• Daggdroppen

Vita Hem

Välkommen till Vita Hem!

Tråden är till för oss som älskar att inreda med vitt som bas.

Här pratar vi inredning, ger varandra goda råd och tips samt pratar av oss om allt mellan himmel och jord.

♥ Varmt välkomna - gamla som nya ♥

♥Mina älsklingar William och Julia♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-27 18:02
    Trädgårdstråd som många vitahemmare skriver i: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45788158.html
  • Svar på tråden Vita Hem
  • Daggdroppen

Hinner inte alls med här...

Har varit fullt upp. Idag har jag bl.a. varit på overalljakt. Blev glatt överrsaskad av Didrikssons overaller, de är inte lika smala i midjan i år utan har till och med ställbar midja! Har hem en Colorado på prov och den verkar super! Tyvärr är priset hutlöst, 144 euro Vad är skillnaden mellan en Aspen och en Colorado? Jag ser ingen... Aspen på nätet var ca 85 euro.

Ikväll kommer min mamma och sover över och är här imorgon.

Ja, en tråkig sak, fick parkeringsböter idag. Hade tagit en u-sväng och missade skylten att man borde ha p-bricka. Kollade faktiskt efter en skylt, men såg ingen. Fan så surt då jag TÄNKTE på det {#lang_emotions_undecided}.

• versan
    Gummsan82 skrev 2009-10-14 11:51:59 följande:
    Men finns det som passar alla sorters stavar?
    Plupparna  passar (i regel bäst att skriva så utifall att ) alla stavar enligt min Sportbutik här men jag tog med mig stavarna då jag inte ville riskera få fel.
    Gummsan82 skrev 2009-10-14 12:13:52 följande:
    Glömde säga vad duktig då är!Hur ofta gick du per vecka och hur långa pass?
    Jag gick varannan dag så kroppen hinner återhämta sig. (Har en racklig kropp så inför varje pass så var jag tvungen att äta starka smärtstillande =Doktorns ordination.)
    Från början gick jag kanske 500meter upp till ca 1kilometer allt eftersom så ökade jag varje pass & kunde jag som bäst komma upp i 6-8 kilometer.
    passen var mellan 40 min upp till 2 timmar då.
    Alternera alltid! Gå INTE samma slinga varje dag för då ställer kroppen in sig på den förbrukningen och blir van och du går inte ner så mycket som man önskar.
    Istället ska man gå olika slingor varje pass & gärna gå uppför & nerför Ju brantare desto mera förbränning.
    Sedan skall du gå sakta normal takt alternera med snabb takt så snabb att du inte kan prata utan att tappa andan. (obs Ej springa.)
    Du ska bli ordentligt varm i kläderna.
    haha... själv svettades jag som en tok.
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-10-14 15:52:36 följande:
    Hinner inte alls med här... Har varit fullt upp. Idag har jag bl.a. varit på overalljakt. Blev glatt överrsaskad av Didrikssons overaller, de är inte lika smala i midjan i år utan har till och med ställbar midja! Har hem en Colorado på prov och den verkar super! Tyvärr är priset hutlöst, 144 euro Vad är skillnaden mellan en Aspen och en Colorado? Jag ser ingen... Aspen på nätet var ca 85 euro. Ikväll kommer min mamma och sover över och är här imorgon.Ja, en tråkig sak, fick parkeringsböter idag. Hade tagit en u-sväng och missade skylten att man borde ha p-bricka. Kollade faktiskt efter en skylt, men såg ingen. Fan så surt då jag TÄNKTE på det .
    Ojj! Stackars du Parkeringsbot lät inge vidare.
    hmm... Törs knappt fråga vad kostar den hos er då?
    Ta det lugnt mitt i ruschen hos dig nu.
    Hoppas du får det trevligt med din mamma.
  • versan
    Gummsan82 skrev 2009-10-14 12:13:52 följande:
    Glömde säga vad duktig då är!Hur ofta gick du per vecka och hur långa pass?
    Glömde säga! Taaack
    Det var superroligt att få köpa nya kläder men nu skulle jag behöva ta tag i det igen för jag har gått upp efter graviditeten.
    har ca 10kilo som jag vill gå ner igen på studs så jag kan ha min andra kläder som nu ligger i garderoben.
    fast helst vill jag gå ner 18kilo då skulle jag väga 75kilo,
    Och 18kilo borde inte vara svårt med tanke på att jag redan gått ned 21 kilo tidigare. Men det var det där med motivationen.
  • Gummsan82
    versan skrev 2009-10-14 16:00:32 följande:
    Plupparna  passar (i regel bäst att skriva så utifall att ) alla stavar enligt min Sportbutik här men jag tog med mig stavarna då jag inte ville riskera få fel. Jag gick varannan dag så kroppen hinner återhämta sig. (Har en racklig kropp så inför varje pass så var jag tvungen att äta starka smärtstillande =Doktorns ordination.)Från början gick jag kanske 500meter upp till ca 1kilometer allt eftersom så ökade jag varje pass & kunde jag som bäst komma upp i 6-8 kilometer.passen var mellan 40 min upp till 2 timmar då.Alternera alltid! Gå INTE samma slinga varje dag för då ställer kroppen in sig på den förbrukningen och blir van och du går inte ner så mycket som man önskar.Istället ska man gå olika slingor varje pass & gärna gå uppför & nerför Ju brantare desto mera förbränning. Sedan skall du gå sakta normal takt alternera med snabb takt så snabb att du inte kan prata utan att tappa andan. (obs Ej springa.)Du ska bli ordentligt varm i kläderna.haha... själv svettades jag som en tok.
    Du ska jag slita lite till på dem idag och leta efter nya på fredag när vi far till stan! Måste kolla på ett par heldämpade skor med.

Igår gick jag som sagt runt sjön som ligger vid vårt samhälle. Det är både upp- och nerförsbackar. Man kan ju gå åt olika håll kanske, så blir det inte exakt samma. Jag hade musik (mp3-spelare) i öronen så tempot var rätt högt men det växlade lite. Lite snabbare än snack tempo kanske. Var ordentligt trött och svettig när jag kom hem. Märkte det att om jag sannate så blev benen blytunga men bara jag fortsatte att gå så gick det bra. Jag hade nog inte orkat hålla det tempot om jag gått utan stavarna, man manar ju liksom på benen när man skjuter ifrån med stavarna. Och jag har aldrig fått träningsvärk i rumpa och rygg av vanliga promenader
    Ska verkligen försöka att komma ut en slinga varannan dag, dock ej torsdagar för då spelar maken innebandy.
    Tyckte det verkade fånigt att gå med stavar, men nu är jag nog biten
  • Gummsan82

versan; ja det kan vara lite si och så med motionen Brukar vara bra tills typ en halvtimma innan man ska ut!
    Jag har inga massor jag behöver gå ner, 5-10 kg kanske. Så behöver jag inte byta ut allt i garderoben Är inte så fixerad vid en siffra, vill mest bli lite smalare runt magen, du vet det lösa, fladdriga hullet som lägger sig så fint över byx-/kjolkanten!

• Ari Gold
    Gummsan82 skrev 2009-10-14 16:32:12 följande:
    Är detta vandalism eller är den fin?www.blocket.se/skaraborg/Antikmalad_linneskap...
    Äppelmöblerna är i massiv ek och går utmärkt att måla. Tröttnar man kan man ta bort färgen igen.

Vi har ett stort skåp med vitrinluckor i köket som vi grälar om färgsättningen på, jag och min sambo. Det är ful-lackat i klarlack a 70-talsstuk nu och sambon vill ha det som det är, medan jag vill måla det vitt. Kompromissen blir nog att slipa och olja det.
  • mariaw

Misak: De tovade kulrona finns på Åre snöflinga http://www.arebrodyrsnoflinga.com/produkter.html 
    Jag mailade in en beställning förra året och fick varorna mycket snabbt mot faktura för en mindre summa för portot... Gillar också hjärtgirlangen från En Gry Sif som jag nyss beställt. Var sugen på en förra året som tyvärr var slut när jag bestämt mig...

Versan: Tråkigt med opålitliga hantverkare{#lang_emotions_frown}

Fluffiga: Trist med böter. Hoppas den inte var alltför dyr. Har fått böter i Stockholm för 800 kr, surt...