• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

h80 skrev 2009-07-09 22:17:20 följande:
    baby, jag visade bilden för mannen, han sa direkt, den måste vi köpa! han är annars aldrig intresserad
    Blir lätt så med män....men om det är något tufft print då vaknar de!
    Plutten & Pluttan
  • Morty

Åkej ni som har molo dojjorna.....storleks hjälp!!! Sonens fot är 16 cm nu. Enligt BoR sida så är 27=16.9 cm och 28=17.7 vilka skulle ni tagit då? Hans fot har växt 0.5 cm nu på våren/sommaren hittills.

Plutten & Pluttan
  • Morty
    saturnina skrev 2009-07-09 22:20:36 följande:
    Haha, ja, långärmade toppar & strumpbyxor & manchesterklänning & lite Molo höstnytt. Dessutom är det riktigt kallt idag, en bra dag att ladda upp höstgarderoben.  Någon som sett Dalamatiner-tunika, långärmad på rea i stl 116 eller 122?
    Med en knapp?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Zvartaliljan skrev 2009-07-09 22:24:46 följande:
    28 absolut, skorna ska vara 1-1,5cm för stora
    Tack!
    Plutten & Pluttan
  • Morty

Nu har jag shoppat dojjor till barnen och samt att Mattis fick cuba linnet. Skyller på Bubblan!!!

Saturnina: Jag har hittat en dalmatin tunika i 116.

Plutten & Pluttan
  • Morty
    saturnina skrev 2009-07-09 22:32:28 följande:
    Men, ta bladet från mun eller vad säger man?
    försökte komma in hos dig och skriva men jag kunde inte.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    saturnina skrev 2009-07-09 22:36:06 följande:
    Ojdå, jag släpper in dig nu. Förresten, jag har inga mått, men tyckte Molo-skorna var väldigt stora i storlek.
    Tack!

Det blev 28:orna. om de är stora så vara de isf läääääänge. Vi får se hur det blir när de dyker upp. Bättre stora än för små.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Everlonn skrev 2009-07-09 22:30:59 följande:
    Äh, molo som skyller ifrån sig för att deras mörka print inte håller måttet ibland Tror jag i alla fall Så i år försöker de nåt nytt.. Förresten visste ni att den stickade klänningen inte får tvättas??? Alltså INTE ALLS!!! Inte kemtvätt heller!! Får inte bli blöt!!Helknäppt! Barnkläder som inte får tvättas *skakar på huvudet* Klänningen får bara vädras...hur vädrar man bort texketchupfläckar?? ha ha
    Men hallå!!! Uuuurk att man inte kan tvätta den. Där tänkte de inte alls när de gjorde den......
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    isako skrev 2009-07-09 22:40:32 följande:
    hahahah Vågar väll knappt säga det här men jag har ett par strlk 24 liggandes i min låda... Typ lagom om ja... si så där 2 år hahahah Men Kuuuunde inte låta bli!
    Du är ju bara FÖR härlig!!! Ååååh vad jag skulle vilja se växalådan. Eller det är en växagarderob???
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14