• Behemot

LCHF ...

LCHF = Low Carb High Fat

Från vissa människor är en förolämpning den bästa komplimangen man kan få!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden LCHF ...
  • NoMercy

Fungerar utmärkt för mig och jag tror det skulle funka för många fler om dom bara vågade testa

• PerG

Hmm... det går visst inte att kryssa i flera...;)...

• PerG
    PerG skrev 2009-07-10 00:52:19 följande:
    Hmm... det går visst inte att kryssa i flera...;)...
    Är en sekt, Är upphausat, Verkar bra, Jag är skeptisk, Får man väl äta om man vill, jag avstår, Jag är trött på den bokstavskombinationen .... osv...;)

Det verkar väl vettigt, men jag är ändå lite skeptisk... och får läskiga sektvibbar och många är nästintill aggressiva i sin propaganda om LCHF... ;)
  • Meria

Tror den kan vara bra om man är så duktig att man klarar av det Jag kör GI istället, inte lika strikt som LCHF är.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Åttan
    Meria skrev 2009-07-10 00:59:04 följande:
    Tror den kan vara bra om man är så duktig att man klarar av det Jag kör GI istället, inte lika strikt som LCHF är.
    samma för mig..
    Börja om från början...
  • Turran

Jag hade också gärna kryssat i flera alternativ, men valde "jag avstår". Fett med fett och mer fett. Uff! Jag försöker dock att inte äta för mycket kolhydrater.

• lövet2
    En sekt, svarade jag. Fast egentligen skulle jag vilja svara det senaste av alla extrema påhitt när det gäller mat. Fanatismen är densamma som vid tidigare påhitt, och anhängarna vill frälsa alla andra. Minns ni?
    *Grönsaker är livsfarligt, för de innehåller strålning från Tjernobyl! Bäst att undvika bär och renkött också, för annars får man cancer direkt.
    *Ägg är livsfarligt, för de är proppfulla med kolesterol! Alla som äter dem får hjärtinfarkt!
    *Ättika slår ut njurarna på folk, så ketchup och ättiksinläggningar är livsfarliga. Borde förbjudas!
    *Kött ruttnar i tarmarna och ger kroniska sjukdomar. Ät inte kött om du är rädd om livhanken och miljön!
    *Fett? Ät inget fett, och ge framförallt inte barnen något fett, för då blir de feta och får hjärt/kärlsjukdomar. Lättmjölk, lättmargarin osv är vad som gäller.
    *Vitt socker är människans värsta fiende! Låt inte en gnutta socker slippa in genom munnen, utan använd sötningsmedel i stället!
    *Ett enda glas saft med sötningsmedel i är dödligt för barn. Ge dem riktigt socker i stället!
    *Hårdbröd och chips innehåller livsfarliga gifter! Ät för guds skull aldrig något sådant!

Jag har nog glömt några mindre varianter, men jag är ursäktad, för jag är sjuk ...
    Have you no shame?
  • nickefiki

Yey - bokstavskombinationen har räddat mitt liv.

• Angels Fall First

Jag tycker det verkar bra. 

Min mamma har provat på varenda bantingsdiet som finns. Ja, bra nära iaf. Och ingen har fungerat. Efter några månader har hon gett upp för att det varit tråkigt eller/och hon inte blivit mätt och ändå har resultaten till stora delar uteblivit. Nu har hon levt 1.5-2 år med lchf och det enda hon saknar är chips och ostbågar men det har hon lärt sig vara utan även om hon saknar det ibland. Jag var så jäkla stolt över henne när jag var hemma nu i juni och jag åt chips för jag vet hur mycket hon ville ha det men inte en enda tog hon. (Jag bor utomlands och längtar hem till svenska chips vilket var anledningen till att jag åt dom i närheten av henne). 
    Hon säger att hon kan tänka sig att leva med lchf tills hon dör eller tills hon hamnar på ett åldersdomshem (då ska hon bara äta och dricka gott hur pigg man nu är på det då...), det är mer en livsstil än en diet och jag är böjd att tro henne. Så bra som hon mår nu har inte hon mått sen jag var liten och det handlar väldigt lite om den viktnedgång hon fått utan om att hon är piggare och har mindre ont osv. Fast hon har tappat mycket i vikt och visst kan det spela in. 
    Men min pappa är också piggare och har betydligt mindre ont i sina leder och sin rygg. Och han har inte gått ner (eller han gick ner och sen upp igen) någonting typ. 
    Och jag kan säga att dom har ALDRIG ätit så mycket god mat som nu  
    mina svenska bostäver kommer och går
Svar på tråden LCHF ...