Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Pust. har pysslat med T hela dagen nästan och har fått in 50 auktioner i prolistern.. fast sen är det nog lika mycket till som ska ut, men det får nog bli nästa vecka

Lillronya - Varifrån köpte du mailingbags?

• snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 14:46:37 följande:
    På T, från emmis
    såg det sen De är min favorit också!
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 14:46:07 följande:
    Hmmm verkar som att jag beöver fylla på vintergarderoben om jag jämför med listorna här.
    Jag har inte ens börjat tänka på barnens vintergarderober än.
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 14:49:05 följande:
    Jag är nästan klar med mina barns vinterkläder. Saknar bara en jacka nu tror jag. Och termobyxor till de två stora tjejerna, men det är det ingen brådska med.
    Har inte orkat tänka på vinterkläderna, måste se vad vi har först. Har ju gått in i minimalistiskt tänkande och då kan man inte shoppa bara för att det är kul
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 14:53:30 följande:
    Låter tråkigt! JAg försöker också organisera mej här lite. HAr bestämt nu att alla sparade kläder ska åka på loppis. Köper ju ändå nytt så varför lagra liksom? Har färre kläder till barnen nu än tidigare, men det är mer tanke bakom nu. De ska passa ihop och var bra och fina.
    Ja, nu var ju minimalistiskt med en nya salt förstås Men jag ska skärpa mig. På riktigt. Färre, fina kläder med lite tänk bakom, det kommer man långt på!

Tog fram massa molo-tröjor ur växalådan och några ryker faktiskt. Kanske ska sluta samla på mig sådär.. haha.. Fast å andra sidan gillar jag inte höstens nåt vidare, så då är det ju bra att ha några på lager. Säljer tre från växalådan och så blir det tre nya från hösten. Lagom.
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 15:45:01 följande:
    Låter perfekt det!
    Ja, för nu när jag lägger ut auktioner på T så märker jag att allt nästan bara är använt nån eller ett par gånger. Och så ska det ju faktiskt inte vara Stella var lite ledsen för flera av plaggen "Den har jag ju bara haft en gång, mamma!".. bättre de hittar sina favoriter bland de plagg de har och kan använda dem mycket.
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 15:45:01 följande:
    Låter perfekt det!
    har du fått hummelväskorna från MPV?
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-08-11 16:47:22 följande:
    BUBBLAN: OMG vilken snygg otufit i bt!!!
    Håller med - superfint!
  • snigelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 16:49:47 följande:
    Tack! Visst va de rätt tjusigt ihop
    Ja, en riktig fullträff!
  • snigelina
    nikki2006 skrev 2009-08-11 18:27:18 följande:
    Då får jag lägga mig i lite med Jag hade Nikki på dagis 15 timmar när Jessie var liten och det var guld värt för man sov ju inget på nätterna så det passade man på att göra lite på dagen och med två barn så var det mysigt att kunna ha lite "egen" tid med Jessie när hon var så liten. Sen när Nikki var hemma så tog ju hon mesta tiden. man fick mer tid att i lugn och ro lära känna sin baby tyckte jag. Så jag tycker tvärt om att det var mycket givande och positivt att ha på dagis under mammaledigheten
    När vår minsta föddes var storasystrarna drygt fem och knappt tre. Vi skulle haft dem på dagis då, men fick ingen plats då vi nyss flyttat. Så de var hemma med oss i fyra månader, tills den äldsta började förskoleklass. Det gick det också, men jag hade som sagt valt dagis om de fått plats och det funkat. Nu fick treåringen fortsätta vara hemma ett år då det absolut inte gick att kombinera tiderna med dagis och förskoleklass, det hade bara varit ett evigt springande fram och tillbaka.

Så jag förstår dig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14