• prinsesstårtan

    ni som har fött...... fick ni orgasm?

    www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5448950.ab

    ja.... vad säger man. Ni som har fött... vad tror ni om artikeln?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 09:14
    kul med så många inlägg......
    om 7 veckor skall jag förmedla min upplevelse :) Men jag har svårt att tänka mig att jag kommer skrika av njutning :)
    men det vore ju trevligt ;)

  • Svar på tråden ni som har fött...... fick ni orgasm?
  • buffybus

    oj orgasm ? mitt i den smärtan.. fyfan.. inte illa.. det har ju inte jag fått iallafall och tur e väl det för det hade jag ju tyckt va pinsamt... 


    André ska bli storebror i Juli-09
  • hilah

    Oj då... Nä, jag var inte ens nära Och som andra har skrivit här, så är jag nog rätt så glad att jag inte fick det.

  • vimsan06

    man måste ju haft en väldigt lindrig förlossning om man kan se nåt som helst negativt i att få en orgasm under förlossningen..typ att det skulle vara pinsamt..det är väl nog så pinsamt att bajsa ner sig framför sin pojkvän..tyckte att det var så hemskt och traumatiskt att föda så allt skulle vara bättre-skulle hellre vibrera av vällust o skrika av njutning och få tio sprutorgasmer i ansiktet på barnmorskorna..det skulle jag å andra sidan gärna vilja få även om jag inte tyckt att min förra förlossning var så hemskt

  • namera

    Jag begriper inte vad som är perverst? Vi pratar om en fysisk reaktion som kvinnan inte styr över - hur tusan skulle det kunna vara perverst?

  • iamari77

    Jag rekommenderar varmt filmen "Orgasmic Birth"!!! Den går att beställa på nätet från www.fodelsehuset.se/ Framförallt borde ni som inte tror att kroppen kan fungera så se den, men den är en inspiration för alla!!! Jag är helt övertygad om att man kan känna vällust i förlossningsskedet... Sen betyder inte det att det inte är smärtsamt. Det handlar också om vilken inställning man har till smärtan, om man vågar möta den eller om man bara vill fly med hjälp av olika smärtstillande.

    Jag har själv inte varit med om en förlossning ännu, 10 veckor kvar. Men jag ser med spänning fram emot denna upplevelse. Jag litar på att min kropp klarar av att föda fram mitt barn... med eller utan orgasm! Pinsamt eller perverst är det inte oavsett - bara helt naturligt!

  • Tinnys

    Jag minns att jag läste om en präst som hört kvinnor sagt att de fått orgasm när de fött barn och när de ammar. Han tycker att det var en synd och förespråkade kejsarsnitt och ingen amning. Sjuk människa....

  • Lyktan

    Alltså.. för det första! Det är ganska få kvinnor som ens kan få orgasm när de har sexuellsamlevnad. Alltså, majoriteten av alla kvinnor kommer inte i samband med penentration.

    För det andra: Då hjärnan inte är inriktad på sexuellstiumulans så kan jag nog inte definera den såkallade "orgasmen" för en riktig orgasm. Det kan självkklart vara en fysiologisk likhet som liknar orgasm, men det kan väl knappast vara av lust och välbehag?

    För det tredje: Hur exakt kan man få en vaginalorgasm genom amning? LÅter jävligt äckligt i mina öron iaf. Eftersom det är en bebis som stimulerar tuttarna för att kunna överleva.. Hur kan den känslan förväxlas med lust och vidare till könsorganet som tar det som sexuelltsamband?

  • Lyktan

    ja alltså, med nummer ett så ville jag förtydliga hur sällsynt det borde vara för en kvinna att då få "orgasm" under en förlossning..

  • frökenBea

    Lyktan!

    Håller med dig där med amningen. Sjukt att få orgasm när man sitter och ammar sin bebis, det skulle jag vilja kalla perverst i alla fall.

  • Buttons
    frökenBea skrev 2009-07-16 18:09:04 följande:
    Lyktan!Håller med dig där med amningen. Sjukt att få orgasm när man sitter och ammar sin bebis, det skulle jag vilja kalla perverst i alla fall.
    Men man får ju inte orgasm just för att man ammar sitt barn, det handlar om en kroppslig reaktion på stimulans av en erogen zon. Att kontrollera det är ungefär lika lätt som att kontrollera gåshud, ett område som kliar osv. Jag tycker att det är fruktansvärt att ordet perverst missbrukas så till den milda grad på fl.
Svar på tråden ni som har fött...... fick ni orgasm?