Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jojoa75 skrev 2009-07-22 06:15:06 följande:
    hej hej *vinkar* Kikar in en snabbis o kollar om ni kommer ihåg mig Butte: såg att jag fått fint pkt från dig, ska hämta imorron, så kul! Tack! Den hallonröda jackan som finns bla på annacill är sååå fin Köpte den till Emma.. Hon har två hummeloveraller till i vinter en brun o en lila och så nu molo jackan. Tror ni att hon behöver fler jackor o kanske överdragsbyxor?? Är så sugen på både den lila och rosa oxå.. Jag som inte varit tokfrälst i lurvar innan har nu en till Lucas (turkos) och två till Emma (ljuslila o ljusrosa). Ska nog försöka slita mig ifrån en av Emmas, för jag vill köpa varsin ny till dom nu i höst ju... Sen skulle NovaStar komma med ny fleece oxå, blå o rosa. De har jag varit jättenöjd med! Hmm hur mkt ytterkläder kan man ha egentligen?
    I tråden har vi bestämmt faktiskt...att man fååååår samla på ytterkläder (i alla fall jag)
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-07-22 08:13:34 följande:
    godmorgon tjejer. Jag slängde in ett smakråd igår men missade nog svaret. Vad tror ni om regnbågsoverall till nelly? hon blir ju ändå fem men jag tyckte hon var så fin i sin jacka förra året.
    Åh så fint till henne, ålder egalt.

Min M 4 år han såg den på bild, jag försökte få honom att hoppa av glädje för den turkosa men han såg bara den randiga och ville ha den.

Men årets är lite "smutsig" i färgerna så jag ska försöka hitta den gamla.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-22 08:19:36 följande:
    Hej i tråden!! Hoppas att allt är bra med er alla. Hej hej!! Säger som mortillsju. Bara att samla vinterkläder.
    Som Molo, Hummel och att rart
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-22 08:22:07 följande:
    JA det finns ju så mycket fint. SVårt att välja. Anjelin har ju fått en rosa molo och Emilio en svart IdaT. Och jag som vill ha Hummel.
    Härligt med rosa. Jag är ju ingen rosa typ alls men tror att Saga skulle vara fin och bli glad av en rosa. Visst var din rosa från tidigare säsong?
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-22 08:32:23 följande:
    Ja Anjelin är en rosa tjej, hon. Ja jag köpte den på salgen i våras. Så den måste väl vara från förra hösten? Tokfin är den iaf!
    Ja för i höst finns ingen fin rosa Molo. Jag får lita till MAT annars har vi ju Reima om det inte blir så att detblir den lila Molon från i höst *också fin*
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-22 08:37:31 följande:
    Nä det finns ju inte det.... Men skulle inte hummel komma med rosa? Eller du gillar inte deras overaller? Den lila från molo ser jättefin ut!
    Jo jag ska spana in Hummel, din och Buttelinas bild gjorde mig riktigt nyfiken på dem. Så jag hoppas att MAT och HUmmel kommer med sina vinterkläder i augusti. Och sen blir det kanske en Molojacka istället i lila till S.
  • mortillsju
    Busbellan skrev 2009-07-22 08:38:01 följande:
    God morgon!! Vad glad jag blir när jag ser att man faktiskt får samla på vinterkläder Måste ha en Hummel till Ella tror jag, sen är det ju bra att ha en extra i alla fall eftersom det finns risk för att hon kissar ner sig. Har egentligen en pop overall i rätt storlek liggande, men den åker nog på T. Brun/marinblå känns lite tråkig tycker jag
    Visst är det ett elände att vara lillasyster och ha en storebror. Saga åker alltid på marinblåa overaller *inte i år* Även jag säljer av *lika bra det*
  • mortillsju
    jompa skrev 2009-07-22 08:38:54 följande:
    God morgon tjejer. Forrtfarande vinterklädsprat ser jag Jag själv använder inte overall längre till mina små, P är fyra snart och M är två och ett halvt i vinter. Det är ju inte så jättekallt här  och jag satsar mer på sånt som kan stå emot väta än kyla. Får bygga på under med fleece.
    Bra tanke men jag tycker det är så meckigt att ha flera lager när de är på dagis. Men det funkar hos er?
  • mortillsju
    annie dark skrev 2009-07-22 08:43:58 följande:
    mortillsju: här har vi tvärtemot. lillebror kommer få "tjejjiga" ytterkläder. Röda skaljacka i växalådan men en grön overal också. Har köpt ganska mycket unisex till tjejen, ljusrosa ytterkläder känns ganska opraktiska. Till vintern har vi regnbågsoverallen från molo och den kommer ju passa båda.
    Man töjer ju lite på sina ideer när man vill att barnen ska ärva och det mesta är ju helt unisex faktikst. Regnbågen tycker jag är jättefin, både till flickor och pojkar. Rött, blått, gront, brunt...fint på alla.

De mest ljusrosa plaggen är en katastrof att ha ute men ibland blir det bara så fint på en liten tjej tycker jag En ljusrosa ballongoverall från reima på en liten tjej. Hur fint som helst. Men ack så opraktiskt

En grön overall låter jättefint. Vilken slags overall?
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-22 08:43:33 följande:
    Hahahaha ja men de är ju för små, de overallerna. Men jag samlar gärna.
    *inget fel i att samla*

Kan man ha hela källaren fylld med verktyg kan man minst ha fem overaller i hallen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14