NoMatter skrev 2009-08-26 11:37:09 följande:
Likaväl som det i såna fall skulle kunna bli det ifall man kallar någon något helt annat bara det är nedlåtande.
Vi har gått igenom detta i hundratals sidor på denna tråd.
Det är INTE samma sak att kalla något idiot el liknande, och att kalla en mörkhyad neger.
Om du väljer att uppföra dig som en idiot, kallar jag dig idiot.
Fattar du skillnaden?
Om jag bestämmer, att pga av din grisrosa hy, enligt min uppfattning lata personlighet, äckliga kroppslukt samt att jag rent allmänt finner dig ful, oduglig och inte värd skiten under mina skor, ska jag kalla dig fjonk.
Kommer du och din familj då uppskatta att bli kallad fjonkfamiljen?
Inte bara av MIG, utan av folk som även skriker fjonk åt dig när du går på gatan, folk som inte ger dig arbete pga av din fjonkighet och för att du helt enkelt inte "passar in".
Svarta har inte själv valt att kalla sitt "folkslag" om du så vill, för negrer. Så varför ska du?
Och detta har jag sagt tidigare, tror du att de tittade på "negerbollen" och tänkte "AHA den ser ut som en köttbulle, nu kallar vi den negerboll".
Kopplingen mellan namnet och ordet neger är solklar för i stortsett alla.
Ni ignorerar alla inlägg som totalt raserar era argument och fortsätter mena att ordet neger är helt ok (inte alla, men ni som tar åt er vet vilka ni är).
Samtidigt som alla som blivit utsatta för ordet neger pga av hudfärg i denna tråd, ber er att lägga ner användningen av ordet.
Om DET inte är pinsamt, vet jag inte vad som är.