa och kura under sina täcken. Men det får väl vara så ibland.

Nu återstår ju nöjet att köpa nåt fint till det nyfödda flickebarnet.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14