Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tejja skrev 2009-10-04 10:09:11 följande:
    Någon som vet hur man smidigast tar sig till Köpenhamn från Stockholm? Kollar flygbiljetter, men det känns som om biljettpriset äter upp rean lite. Jag är galet sugen på Katvig velour!
    Tåg är nog lättare än flyg. Eller i alla fall att få tag på biljetter på helger. Men dock rätt dyrt. Har man is i magen kan man kolla tågbiljetter på Tradera men det är alltid avslut nära inpå.

Förresten, hittade du några tröjs? *nyfiken*
  • Duntoffla
    Tjolla- Söta Milo i kojan! Hur var gårdagens kalas? Antar att du slipper baksmälla i dag i alla fall

Smilla
    - Fina Svea i härlig velour! Fina fynd du har gjort. Kostade NS brallorna 200 iår med? Var det ngn rea på nya kollektionen?
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2009-10-04 10:33:23 följande:
    Tack. Ja 200 kr för äldre. 360 för nya. Så alla de 5 plagg jag köpte från ns kostade 200 kr styck. Fynd eftersom jag annars skulle köpt dem. Var du inte på mässan?
    Perfekt ju! Nej, jag var aldrig där. Är egentligen bara intresserad av NS och då bara av de nya bruna. Inträde och resa dit hade ätit upp den lilla rabatten som det var på nya plagg. PLus att jag jobbade i fredags, vi fixade med tomten igår samt vägföreningsdag och idag jobbar A så jag vill inte åka dit själv med Noel
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2009-10-04 10:39:41 följande:
    Tack vännen! Kalaset var bra, lugnt och fint Läste om Noels 2års trots precis i bloggen, kunde inte låta bli att dra på smilbanden
    Haha...ja, ibland kan man inte låta bli själv. Jisses vilken drama queen!
    Tjollabolla skrev 2009-10-04 10:45:52 följande:
    Vad tror ni om T nu? Bäst att vänta till BB/Lön va? Man borde ju hinna få in pengar till Molo ändå....
    Ja, avslut nära innan BB/lön är nog bra.
  • Duntoffla
    Olivers Mamma skrev 2009-10-04 10:50:50 följande:
    eller lägga ut nu o skriva att det är ok med bet vid bb
    Ja, så tänker jag göra med det jag ska ha ut. Lägger man ut ikväll eller de närmsta dagarna så blir ju avslut några dagar innan BB ( om man väljer 14 dagar)
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-10-04 13:18:21 följande:
    Grämer mig fortfarande för att jag hängde tillbaks några fina tröjor när jag inte fick något svar från dig...Men, men, det är ju inte så mycket att göra någonting åt nu! Vet inte om du tycker att den längst till höger är fel, med vit botten- men jag tyckte att den var så fin till Noel. Du får väl sälja annars om du inte gillar, för det är ju lite svårt att handla till andra som inte vet vad det finns.

Den ser superfin ut. Han får dock inte ha den på dagis

Vet precis hur det är att handla till andra, Supersvårt!

ÄR du sugen på Molo förresten?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-10-04 14:14:09 följande:
    Hello girls. Har varit och shoppat OT. Strumpor, kalsonger, trorsor och vantar. Och sen var jag på jakt efter byxor till mina båda. Men fasiken vad svårt att hitta till sonen, alla är för stora till min smalis. Även de som går att reglera i midjan rasar ner. Köpte två par som han fick prova nu men icke de får åka tillbaka. Och de NS jag köpte i veckan oxå för stora.
    Hej hej!

Funkar inte Kik Kid, VV eller typ Rockefella till din smalis?
    Busbellan skrev 2009-10-04 14:14:46 följande:
    Ser att det snackas lite molosalg här, blir det nån eller? Jag vill gärna ha plats i nån bil i så fall
     Ingen vet men alla hoppas

Du hade gärna fått åka med mig om du bott i Sthlm
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2009-10-04 14:26:28 följande:
    Blir det tåg för dig eller?
    Jag vet inte. Är lite sugen på att ta bilen om jag kan vara ledig på fredagen (om det är som sist) men att få med mig några härifrån så att det inte är galet dyrt.

Ska nog kolla med chefen om att jag med kort varsel kan ta ledigt en fredag. Har faktiskt lite innestående.
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2009-10-04 14:34:54 följande:
    Ja, klart ni ska åka ett gäng där uppifrån Ni kan plocka upp mig i Ljungby
    Perfa ju!
    SmillaMilla skrev 2009-10-04 14:37:03 följande:
    Åhhh fy vad du gör mig sugen! Vart ju urkul förra gången!
    Ja men det är klart du ska med i så fall. Jag hoppas bara att det inte är 6-8/11 då jag måste jobba. Jag är sugen på att åka så som ni gjorde. Att åka redan fredag, knoppa någonstans och sen ta salgen på lördag morgon.
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2009-10-04 14:40:03 följande:
    Ja det var perfekt att fara så. Gahhh då borde man ju sälja en massa på t.
    Om man ändå hade en massa att sälja. Vet inte hur jag ska finansiera en sån resa. Kanske rensa lite i min garderob eller sälja av lite prylar här hemma. Har en del saker som ska bort men det är möbler...*hatar Blocket*
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2009-10-04 14:42:00 följande:
    Ni är så välkomna att sova här i Ljungby också
    Zvartaliljan skrev 2009-10-04 14:41:27 följande:
    Åhhh salg salg salg...vill vill vill!!!  Skulle vara kul med en sån träff som vi hade förra gången hos lillronya Jag kan erbjuda sängplatser här i Karlskrona...men kanske är lite åt fel håll för en del...
      Trevligt!
    Zvartaliljan skrev 2009-10-04 14:43:25 följande:
    hmm tror bara att hon inte har så mycket tid för fl...hon kikar in på msn då o då iaf Jag börjar dock bli riktigt orolig för bubblan...ska nog ta o skicka iväg ett sms o fråga hur det går med allt...
    Ja, vad har hänt där? Ska de flytta?
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-04 15:55:13 följande:
    Hej tjejer! Vad händer här idag? Alla håller sej inne antar jag, fy vilket väder vi har alltså! Jag har förberett mej med värmeljus fall i fall strömmen går ikväll. Annars har vår helg varit lugn. Min syster va här precis och fikade en sväng
    Var på väg ut men ångrade mig.

Här blåser det en del och regnar till och från. Jag och Noel har målat lite och bara tar det lugnt.

Mysigt med fika en dag som denna. Tack för att du påminde mig om att mitt kaffe är klart på nedervåningen. *ilar genast och hämtar en kopp*
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-04 16:01:11 följande:
    Regnet öser ner och de blåser som sjutton. Fy alltså! V ringde hem för en stund sen å på honom snöade de, norrland you know Jag sitter här och drömmer mej in i mitt nya hus, med min fina kamin, MITT i huset som kommer värma sååååå härligt!
    Ja, norrut är det snö. Det är väl bara en tidsfråga innan det hamnar här.

Det är underbart med kamin. Så mysigt att sitta där såna här dagar. Ska göra upp en eld lite senare och slänga mig en fotölj när N har somnat.
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-04 16:09:17 följande:
    Vi har kamin nu oxå men den är placerad i källaren. Super bra ur uppvärminssynpunkt då värmen stiger uppåt och det aldrig kommer bli bekymmer med fukt i källaren här. MEN så kasst nu när jag och T e själva hemma och jag håller på att städa och sortera inför flytten... vem sjutton orkar springa där fram och tillbaka då!?
    Nej, man pallar ju inte att springa där upp och ner. Jag önskar att det kaminröret som går nerifrån och upp hade kunnat bli en till kamin på ngt sätt för vi är mest på övervåningen. TV:n är här uppe så det blir mest så.
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-10-04 20:40:11 följande:
    Heeej heeej igen Fy sjutton vad jag är trött idag, förstår inte det alls känner bani mig mig trött jämt
    Tror det här vädret gör sitt till plus att det börjar bli mörkt för jag är också skittrött jämt känns det som.{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-10-04 20:47:43 följande:
    Tror jag med men det är så drygt... Allt bra med er ?
    I know! Här är det bra. Det har varit mycket med jobbet senaste månaderna men nu börjar det lugna sig lite hoppas jag. Ni då?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14