Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-08-11 18:47:12 följande:
    Men det är ju också så att de behöver ha en plats för att genast kunna börja jobba.
    Ja, precis. Man ska kunna börja jobba dagen därpå och kunna infinna sig på möten osv på arbetsförmedlingen och då UTAN barn. Det funkar ju inte utan dagisplats.
  • snigelina
    JuliaochNelly skrev 2009-08-11 18:48:23 följande:
    Ja det är ju en andledning, men i vissa fall så missbrukas ju även detta. Dock så är ju dom mycket mer i behov av en plats än FL föräldrar
    Ja, har man ingen dagisplats får man ingen a-kassa.
  • snigelina
    JuliaochNelly skrev 2009-08-11 18:53:38 följande:
    det jag menar är om man kan lösa det med hjälp så länge så borde man kunna få a kassa ändå ... Som ex min kompis som har en liten kille på 1 år lät honom börja dagis då eftersom hon skulle söka jobb. Jag tycker personligen då dom har både mor och far föräldrar som passar barnen ofta. Att hon kunde haft honom hemma och sökt jobb. Då han är så liten och 15 timmar ändå är en del för en så lite.
    Men hade mor- och farföräldrar kunnat ta honom heltid helt plötsligt om det behövdes? Det är ju det det hänger på.
  • snigelina
    JuliaochNelly skrev 2009-08-11 18:56:50 följande:
    Jo saken är att dom hade kunnat göra det båda två och med största glädje jag hade gjort vad som helst för sådan mor & far föräldrar
    Jamen i så fall valde de ju själva att ha dagisplats. A-kassa hade de kunnat få ändå.
  • snigelina

Jag tycker det är roligt med diskussion. Jag dömer ingen för att de vill vara hemma med storasyskon under föräldraledighet (eller hela vägen upp till skola) och inte heller för att någon vill ha barn på dagis. Jag har gjort båda delarna och det har funkat båda två.

Alla är vi olika och har olika behov, detsamma gäller våra barn.

• snigelina
    Stormis skrev 2009-08-11 20:04:54 följande:
    Å så håller vi alla tummarna för att Prolistern funkar för mig idag !
    hahaha, sitter och tänker precis samma sak fast om mig själv Det ser bra ut än så länge iaf.
  • snigelina
    Buttelina skrev 2009-08-11 20:06:50 följande:
    OCH VET NI VAD?? haha pappan här hemma är för go Jag visade han den turkosa lurven med cerise kantband och den rosa med gula kantband. "Har du köpt 2st!!!" frågade han. "jaa jag kunde inte välja så det fick bli båda" sa jag då... han sa "men jag hade valt den turkosa för den kan lillebror ha sen" Men där är ju cerisea kantband, sa jag.. han sa: "men vad fan ingen pojke har väl dött av att ha lite cerise på sig, den är ju helt klart unisex" 
    Pappa M goes unisex Härligt!
  • snigelina
    Buttelina skrev 2009-08-11 20:15:49 följande:
    mm men min störiga mobil har radera alla nr igen . jag tänkte smsa snigelina också för småfolktröjan med fjärliar i turkost och cerise kantband fanns också där... vilken strl i klänningen ville du ha?
    OMG vilka godbitar det verkar ha funnits! Jag har bytt nummer btw så det gjorde inget att mitt försvunnit
  • snigelina
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-11 20:33:56 följande:
    håller med jag hatar den  
    Den har fastnat i valideringen. 28/60. Älskade den när jag började med den i april, men då var det nog så få som använde den så det aldrig blev körigt..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14