Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Hur går det med tåg och boende? Har du bokat?

bara en månad kvar nu! Längtar nästan!
    ska köpa lite fina block och pennor inför skolstarten :)

• Thegran

ah, perfekt om du kan lösa boendet så!
    och vad bökigt med tågen!
    Jag bodde i Forshaga, utanför Karlstad förut och åkta mycket till min hemstad. Tågen var så gott som alltid försenade, så jag har lessnat rejält. Nu är det ju en del år sen, så det kanske är bättre nu.

Ska försöka kolla upp med någon på skolan ang att vara ledig en period nästa år.
    eller, inte ledig, utan bara skippa träffarna och sköta allt via distans.
    Var i kontakt med program ansvarige i våras om det och då lät det inte som några problem bara det inte var praktik.
    Vet du om man kan hitta nånstans på nätet när praktikperioderna är lagda?

• Thegran
    Boppi skrev 2009-07-25 18:26:12 följande:
    Har letat på kau.se efter nån info om när vi ska ha praktik men jag kan inte hitta det någonstans, tyvärr..Varför ska du vara ledig nästa år?Fattar inte det här med webb-registerning och studentkonto riktigt.. Kan man inte fixa det än? Käner mig lite borta.. Vet du?
    tror jag läste nånstans att man kunde fixa det from 14 aug...men är inte säker.

vi planerar att vara i thailand minst en månad, gärna dubbelt så länge om det går med skolan.
    Skulle egentligen tagit det nu i höst, men så köpte vi ny lägenhet och pengarna räckte inte riktigt.

hoppas verkligen att det går!
    har hittat att vi har 8 veckor praktik under termin 3 och 4. men inte när och om man har 8 v i sträck eller inte.
  • Thegran

haha vad bra att du gillade Karlstad! :)

avin kommer automatiskt tror jag...det har den gjort från alla andra skolor jag gått vid iaf.

Nu har jag fixat böckerna till första kursen.
    så nu kan vi börja ;)

• Thegran
    Boppi skrev 2009-08-11 08:10:38 följande:
    Tessa: Hur är läget? Snart börjar vi!!!! Har du hört nåt från ditt lärcenter än? Det har inte jag..
    Bara fint här, kom hem från göteborg för några timmar sen.
    Ja, snart är det dags!!

Har inte heller hört nåt, tycker det vore kul att veta vilka dagar man ska vara på lärcentret men antar att vi får veta det i karlstad först...

Hur går det med boendet?
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-08-14 22:33:55 följande:
    Hej på dig!Nu har jag bokat tågbiljetter! Åker upp på söndag kväll och tänker sova över hos en gammal kompis lillasyster. Skönt att åka tåg nu första gången så kan man ta det lugnt på tåget istället för att köra bil.Idag fick jag mail från mitt lärcenter. Vi ska ses nu på ons em! Kul och se vilka man kommer läsa med!
    fick också mail idag, vi ska ses på torsdag. Har fått kontakt med en tjej som ska läsa via samma lärocenter också, känns bra!

snaaaaart börjar vi!!

vad skönt att komma upp i god tid. Jag är lite rädd för att beräkna tiden fel och komma för sent...fast jag åkt vägen massor med gånger och vet hur lång tid det tar, haha.
    bra med gratis boende också :) ska du bo där varje gång?
  • Thegran
    Boppi skrev 2009-08-14 22:51:30 följande:
    Nä, jag ska inte bo där varje gång. Det kan jag inte med.. Sen nästa gång kanske det blir att man bokar boende på samma ställe som resten av studiegruppen på t ex nåt vandrarhem.Har du fixat all litteratur? Jag har en bok kvar men de skulle se på bibblan om de kunde fjärrlåna den åt mig. Det är den av Imsen Gunn, Lärarens värld hette den eller nåt liknade. Sen funderar jag på om man ska släpa med alla böckerna till Karlstad eller ej.. Vad tror du?
    Jag har tagit samma bok som dig på fjärrlån. Men har inte fått den än...
    de andra har jag fått tag i på bibblan här i stan.

Nu har jag också registrerat mig! :) kommer inte heller in på kurshemsidan.
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-15 07:51:48 följande:
    Har ni fått koll på hur många träffar det kommer att vara?Tex på första kursen, dvs hur många i månaden?Har för mej att nån som läst innan sagt att det var 2gg/månad,det är rysligt mycket tycker jag =) som har 3 småbarn...
    vi har tre ggr i karlstad denna termin.
    sen är det väl en gång i veckan på lärcentret, tror jag
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-15 07:58:42 följande:
    3ggr på hela terminen = klart godkänt! =)Det står ju på universitetets hemsida att det ska finnas billiga rum där, stämmer det?
    har också bara läst att det ska finnas.
    jag har bokat vandrarhem, en bit från skolan, 1 km från centrum typ, för 350 kr/natt tills vi ska åka upp.

Jag tror att vi bara är där två dagar (en natt) varje gång vi ska dit, men är inte hundra.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-17 10:53:25 följande:
    Jag ska också läsa till lärare på distans,svenska och matematik i samspel. Har bokat boende på kasernhöjden. Kul att hitta andra som också ska läsa i Karlstad!Någon som vet om/när det kommer att komma ut läsanvisningar? Så man vet vilken bok man ska fokusera på först.
    då bor vi på samma ställe :)
    ska du också upp 24-25 aug?
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad