• Behemot

LCHF ...

LCHF = Low Carb High Fat

Från vissa människor är en förolämpning den bästa komplimangen man kan få!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden LCHF ...
  • NoMercy
    www.kolhydrater.ifokus.se
    hittar du inget där, ja då får du nog svårt att hitta
    Det finns länkar där. Googla annars på Airams matblogg, där är det mkt goda recept. Men du behöver ju kunna grunderna. på i fokus finns det en tråd med massor av frågor och svar samlade. http://kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=e64e72c3-2187-4266-9bd1-83f5734c4b48&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Men du, du har inte testat LCHF, du blir MÄTT! Efter några veckors övergång så äter man mindre än man gjorde med kolhydrater! ivarjefall de flesta
  • NoMercy
    sannispannisen skrev 2009-07-11 00:40:07 följande:
    mums i morgon blir det järpar med blmkålsmos  
    men är det inte smart med lite försiktig övergång så inte sockret får nån rekyleffekt eller nåt? Allså jag kan ju inte den biten alls, men tar du insulin?
  • vadskajaghetadå
    NoMercy skrev 2009-07-11 00:46:28 följande:
    men är det inte smart med lite försiktig övergång så inte sockret får nån rekyleffekt eller nåt? Allså jag kan ju inte den biten alls, men tar du insulin?
    jag får aldrig rekyler, jag får flera känningar om dan så jag har inga reserver.

äter jag inga kolhydrater och tar mitt långtidsverkade händer inte mycket med sockret.
  • vadskajaghetadå

äter jag en omelett höjs inte sockret det minsta, egentligen vore det idiotiskt av mig att INTE äta så.
    har inte gjor det på mina 5,5 år med diabetes. jo jag tar sprutor.

bara enstaka portioner.

• NoMercy
    sannispannisen skrev 2009-07-11 00:50:33 följande:
    äter jag en omelett höjs inte sockret det minsta, egentligen vore det idiotiskt av mig att INTE äta så.har inte gjor det på mina 5,5 år med diabetes. jo jag tar sprutor.bara enstaka portioner.
    Men dåså, men tar det lite vackert ändå eller inte? kör på och berätta gärna hur det går! Du lär ju känna din kropp bättre än nån annan här på FL ivarjefall
  • vadskajaghetadå
    NoMercy skrev 2009-07-11 00:51:47 följande:
    Men dåså, men tar det lite vackert ändå eller inte? kör på och berätta gärna hur det går! Du lär ju känna din kropp bättre än nån annan här på FL ivarjefall
    He he.
    ja jag ska berätta

ska bli intressant.
    börjar i morgon bitti. har precis satt i mig värsta stora glaset välling (höjer sockret mkt då jag hade en känning)
  • Friterad

Jag tycker defintivt det är sektvarning på LCHF-rörelsen och att kosten tillskrivs närmast magiska egenskaper blir en aningen tröttsamt, men vad själva maten anbelangar är jag säker på att det är en kosthållning som passar många och att man borde studera effekterna av den mer ingående.

• JohannaOMikael
    NoMercy skrev 2009-07-11 00:13:03 följande:
    Va e de du inte blir mätt på? Och ang snabb viktnedgång så är det mkt vätska man tappar i början, det lär stabilisera sig,kanske tom stå still en priod så kroppen kommer ikapp. Om hon äter LCHF så svälter hon inte på nåt vis, lovar
    Precis!!
    Det har stabiliserats nu. Går ner sakta men säkert om man säger så. Hel nöjd :)
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008
Svar på tråden LCHF ...