• Behemot

LCHF ...

LCHF = Low Carb High Fat

Från vissa människor är en förolämpning den bästa komplimangen man kan få!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden LCHF ...
  • Runguska

Min man skrattar så åt mig för jag säger "Low crab" och tja, några krabbor äter vi inte. Jag har inte läst så mycket om hur det fungerar, men av det lilla jag läst så känner jag spontant att det kanske är bra kortsiktigt, men hur kommer man se ut i blodomlopp och liknande om 40-50 år?

Som sagt, jag har endast läst som snabbast men det är min fundering kring det hela. Har gärna fel!

• Runguska

Min man skrattar så åt mig för jag säger "Low crab" och tja, några krabbor äter vi inte. Jag har inte läst så mycket om hur det fungerar, men av det lilla jag läst så känner jag spontant att det kanske är bra kortsiktigt, men hur kommer man se ut i blodomlopp och liknande om 40-50 år?

Som sagt, jag har endast läst som snabbast men det är min fundering kring det hela. Har gärna fel!

• NoMercy
    Swedie skrev 2009-07-10 23:27:48 följande:
    ah ok, tack for det, var far man all den har faktan fran? jag har bara hittade ett par sidor dar det star tillaten mat. otillaten mat osv. inga vettiga rad! och en sista fraga; far man dricka diet coke? (dvs inga kalorier el socker)
    www.kolhydrater.ifokus.se
    alt kostdoktorn.se
    sen finns det mer länkar där.
    Cola light...kan för en del trigga hunger och sötsug och även insulinproduktionen, man får pröva sig fram.
  • NoMercy
    Runguska skrev 2009-07-10 23:31:33 följande:
    Min man skrattar så åt mig för jag säger "Low crab" och tja, några krabbor äter vi inte. Jag har inte läst så mycket om hur det fungerar, men av det lilla jag läst så känner jag spontant att det kanske är bra kortsiktigt, men hur kommer man se ut i blodomlopp och liknande om 40-50 år? Som sagt, jag har endast läst som snabbast men det är min fundering kring det hela. Har gärna fel!
    Ja, det kan man inte kort förklara eg men tänk att det är insulinet (som kroppen producerar när man äter kolhydrater) som hjälper fettet in i cellerna och som ger inflammation i blodkärlen. Finns det då inte så mkt insulin i kroppen så har ju lixom fettet ingenstans att ta vägen!
    Läs gärna under kostdebatten på www.kostdoktorn.se så hittar du mer och mer vetenskapliga bevis för att det animalisak fettet inte är farligt.
  • vadskajaghetadå

jag blir inte mätt på sånt, jag har försökt. fast det vore ruskigt bra för min diabetes att jag överväger att börja äta så.

• vadskajaghetadå
    JohannaOMikael skrev 2009-07-10 19:55:39 följande:
    Kan ju tillägga att jag gått ner 8 kg på 4 veckor!!!
    Det låter inte så sunt? så mycket gick jag ner när jag hade fel på min ämnesomsättning.
  • NoMercy
    sannispannisen skrev 2009-07-11 00:11:16 följande:
    jag blir inte mätt på sånt, jag har försökt. fast det vore ruskigt bra för min diabetes att jag överväger att börja äta så.
    Va e de du inte blir mätt på?
    Och ang snabb viktnedgång så är det mkt vätska man tappar i början, det lär stabilisera sig,kanske tom stå still en priod så kroppen kommer ikapp. Om hon äter LCHF så svälter hon inte på nåt vis, lovar
  • vadskajaghetadå
    NoMercy skrev 2009-07-11 00:13:03 följande:
    Va e de du inte blir mätt på?Och ang snabb viktnedgång så är det mkt vätska man tappar i början, det lär stabilisera sig,kanske tom stå still en priod så kroppen kommer ikapp. Om hon äter LCHF så svälter hon inte på nåt vis, lovar
    jag blir mätt på kolhydrater.
Svar på tråden LCHF ...