• Julienne

Vart gör ni av överkastet när ni sover?

Vi håller på att inreda sovrummet....

Vart gör ni andra av överkastet när ni sover? Vårat hamnar oftast på golvet till mitt stora förtret. Har inga andra möbler i sovrummet som man kan lägga det på. Finns det några smarta lösningar för sånt?

• Svar på tråden Vart gör ni av överkastet när ni sover?
  • Ammi 76

Jag brukar hänga det över sovrumsdörren!

• Julienne

Norahs mamma, det som stör mig är att det alltid hamnar på golvet och blir smutsigt. Därav min efterlysning på smarta lösningar.

• Mallin

Hade samma problem innan.
    Men förra veckan köpte jag en sån "rulllåda" med lock att ha under sängen...så nu ligger överkastet där på nätterna ( o de dagarna vi inte orkar bädda).
    Superbra så slipper det bli dammigt o smutsigt!

• Julienne

Mallin, en låda under sängen är ju ett bra tips. Synd bara för oss som har continentalsäng....

• Norahs mamma

Men hur smutsigt kan det bli?

Förstår fortfarande inte... Mitt överkast blir inte smutsigt av att ligga på golvet när vi sover... golvet är inte smutsigt...

*hm* Nej, förstår inte...

• Inexsana

Alla har inte rena golv

Jag har det, men jag vet att alla inte har det

• Flavia

Viker ihop och lägger på en kista :D

• Karolina1979

Haha, vilken rolig fråga, precis en sån som man inte skulle kunna med att fråga själv..*s* Vårt hamnar slarvigt ihopvikt vid fotändan mellan sängarna typ... Vi har varsin 120-säng som vi ställt ihop, och vårt överkast är sånt där jättetungt tyg, skitjobbigt.... *s*

Rätt dumt egentligen eftersom vi aldrig bäddar, då kunde man ju lägga undan de ti garderoben snyggt ihopvikt.... sambon är hemma så det ser ju dumt ut om min sänghalva är bäddad men inte hans..

• KvastHilda

Vi rullar ner överkastet i fotänden när vi lägger oss. När vi vaknar ligger det på golvet.

• goldfish

Har själv tagit bort överkastet för att det alltid ligger på golvet.

Norahs mamma!

I mitt fall kan jag svara på varför.
    Vi har fyra katter och dammsuger inte varje dag och som bekant så samlas väldigt mycket damm och päls under sängen.
    I detta hamnar även sand, torkade blomblad och annat smått å äckligt som man inte ser.
    När överkastet ligger på golvet så ligger det med undersidan neråt eftersom man inte vänder på det när man klätt av sängen.
    Så när man lägger på det igen lossnar detta i sängen och det tycker jag är äckligt och det var det som störde mig.
    När katterna är i sängen blir det ren päls inte dammråttor och annat som kommit fram ur hörnen.

Svar på tråden Vart gör ni av överkastet när ni sover?