• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Ullis 10 skrev 2009-07-18 21:43:52 följande:
    nä detta är värre än nånsin:)
    usch då, kommer m a o skapa stora förvirringar.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    lillronya skrev 2009-07-18 21:44:43 följande:
    Åh va fin hon var i den Hummel overallen.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-18 21:44:55 följande:
    Måste fråga ikväll igen om ingen har några bra tips mot myggbett. Ella kan knappt somna för det kliar så på henne. Slutade räkna bett ikväll när jag var uppe i 50 stycken. De blir ju så svullna också. Hur svullet är normalt att det blir? La in en bild i mitt galleri på ett av de riktigt svullna betten, hon har några till likadana som det vid naveln. Svullnaden är ca 5 cm i diameter
    Nämen usch då som det ser ut. Förstår att det kliar. Mattis klagade innan men det var bara 1 av hans 4 som kliade. Vi har några salvor som vi köpte i Thailand som är klidämpande. Men det är ju inte ni hjälpta av. Har du testat med hydrokortison? Kan det kanske hälpa? Vet att jag tar det på mina soleksem som kliar. Doktorn som sa till mig om det men vet ju inte om det hälper om myggbettskli. Kan du inte ringa sjukrådgivningen om ev. tips förresten? Hur är det med potatismjöl? Eller det är bara kylande...? Är så himla dålig på sånt här.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-18 21:46:04 följande:
    Mikkline har vi testat, har nog testat de flesta märken nu reima, pop, gneis, MAT, Molo, mikkline, rasavil
    Men då är du ju  mästare på detta. Vilken har ni varit mest nöjd med?

Förresten, nu när jag var inne och kikade på bilderna på E läste jag din presentation. Vilken underbar bild på Nora i trädet!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-18 21:57:21 följande:
    Tack, ja det är en favoritbild Jag har varit mest nöjd med pop och gneis faktiskt. Rasavil är absolut varmast så hade jag bott längre norrut där det är mer snö så hade jag valt den, men den är inte så slitstark på barmark här nere i södra sverige
    Tack! Bra att höra från någon som testat måånga märken.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 23:11:08 följande:
    Å här e de lika varmt både uppe o nere  Iofs är vår tv som ett jädra element å på den är det ju just 101 dalmatiner som spanas, så den kan jag inte stänga heller *sommarens baksida*
    *viskar försynt....* vi har installerat en ac på ovanvåningen                           
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 23:14:16 följande:
    Börjar fundera på en jag åxå
    Det är så skönt att bara kunna köra den ett par timmar innan och lite efter att man lagt sig.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Buttelina skrev 2009-07-18 23:14:18 följande:
    jag gillar fina mössor
    Wow, vilken härlig samling.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    solouniko skrev 2009-07-20 20:49:41 följande:
    Tack! Är det någon som vet hur babytightsen är från molo? Funderar på om man skulle ta såna till pippiklänningen, eller babybyxa? Men hörde att dom var lite vida och inte satt så bra?
    De är stora i midjan. Min 4-åring har ett par i 92 och de är precis de stannar uppe. Nu är han iofs en riktig smalfis och ingen blöja som håller uppe dem. Men din söta tjej har ju blöja och då borde det inte vara några större problem.
    Fridac skrev 2009-07-20 20:50:16 följande:
    Vilka färger kommer på lurvarna nu om någon vet?
    Lila, hallonröd, lime/gul, grå/svart, blå är de jag kan komma på som jag sett i den lilla katalogen och i vissa shoppar på deras bilder som de visar. Kommer kanske fler.
    Plummy skrev 2009-07-20 20:54:52 följande:
    Hej!! Hur var det nudå, NÄR kommer nya Katvig?
    Skulle de inte komma denna veckan? Eller var det nästa kanske.....?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    solouniko skrev 2009-07-20 21:04:51 följande:
    Ojdå  Ja, man kanske får ta en storlek mindre då? Fast jag älskar ju babybyxorna.. Men det kändes som att det kan ju vara kul med lite variation, så tights kanske blir bra ändå
    Tror som sagt att det inte är några problem med babybyxor på din lilla sötnos. Kan du inte testa nere i lokala butiken? För det var väl du som hade nära till butiken.
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14