• kaji78

piercing?

någon som har erfarenhet av piercing i bröstvårtor eller klitoris?

maken har börjat mumla om att jag borde ha det.

jag fattar att det gör ont att göra dem men sen...?

tar det lång tid att läka? blir man mer/mindre känlig? är de inte ivägen?

någon som vet?

• Svar på tråden piercing?
  • Anonym (Har)

Vet inte om det finns någon som piercar klitoris öht . Risken att tappa känseln är på tok för stor för att man ska vilja testa . Däremot kan du riskfritt pierca klitoriskappan . Jag har själv en ring där men den gör varken från eller till när det gäller känseln och är inte det minsta i vägen (kan ju ev va ivägen om man väljer en otroligt stor ring/stav) . Gjorde inte särskilt ont heller . Det är mest bara en fin grej . Tror dom sa att det skulle ta 6 veckor att läka men det tog inte mer än ca 4 veckor på mig . Beror välpå vilket läkekött man har .

• Anonym (hade)

Jag har haft i bröstvårtan, tyckte att man blev mer känslig . Men den ville som aldrig läka helt så jag tog ut den.... Grymt sexigt iaf att ha en i bröstvårtan

• kaji78

Anonym (Har) skrev 2009-07-11 13:20:34 följande:

Vet inte om det finns någon som piercar klitoris öht . Risken att tappa känseln är på tok för stor för att man ska vilja testa . Däremot kan du riskfritt pierca klitoriskappan . Jag har själv en ring där men den gör varken från eller till när det gäller känseln och är inte det minsta i vägen (kan ju ev va ivägen om man väljer en otroligt stor ring/stav) . Gjorde inte särskilt ont heller . Det är mest bara en fin grej . Tror dom sa att det skulle ta 6 veckor att läka men det tog inte mer än ca 4 veckor på mig . Beror välpå vilket läkekött man har .
    jag har också en piercing i klitkappan, en stav med ring genom övre kulan. den läkte jättefort ca 2 veckor om jag minns rätt. tycker den gör rätt stor nytta vad gäller stimulans eftersom den undre kulan ligger direkt mot klitoris. dessutom kan den vara ivägen ibland om ringen ligger åt fel håll o skaver eller staven vrider sig. fast hade iofs inga problem med den innan jag bytte smycke. det jag har nu är snyggt men inte så bekvämt.

men frågan gällde som sagt klitta el bröstvårtor. vet att det inte är många som gör iaf i sverige men tror säkert maken lyckas hitta någon som gör den om han verkligen vill. tappa känseln i klitoris oroar jag mig inte direkt för, använder den knappt ändå för den är så känslig att det bar gör ont om jag försöker röra den men tänk om den blir ännu känsligare o det gör ont jämt, det vore ju inte så kul...detsamma gäller förresten bröstvårtorna, de är också så superkänsliga att de knappt går röra, tänk om de blir ännu känsligare o det alltid gör ont *ryser*
  • kaji78

Anonym (hade) skrev 2009-07-11 13:22:50 följande:

Jag har haft i bröstvårtan, tyckte att man blev mer känslig . Men den ville som aldrig läka helt så jag tog ut den.... Grymt sexigt iaf att ha en i bröstvårtan
    hur länge tog det innan du gav upp o tog ut den?

hur gör man med kläder under läktiden, man kan ju inte gärna gå naken på överkroppen.

gjorde det superont att göra den?
  • Anonym (usch)

Jag hade haft svårt att få upp den om min sambo skaffade nått där nere eller i bröstvårtorna, mer avtändade saker får man leta efter.

Men jag är inte pryd eller känslig på så sätt.....

Förstår inte tjejer som vill se ut som en nåldyna eller en grafiti vägg......

• kaji78

Anonym (usch) skrev 2009-07-11 14:16:26 följande:

Jag hade haft svårt att få upp den om min sambo skaffade nått där nere eller i bröstvårtorna, mer avtändade saker får man leta efter.Men jag är inte pryd eller känslig på så sätt.....Förstår inte tjejer som vill se ut som en nåldyna eller en grafiti vägg......
    tja jag skulle ju föredra att slippa:)

men om nu maken vill så är det inte mycket att diskutera.

jag kan förhoppnigsvis vänja mig. den piercing jag har idag ville jag verkligen INTE ha men numera trivs jag ju med den o tycker det ser bra ut så det kanske går.
  • Niccita

Jag har en vertical hood och en i bröstvårtan.
    Upplever ingen som helst mer känslighet, och inte heller "hjälper" de något under sex.
    Kappan går snabbt att läka (ca 6v) och bröstvårtan LÅÅÅNG tid! Tror det tog över ett år innan min var helt okej.
    Ang smärta. Jag föder hellre ett till barn än piercar mig i kappan igen, det gjorde extremt ont!
    Bröstvårtan gjorde med ont, men inte lika mycket som kappan.

• kaji78
    Niccita skrev 2009-07-11 14:32:24 följande:
    Jag har en vertical hood och en i bröstvårtan.Upplever ingen som helst mer känslighet, och inte heller "hjälper" de något under sex.Kappan går snabbt att läka (ca 6v) och bröstvårtan LÅÅÅNG tid! Tror det tog över ett år innan min var helt okej.Ang smärta. Jag föder hellre ett till barn än piercar mig i kappan igen, det gjorde extremt ont!Bröstvårtan gjorde med ont, men inte lika mycket som kappan.
    hmm, det låter ju iofs bra att det inte gör lika ont att pierca bröstvårtan som klitkappan, kappan tyckte jag ju knappt gjorde ont alls...eller det gjorde ju ont men gick så fort att det inte hade någon betydelse...bara AJ!!!...och sen klart...föda barn gör inte lika tväront men håller ju på miljoner gånger längre.

bröstvårtan...gör det ont under läktiden också, hela tiden, bara om man rör vid den o hur gör man med kläder, går det ens ha BH på sig?
  • Niccita
    kaji78 skrev 2009-07-11 14:38:19 följande:
    hmm, det låter ju iofs bra att det inte gör lika ont att pierca bröstvårtan som klitkappan, kappan tyckte jag ju knappt gjorde ont alls...eller det gjorde ju ont men gick så fort att det inte hade någon betydelse...bara AJ!!!...och sen klart...föda barn gör inte lika tväront men håller ju på miljoner gånger längre.bröstvårtan...gör det ont under läktiden också, hela tiden, bara om man rör vid den o hur gör man med kläder, går det ens ha BH på sig?
    Det är nog bara jag som fjollat till mig på senare dar och blivit nålrädd

Det gör ont under läktiden med. Ömmar rätt bra de första månaderna.
    Man kan ha BH, det hjälper på smärtan då det är stabilt och kläder och så inte gnids mot piercingen.
    Det gör rent ut sagt skitont om man fastnar med kläder eller komma emot den den första tiden.
    Minns att den kunde börja blöda lite då och då med..
  • kaji78
    Niccita skrev 2009-07-11 14:43:27 följande:
    Det är nog bara jag som fjollat till mig på senare dar och blivit nålrädd Det gör ont under läktiden med. Ömmar rätt bra de första månaderna.Man kan ha BH, det hjälper på smärtan då det är stabilt och kläder och så inte gnids mot piercingen.Det gör rent ut sagt skitont om man fastnar med kläder eller komma emot den den första tiden.Minns att den kunde börja blöda lite då och då med..
    fan också

nålrädd har jag alltid varit men det går ju titta bort.

men jag tyckte ju tom att det var läskigt att tvätta min piercing i klitkappan under läktiden. och det tog ändå bara ca 2 veckor. flera månader...uuuhuuu, blir ju alldeles rädd ju:(
Svar på tråden piercing?