Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-09-19 10:31:04 följande:
    duntoffla: jag vill ju ha varannan stjärna i fas med varandra och det blir myyycket spill vi ska sätta tapet på en hel vägg. vill att det ska se ut så här www.midbec.se/hemsidan/keek_a_boo/stor/4.jpg inte det lättaste att räkna ut
    Nej, det förstår jag. Vi tog ju bara ränder (varannan vit och varannan grön m stjärnor) Hade jag haft rosa hade vi nog tagit en hel fondvägg. Nu kändes det som det blev för mycket med en hel vägg (lång vägg) med den gröna.
    Pimm skrev 2009-09-19 10:34:03 följande:
    Det var ju jättebilligt! Jag trodde dom låg på en 5-600 kr rullen:) Jag ska minsann köpa dem. Frågan är om man ska ta för bara typ två väggar och resten målat för den kan bli ganska mycket i ett helt rum. Milos kommande rum är 18 kvm. Jo kan tänka mej att det är en del bry där:) men ni kommer få det jättefint är jag övertygad om. Snyggt med rosa men ingen färg som vi kan ha:) Du får visa bild sen!
    Vi målade hela Noels rum med Stockhomsvit först och satte sen varannan. Ett tips är ju att ha en eller två väggar med tapet bara. Det blir för mycket i ett helt rum.

Vi har dock ingen bra fondvägg då det är snedtag, dörr och fönster så det blev randigt istället
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-09-19 19:55:21 följande:
    tack alltså den lille goungen har över 39graders feber men han leker som vanligt . Märks knappt nån skillnad.. förutom att hans aptit är sådär. Han har fått behålla allt han ätit idag
    Skönt i alla fall att han inte kräkts något mer. De klarar bra hög feber de där små. Noel var också uppe på benen med närmare 40 graders feber. Själv skulle man ju vara död.
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-09-19 21:23:02 följande:
    Rahiana- ¨Vilken fin shopping! Och sååååå många lurvar!!                *Avis på t-fyndet knapp-buttona* Men glad för din skull förstås. LillRonya- diggar skarpt tischan! Åh vilket fint kort med NS-byxorna Soluniko- *Sötnos* Liljanoch Loppan- Vilka busfrön! Och sååå fin hon är i lila lurv och jättefina vantar/mössa.  Åh, vilken garderob, som en hel butik ju! Grodprinsen- Vilka fina barn du har! Seadwarf- Jättefina syskonbilder- men vilken pangbild på tjejjan på soffan -det var en underbar kombo!! Stormis- Jättefin bambi-bild, både kläder och modell! Therese81- *Glada lilla Stella* Duntoffla- Finaste Noel!  *Saknar* Buttelina- Vilket fint rum! Blev väldigt inspirerad att ta itu med Neahs blivande.
    Vi saknar er också

jag tycker absolut inte att den andra är ful. Den är jättefin men den rosa strået vassare (roligare och "piggare" färg) Den mörka ser lite stor ut. Hon kanske kan ha den i vår istället?
    Zvartaliljan skrev 2009-09-19 21:24:04 följande:
    åh det är SÅ svårt...här ska de ta dagiskorten UTE!!! Mitt i leken typ...känns lite trist...känns liksom som jag kan ta lika bra kort själv då??? poängen med en professionell fotograf är ju lite att de har en bra bakgrund, belysning o.s.v Nu ska de bara ha lekplatsen på dagis och en kamera, inga lampor eller nåt liksom.... Men tänkte iaf låta henne fotograferas så får vi se om jag vill ha bilderna sen...men VAD ska hon ha på sig?? De ska tas tidigt på mrogonen den 29 september. Nu är det runt 7-8 grader så tidigt på morgonen.
    Här tog de också korten ute men jag tror att de kan bli bra ändå. Andra bilder som dagis tagit ute (till korten i hallen) är superfina just för att de har grön naturlig bakgrund och inte den grå/blå tråkiga stela...
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2009-09-19 21:33:07 följande:
    Jo men jag tar ju såna bilder själv hela tiden...det är det som känns lite trist...att betala så mycket pengar för något jag kan fixa själv...har ju en professionell kamera själv liksom.
    Iofs sant! Själv har jag ingen sån proffskamera och inte heller kunnandet att få bra bilder. Men de kanske har "reflektorer" och sånt ändå som gör bilderna bättre?

Du kan ju alltid hoppa över dem om det känns som om de inte kommer att bli bra. Trist att betala för ngt man inte vill ha
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-09-19 21:52:25 följande:
    Kom igen nu! Du kommer ha såååå roligt!!!
    Ja, det kommer bli kul men att packa är inget kul. Måste ju ha en del finkläder med mig för middagarna med slottsägare och sånt. Sen undrar jag hur varmt det är där nu? Det är väl fortfarande sommarvärme. Det tar emot att sätta på sig sommarkläder igen. Vill ha höst och kyligare
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-09-19 22:05:50 följande:
    Johan, Alva o Dante är ju i Tyskland och där skulle det vara runt 19-20. Men du har väl några fina OM-plagg att lägga ner. Skulle tippa på att lånärmade sådan funkar jättebra. Det är ju inte tropisk värme direkt.
    Ja, det blir några såna tunikor. Vill bara inte gegga ner dem när vi ska köra praktisk vinmakning i vingården. Eller rödvinsfläckar? Hua, hemska tanke
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14