• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jojoa75 skrev 2009-07-29 17:02:42 följande:
    Hej alla! Tillbaka från några mysiga dagar på Legoland.. Såg er diskussion ang vad de har för kläder på sina barn i danmark och jag såg minsann en hel del småfolk, katvig, idaT (bara få), många molo och mest av allt Hummel.Såg molo softshelljacka o regnbågsanorak när det regnade en av kvällarna. Annars var det supervarmt o skönt!Fick ett sug efter småfolk tshirt med hästar... Nån som sett den i 98/104 nånstans? Kollat llm, litenpalandet och ajabaja, ingen av dom har den (åtminstone inte i den strl).Så trött så hjärnan hänger inte med Vilka ställen är det mer som har småfolk?
    www.eleraff.se/Shop/Product.aspx
    här såg jag en:) Så här får man väl länka utan att man gör något fel?
  • Pimm

Nu har jag fått tokrycket!! Beställde en regnbåge vinteroverall, älskar årets färger i den, speciellt den gröna. Hade egentligen tänkt en moss men hittade en blue graphit på rea och då fick det bli en regnbåge för att liva upp vissa dagar:) Ni som har regnbågeoverallen, tröttnar ni på den eller den känns lika vacker hela tiden?

• Pimm
    karmasus skrev 2009-07-30 12:47:36 följande:
    Men ååå så fina färger Katvig har i höst! Rosa/Fucsia är ju bara dösnygg... och så klart lila/grön och rött/vitt... mmmmmm Tur att man inte har en liten bebis - då hade det blivit dyyyrtshop.curiosa.dk/group.asp
    Jag är så svag för grönt(blir i princip mobbad men jag gillade den brun/vita för det är så fräscha färger ihop. Den rosa/fucsia var också fin men har man pojke så tittar inte jag på helrosa kläder:)
  • Pimm

Fantastiska Skatt skrev 2009-07-30 12:58:43 följande:

Ååå den blir bara finare och finare och finare och finare och finare (ja du fattar va) Tröttnar aldrig på vare sig overallen eller andra plagg i regnbågen.Dessutom älskar dagispersonalen den - han syns jämt
    Hihi ja det låter underbart och dagis har jag inte tänkt på men då vet jag att dom nog också gillar den och han ska ju börja på dagis i mitten på januari. Jag är helt pirrig i magen nu och vill ha hem den NU! :)
  • Pimm
    LJ2 skrev 2009-07-30 13:05:19 följande:
    nån här som gjort nupptest? syrran har en kompis som gjorde det igår.. *pratade med henne i telefon nyss* o hon hade fått 1/196 i sannolikhet? ca 0,5%.. i dsden som gjort det va ju helt jäkla blåst.. o tydligen ganska ny i allt, o okunnig... ???A hade frågat henne om det inte kunde vara nåt annat? *kommer inte ihåg vad dom sa, nåt vanligt* o hon hade svarat, va? nä, det vet jag inte, det har jag ingen aning om vad det är för nåt* ??? till saken hör att hon fick missfall i v 8 sist, o blev sen gravid igen, o är nu i v 13.. hon är såklart såå orolig nu.. ska få träffa läkare om 2 veckor tydligen.. jag sa åt henne att ringa o be om nytt test, med en ERFAREN bm.. o att säga exakt hur de blev behandlade, o vad som blev sagt.. A hade frågat vad gränserna går, o hon hade svarat att ja, 250 så är det ju ok, 300 är bra..ja, men då är vi ju bara 50 ifrån menade A på, så då kan väl det ändå inte vara så stor risk? o får svaret, ja ni får tolka det hur ni vill ????? *Jäkla idiot!!!, hon har ju ett nyligen missfall bakom sig, o är redan nervös över att detta inte ska gå bra, så får hon detta utöver!!!*men syrran frågade om jag inte kunde fråga nån som har gjort det, vad de fick för sannolikhet..o om barnet är fött, hur det blev??
    Min granne gjorde ett och fick urdåliga siffror, sämre än din syrras kompis. Dom gjorde ett MK prov då och allt var helt normalt. Jag själv fick min sonnär jag var 43 år och fick rådet att inte göra nupp/kub just pga av min ålder, ju äldre man är desto sämre siffror. Jag gjorde bara MK prov. Jag tycker också hon kan be om ett nytt och förklara vad som sagts och situationen för så ska manju inte bli behandlad. Usch så trist för dem är få sådan oro av en sådan korkad person. Tycker synd om dem!
  • Pimm

Blev lite besviken på en Molo vinteroverall jag beställt som jag fick idag, blue graphit var färgen och är väl förra årets eller tidigare, vet inte. Men den är ju svart i mina ögon! Tur att den var billig. Trodde den skulle vara mörk blågrå, eller grafitgrå. Trist:(

• Pimm

Måste fråga...vad är BT? ser många som skriver det och jag är ju så ny och fattar inte allt än.

• Pimm
    trolltriss skrev 2009-07-30 20:18:21 följande:
    Har glömt vart det var nedsatt pris på förra årets molo overaller.... någon skrev en nätbutik härom dan,,, vilken var det?????
    Rackamaja.se har en kvar såg jag:)
  • Pimm

Nu har jag suttit och bläddrat bildtråd för den hade jag ju inte koll på och vilka vackra barn ni har allihop!!! och sååå snyggt klädda. Verkligen fina:D

• Pimm
    LJ2 skrev 2009-07-30 20:34:50 följande:
    om jag ska titta efter overall, vilken stl ska man spana på då?? hon är 15 mån, ca 77-78 o runt 10 kg ca? räcker 80 ? eller va det olika på förra årets o på detta årets? hittade en röd på rea ju.. =)) fast bara i 80.. o killen som e 97 cm? snart 3 år o 13 kg.. ?  98 eller 104?? *inte haft vinterkläder innan ju*
    Jag har köpt en Molo från förra året i strl 80 och min son är ca 78 cm nu. Den passar nog inte hela vintern om han ska växa 1 cm i månaden. Fast jag har laddat med en 86 också. Jag har ett foto med den på men det får jag inboxa om du vill se.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14