• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-07-18 20:41:01 följande:
    Alltså vi har en chryslerbuss men den har gått sönder. Så då får vi packa in oss i extrabilen. En liten kia piccanto. Polackvarning på det kan jag säga. Och så kan ju inte alla följa med nej. Men vi brukar få låna svärmors lilla kia när vi ska iväg alla sålänge bussen är sönder.
    Aha! Tänkte väl att ni hade typ chrysler. Vad trist att den är icke fungerande.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    lillronya skrev 2009-07-18 20:42:21 följande:
    Monstret i lyxförpackning---- rätt svar!
    Va!!??!! Du har väl inget monster??? De ser så snälla ut allihop!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    lillronya skrev 2009-07-18 20:48:31 följande:
    Hahahahahaha ja det är ju så det är! Det här lilla monstret har en vilja av stål och är ingen bra kombination ihop med festivaler och andra folksamlingar.
    OK, jag förstår att ni gärna undviker det då...........

Som att ta med sig Mattis fast på ICA. Han ska kolla på ALLT och pillar på ALLT. Jag kan alltså inte koppla av när jag är och handlar och han är med och springer runt. Så det undviker jag gärna........ Glömmer alltid något när jag handlar och han är med. Min ork är lixom slut efter ett tag.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    lillronya skrev 2009-07-18 20:56:52 följande:
    Jag vet att anoraken är en vindjacka. Man kan ha en sån och lurv här nere, definitivt. Men jag hade inte BARA haft det till ett barn. För om det kommer snö och kyla ett tag så blir det nog lite kallt.
    Nä alltså hon har 2 andra tjocka vinterjackor {#lang_emotions_embarassed} men ska nog sälja den ene.... Vet inte hur den från POP är i storlek till henne. De hade den där softshell som då enligt henne i butiken var lite nytt med det där funktionsplagg, vattentätt, vindtät men ändå andas det. De hade iaf softshellen i mörklila och den var underbar! {#lang_emotions_heart}
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-07-18 20:58:41 följande:
    Men enligt molo så skulle de ju vara deras nya grej, alltså funktionsplagg med lager på lager funktion. Vi kommer nog att satsa på en sådan o en lurv och underställ till sonen nu till vintern.
    Ja det verkade så. I den lokala butiken hade de även fått in en svart vindfleece från Molo oxå.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 21:01:28 följande:
    Anoraken funkar även som regnjacka. Finn som jacka med i min butik. Ska ha en, dyra brallor dock -999.
    Är det den jacka som fanns på den danska sidan? Där även anorken var?
    Plutten & Pluttan
  • Morty

Jag vågar inte köpa en vit jacka till mina busfrön. Men den svarta var läcker!

Plutten & Pluttan
  • Morty
    Såg nu att olgas hade 2 sidor med jackor. Där finns ju även den lila jag pratar om.
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14