• Julienne

Vart gör ni av överkastet när ni sover?

Vi håller på att inreda sovrummet....

Vart gör ni andra av överkastet när ni sover? Vårat hamnar oftast på golvet till mitt stora förtret. Har inga andra möbler i sovrummet som man kan lägga det på. Finns det några smarta lösningar för sånt?

• Svar på tråden Vart gör ni av överkastet när ni sover?
  • Tallulah

Min kompis hade en stor rottingkorg på golvet som hon la kuddar och överkast i under natten.

• turia

men det samlar iaf fint ihop katthåret där det ligger på golvet

• ikeafreak

Jag har en korg som jag lägger överkastet i. Först hadejag bara tänkt köpa en billig tvättkorg i tyg och slänga ner det i, men då hade jag så tur att jag hittade en stor och skitfin korg på second hand

• ikeafreak

Men innan det slängde jag bara in det i garderoben, för jag hatar när det ligger saker på golvet....det ser stökigt ut, åsså blire så dammigt

• Julienne

Många bra förslag....

Problemet med tex en kista, fotpall eller en korg är att vårt sovrum är för litet. Det få helt enkelt inte plats.
    Jag har funderat på om jag ska sätta upp en typ "ledstång/handdukshängare" på väggen bredvid sängen. Man kanske kan hitta nån snygg i lite mer smides stuk? Sen funderar jag på om jag ska sätta upp en snygg hylla ovanför med konsoller så kanske stången blir lite mer diskret? Då man inte har överkastet hängt över stången kan man ju alltid ha kläder eller galgar?

• ikeafreak

Det var ju ett jättebra förslag med en ledstång, det finns ju speciella såna för att ha överkastet på har jag för mej?

• Madge

Vi skrynklar ihop det i fotänden .

• Danbala

Har inget alls! Enklast så, minsann...

(Och så har jag hört att kvalstren trivs bra när man bäddar in dem, ett av få hushållstips jag tagit fasta på - det är förbjudet att bädda min säng, så det så! )

• Norahs mamma

rullar ihop det å slänger nedanför fotänden, på morgonen rullas det upp igen å kuddar mm hamnar nästan alltid på rätt plats

• Norahs mamma

varför stör det er var överkastet ligger när ni sover???
    Det är ju inte så att ni ser det då? Å ni bäddar väl sängen när ni kliver upp?

Svar på tråden Vart gör ni av överkastet när ni sover?