Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-08 15:13:26 följande:
    jepp jag köpte på salgen

Alltså min M på 3½ år älskar jeans. Han vill alltid ha det. Så märkligt men han ser alltid supervälklädd ut! S gillar dem med, i alla fall om de är stora med häng
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-08 15:17:19 följande:
    sötisen då jag tycker jeans är snyggt men tar det sällan på barnen då jag tycker ofta dom är så hårda.. men vill barnet själv så hade jag helt klart köpt snygga molo jeans på llm
    Jo precis så tänker jag

Det roliga med Molos katalog är att de har ingen ängslighet alls i sitt matchande utan der är huller om buller och blir ursnyggt, tycker jag i allA FALL. sÅ EGENTLIGEN SKA MAN BARA KÖPA DET MAN GILLAR OCH SEN KLÄ HEJ VILT, ELLER ouups capslock....än hellre låta barnen välja själva
  • mortillsju

Incommunicado skrev 2009-07-08 15:23:10 följande:
    jag tycker att Molojeans har knepig passform, åtminstone de som kom 07-08. Kanske har de förbätrats? Breda trista varianter.... min son är väldigt snygg i NS, han envisas med att ta på dem även när jag försöker smyga in t ex KLatvig hängslebyxor o annat fint.. Det är toppen på dagis iof sig, men trist hemma ibland...
    Jag tänkte åka till LLm och köpa (tar med mig ögonmåttet ) och sen hem och prova såklart. Jag hoppas verkligen de kommer att passa på!!
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 15:24:57 följande:
    Tycker det är störtskönt!!   Ska prova en sån stajl i höst tror jag, helt crazy combosar
    Buttelina skrev 2009-07-08 15:23:38 följande:
    ja visst är det lite coolt jag ska oxå blanda lite galet i fortsättningen
    Absolut, det känns helt rätt, tokroligt, lite laid back och snyggt. Inte som om en ängslig mamma försökt få alla rätt.
  • mortillsju
    Mosen08 skrev 2009-07-08 20:20:55 följande:
    Hade du beställt dessa byxorna? vad har du tänkt/skulle du kunna tänka dig att ha till?? www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=22793
    I molos katalog har en större tjej detta print i leggings. Hon har  någon slags blå/svart kjol över (jeans??) och någon slags tröja/tunika i lila/turkos/grå(någon som har katalogen som vet vilken tröja det kan vara?? snygg). Sen en folkloristisk kofta över hela härligheten. Hur härligt som helst ser det ut. Inte matchat men superfint.
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 20:40:16 följande:
    Ja nu ligger hon och gosar här brevid mig 86 borde bli bra tycker jag
    Så mysigt med barn som kommer hem efter en liten utflykt hemifrån....
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-08 20:46:36 följande:
    Japp!! De kan va skönt med lite egentid ibland, men bäst är nog när dom är hemma allihopa
    Visst är det mysigt. Tre av mina stora har flyttat hemifrån nu men de är här hemma flera gånger varje vecka. de liksom passerar förbi, pratar lite, äter nåt och sedan ut i sina liv igen. Superfint är det verkligen.
  • mortillsju

I höstens tankar ingår att sluta matcha så mycket utan mer låta barnen klä sig i det de tycker är roligt. Så nu har jag gjort en liten Mololista som bygger på vad vi gillar helt enkelt, utan minsta baktanke att det ska passa ihop Jag tror det kan bli bra. Tokigt men bra.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14