Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

isako skrev 2009-07-12 00:52:08 följande:
    Ja! Hade jag kunnat slå in honom i bubbelplast hade jag gjort det!
  • Fantastiska Skatt
    Raihana skrev 2009-07-12 00:56:02 följande:
    Ja, tragiskt hur barn kan vara. Min snart 4-åring kom hem ledsen från lekplatsen för att jämnåriga tjejer kallade henne tjock. Ööööh, ska så små ens veta sånt liksom.....Och hon ska börja på dagis om en månad
    WHAT? nääej stackars lilla
  • Fantastiska Skatt
    Raihana skrev 2009-07-12 01:01:39 följande:
    Mamma och co. skulle gå och shoppa lite i Köpenhamn efter tivolit på em, så jag försökte lite: Mamma kan inte du .......Sluta med dina kläder nu, jag ska shoppa leksaker till dina barn! INGA kläder......
    haha raka besked

nä jisses om man skulle krypa i säng så man orkar med morgonen, inte van att ha både en tvååring och en sexmånaders som lever rövare på morgonkvisten ju
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2009-07-12 15:04:46 följande:
    gahh jag har gjort den största gaderobsrensningen här hemma ever tror att det är ca 50-70 dansk plagg som ska ut  det är mycket för att vara butte och när jag äntligen tog mig i kragen och började fotografera så dog såklart batteriet i kameran
    DuttiButte
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2009-07-12 15:25:11 följande:
    eller hur men en heeelt annan ot sak... små pojkar kan ju inte dra tillbaka sin förhud... men lillebror kan göra det helt nu visade han mig stolt igår ... ska man dra tillbaka förhuden när man badar honom eller ska man bara låta den vara?
    Haha Bia då
    Hmm jag har bestämt för mig att de har sagt på BVC att man absolut inte ska röra innan den dragit tillbaka sig själv (vilket Bia nu då upptäckt ) och att man sedan ska hålla rent. Blir ju smuts och bakterier...
  • Fantastiska Skatt
    SmillaMilla skrev 2009-07-12 18:48:30 följande:
    Skall kolla runt lite. Tycker den är sååå fin. Skulle vara perfekt present till en liten Kasper. Men visst skall man ta stl 62 tille n nyfödd. Föräldrarna är långa. Men han var bara 51 lång nu när han föddes.
    Jag hade nog tagit 62 ja, funkar ju bra med uppvik och så kan den användas längre. tycker Molos suits och byxor knappt har ngr ben i 56...
  • Fantastiska Skatt
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:11:52 följande:
    Godkväll. Upptäckte att lekterapirummet hade en dator med internetuppkoppling så nu fastnade jag här såklart medans Maia leker lite Vi ligger inlagda...inget resultat ännu trots både Klyx och oljelavemang. Imorgon bitti blir det vattenlavemang. Efter klyxen skrek sig Maia fördärvad...det var hemskt. Hon knep med benen så självklart kom inget ut mer än klyxen som rann med ytterst lite bajs. Sen sov hon helt utmattad i 3 timmar efter det och nu har hon precis fått olja...så jag väntar på effekten. Hoppas F kommer och avlöser mig inatt för jag är helt slut efter denna dagen. Vill hem o duscha o ta på mig rena kläder också...har allt möjligt på mina byxor nu som inte luktar så gott...
    Men usch , stackars stackars lilla Maia Hoppas verkligen det släpper snart och att ni finner en lösning så hon slipper bli så förstoppad
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2009-07-12 20:07:55 följande:
    HAhahaha så går det när man skriver utan att titta på vad man gör. Nä vi är fortfarande 7 i familjen.
    hahaha Virrmaja där
  • Fantastiska Skatt
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:22:41 följande:
    Ser att det disskuteras allergier och sånt här.Vi är just nu inne i funderingarna på att skippa mjölk, gluten och soja till August.Det finns ingen direkt forskning som stödjer det, men vissa läkare har undersökt barn och även föräldrar med barn som har autism har märkt en klar förbättring i tillståndet när man kört med sån kost.Har inte riktigt bestämt nåt än, det känns lite omständigt måste jag säga. Samt att jag inte vet hur de ställer sig till det på dagis, de måste ju liksom vara med på det.Ni som är insatta i det, hur svårt är det egentligen att ändra matvanorna? Kommer man snabbt in i det?
    Jag tyckte man kom in i det jättelätt. Efter ett par veckor när man lärt sig vad som innehåller vad och vilka varor man ska ersätta hemma så gick det av bara farten. Man tänkte inte ens på att man hela tiden lagar "specialmat".
  • Fantastiska Skatt

Go'kväll i tråden

Jisses denna mamman är helt slut efter en mycket påfrestande eftermiddag med trotsiga sonen som inte sovit middag alls idag Nu hoppas jag han sussar hela natten så han inte tar en seeeen middagslur

Något nytt jag missat?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14