Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-08-11 19:56:28 följande:
    rosa lurv, tukos lurv, katvig blå midiapple regnoverall och en småfolk lurvoverall
    Så himla elegant! Fina kläder!!! Vi ska shoppa lite imorgon hoppas jag. Vi ska påbörja inskolningen på vårt nya dagis i morgon (waldorf) men det är bara en liiiten stund, sen blir det Malmö!!
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 20:01:51 följande:
     Tack snälla! Blev bara sååå osäker på om det va knasigt o INTE ha dagis då folk verkligen rycker till när man är hemma än, ska sluta tveka nu Bubblis o mamman ska campa ihop ett par år till så de så!!
    Åhhh ska du vara hemma lite till? Har ni tackat nej till dagisplatsen?
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-08-11 20:02:26 följande:
    hehe det kostade en del fast katvigen och småfolken var det 50% på hittade ju en grön småfolk lurvoverall till lillebror strl 98/104 . såååå söt han var i den! han såg ut som en nallenbjörn
    Åh så fint det låter. Gillar små luddiga barn
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 20:07:38 följande:
    Ja, jag tackade nej igår! Det kändes bara helt totalt fel!! Å nu är jag såååå glad att vi gjorde det!!
    Man måste gå på känslan. Behöver du inte jobba för försörjningen skull så strunt i det.

Jag är ju "breadfeeder" här hemma så jag jobbar. Sen gillar jag att jobba med såklart. Gillar att vara med barnen med så jag ser till att vara ledig en del.
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 20:15:52 följande:
    Egentligen skulle jag ju behöva jobba en hel del om vi ska bo kvar här, men det ska vi inte länge till   *lycklig* Vi ska flytta från Sthlm senast till Jul!!
    Nämen! I ert liv händer det sannerligen saker Flytt till Stockholm. Jag vet att ni tittat runt efter hus innan. Stor förrändring för er.

Själv ska jag flytta inom samma stad men till ett bättre boende nu i slutet av spetember. Det känns jättebra!
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 20:22:33 följande:
    Ja alltså vi har ju velat flytta från Sthlm i flera år, men alltid skjutit på det.. Nu är det dock dags och det känns såååå himla bra att du anar inte!! Tom äldsta dottern har mjuknat lite och det känns som en enorm lättnad då vi inte trivs här.. Nu ska vi bara hitta ett fint hus på nåt mysigt ställe Å ska ni flytta till större?
    Visst är det härligt när man är på väg och börjat orientera sig mot det som ska hända. Ger man de stora barnen bara lite tid på sig brukar det funka även för dem.

Vi har stort nu och jag ska faktikst flytta till mindre. Flera avmina barn har flyttat hemifrån. Jag ska flytta till ett hus, med en miniträdgård och egen ingång. Jag ska hyra det. Åhhh det känns så bra. Så fint för de små.
  • mortillsju

Och jag skulle börja skola in barn idag men S har lite feber...så nu sitter vi här och rullar tummarna

• mortillsju
    jompa skrev 2009-08-12 09:03:31 följande:
    Japp, fick bli en sån till sonen och dottern får Småfolkslurv
    Ja det såg så fint ut i BT. Jag funderar på att skippa lurvar/fleecar i höst. Jag tycker vi använder dem så lite...tyvärr. För fina är de.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14