• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • isako
    Raihana skrev 2009-07-13 00:35:30 följande:
    Nämen gumman då! Och lille sötfisen. Går han itne med på rött då. Och mörklila kan vara "killigt" tycker jag.
    Tycker du? Det var en bra idé faktiskt!
    snigelina skrev 2009-07-13 00:35:17 följande:
    Lila med stjärnor, helt klart
    Får ta han till LLM sen så får han själv shoppa loss.
    snigelina skrev 2009-07-13 00:36:00 följande:
    Men överlag.. FÄRGER förstås! Tittar på killarna i skolan och usch, det är bara grått, svart, marinblått och brunt. Inte ens grönt eller klarblått liksom
    JAA o det är sååå tråkigt juh! Isak är INGEN grå kille precis
    snigelina skrev 2009-07-13 00:38:46 följande:
    Sen tror jag mer på att stärka Isak än att försöka få honom att "gömma sin stil". Har en kompis son som är ett år äldre än Isak och han gillar också lila, rosa, Hello Kitty osv och kommer ha det även i skolan. Han är så stark i sin tro på sig själv och att han har fina kläder på sig, så ingen kan trampa på honom liksom..
    Ja det gör vi med o Isak är verkligen en underbar kille som också tror på sig själv o bryr sig inte om de andra killarna. Men vändpunkten för mig kom häromdagen när de hållt fast honom ett par killar o försökt dra av honom byxorna då han hade sina rosa frotte knickers från Lindex på sig...
    Vad göra liksom? Jag gick ner o hotade dom till livet typ. Letade upp varende en jävel av de små h*r ungarna även de som var hemme o gormad o skrek...
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • seadwarf

Hoppar in o säger hej bara som hastigast

Butte - Hur är vädret i Skåne? Åker ned till Landskrona imorgon.. jag o barnen, min mamma och min syster.. Blir där i krokarna till på lördag tror jag :)

Vad gäller shoppingen så är det ganska torrt på den fronten :|.. men följer er andras fynd o nyhetsköp iaf ;p..

Väntar också på två par muddjeans från smågryn.. fick ett mail 25/6 att hon börjat klippa ut mina plagg, men sen har jag inte hört nå mer.. men de borde väl dyka upp snart hoppas jag...  

• Buttelina
    jojoa75 skrev 2009-07-13 00:39:12 följande:
    smågryn har inte hört av sig, nä.. men har iofs glömt att messa henne Åkte till Båstad med kidsen, spelade minigolf, badade i havet o hade vattenkrig med två vattenslangar Nä inte på humör för att jag är lite lessen, det kommer oftast nu när barnen lagt sig. Har förlorat en kollega som även var en god vän.
    åh är det därför du är ledsen kramar!!
    Smileycat skrev 2009-07-13 00:39:22 följande:
    hmm  hon kunde ju ha tröjorna, de var en aaaningens litelite på gränsen o bli korta i ärmarna, men hon passade inte så mkt i just de ränderna..Men lamm Har en suit i 74 bara (och en minbody typ)..
    {#lang_emotions_dreamer} du vet var du ska inboxa
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Raihana
    isako skrev 2009-07-13 00:44:50 följande:
    Tycker du? Det var en bra idé faktiskt! Får ta han till LLM sen så får han själv shoppa loss. JAA o det är sååå tråkigt juh! Isak är INGEN grå kille precis Ja det gör vi med o Isak är verkligen en underbar kille som också tror på sig själv o bryr sig inte om de andra killarna. Men vändpunkten för mig kom häromdagen när de hållt fast honom ett par killar o försökt dra av honom byxorna då han hade sina rosa frotte knickers från Lindex på sig... Vad göra liksom? Jag gick ner o hotade dom till livet typ. Letade upp varende en jävel av de små h*r ungarna även de som var hemme o gormad o skrek...
    Ja, mörklila, rött, vinrött. Men F*N han ska väl kunna ha vad f*n han vill på sig!
    Nu blir jag förbannad!!!! Sånt där stör mig till tusen, att man inte kan få vara, prata se ut, klä sig hur man vill etc. etc.
    Go 4 IT!! Ge dom vad dom tål, ouppfostrade snorjärsar!
  • isako

Vad kostar smågryns mudd jeans?
    Är hon "en av oss"?? Tycker jag känner igen fina lilla modellen...?!

• snigelina
    isako skrev 2009-07-13 00:44:50 följande:
    Ja det gör vi med o Isak är verkligen en underbar kille som också tror på sig själv o bryr sig inte om de andra killarna. Men vändpunkten för mig kom häromdagen när de hållt fast honom ett par killar o försökt dra av honom byxorna då han hade sina rosa frotte knickers från Lindex på sig... Vad göra liksom? Jag gick ner o hotade dom till livet typ. Letade upp varende en jävel av de små h*r ungarna även de som var hemme o gormad o skrek...
    Det är sorgligt

Oftast är det inte ens barnens fel, utan föräldrar, släktingar, vänner och omgivning som ger dem konstiga idéer.

När Nora var fyra och gick på dagis var hon lite ledsen för en tjej hade sagt till henne att hon hade en pojktröja på sig (blå gissar jag, minns inte vilken det var). Men vi pratade om att det är HENNES tröja och HON är ingen pojke, alltså kan det inte vara en pojktröja. Det är en barntröja.
  • jojoa75
    seadwarf skrev 2009-07-13 00:46:13 följande:
    Hoppar in o säger hej bara som hastigast Butte - Hur är vädret i Skåne? Åker ned till Landskrona imorgon.. jag o barnen, min mamma och min syster.. Blir där i krokarna till på lördag tror jag :)Vad gäller shoppingen så är det ganska torrt på den fronten :|.. men följer er andras fynd o nyhetsköp iaf ;p..Väntar också på två par muddjeans från smågryn.. fick ett mail 25/6 att hon börjat klippa ut mina plagg, men sen har jag inte hört nå mer.. men de borde väl dyka upp snart hoppas jag...  
    hmm när beställde du dina?
    Har inte fått nåt mail från henne alls o jag beställde 12/6 tror jag det var och betalade den 16/6, samma dag jag fick fakturan.

butte: japp, därför. Saknar massor! Kanske därför jag är lite lättirriterad ang smågryn
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • jojoa75
    isako skrev 2009-07-13 00:48:24 följande:
    Vad kostar smågryns mudd jeans? Är hon "en av oss"?? Tycker jag känner igen fina lilla modellen...?!
    beställde när det var rea.
    Rekommenderar INTE..
    SUPERlång lev tid.
    Där är modeller från tråden, ja, men hon är inte "en av oss". Nog så att nån som shoppat där skickat bilder till henne som hon lagt i bloggen.
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Smileycat
    Buttelina skrev 2009-07-13 00:46:40 följande:
    åh är det därför du är ledsen kramar!!  du vet var du ska inboxa
    Ja, jag evt var din brevlåda bor
    Men hur länge kan o vill du vänta med betalningen? Kanske ska en suit flytta hit då..
    (vill inte direkt spara dalmatinersuit med roosa kantband till Liten sen, så om den ryker så kan ju "den andra" flytta hit kanske.. )
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • isako
    Raihana skrev 2009-07-13 00:47:44 följande:
    Ja, mörklila, rött, vinrött. Men F*N han ska väl kunna ha vad f*n han vill på sig! Nu blir jag förbannad!!!! Sånt där stör mig till tusen, att man inte kan få vara, prata se ut, klä sig hur man vill etc. etc. Go 4 IT!! Ge dom vad dom tål, ouppfostrade snorjärsar!
    haha
    Ja alltså jag var så arg så jag skakade. svor på arabiska svenska om vartanat. Den ena pappan till två av ungarna bad mig att lugna ner mig o då började jag svära på honom med på arabiska att han inte kunde uppfostra sina barn osv osv. hahah Men just då var det mindre roligt. Nu när ungarna ser mig på gården springer de i förväg IFALL det är dem jag är ute efter Stackars barn..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14