• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey

;) jag tror också att den lille tittar ut tidigare

• vickey

tror det samma här :) .skulle inte förvåna mig om lillen kikar ut tidigare ,har en känsla av det ,hade ju rätt känsla ang könet , så denna känslan kanske också är rätt ;p får väl se...

• vickey

tror att vår lille är fixerad ,var ruckbar endast för två veckor sedan och magen har sjunkt...

• vickey

;) vi får väl se ...
    hur mår ni annars då tjejer? fler som har onda sammandragningar? i dag o i natt har varit jätte jobbigt,vaknat av att jag haft ont i ryggen, bäcknet, i dag har jag haft molnande värk hela dagen...
    o inte över än...
    kanske liten som säger att han vill ut snart ;) .
    *hoppas o längtar *

• vickey

Josse B skrev 2009-07-18 15:46:05 följande:

Har inte så mycket sammandragningar, kommer för det mesta på kvällen, natten. Det som är lite jobbigt är den brännande strålande smärtan mot underlivet som man nu känner ofta när man är ute och går. (bebisen ligger väl mot en nerv) Men jag har märkt att mjölkpruduktionen är på G, kommer någon droppe ibland och det ser jag som positivt.
    asså ,mjölkproduction på g :), här är det bara stickande i brösten, förväntade mig lite att det skulle komma nån droppe eller så,men fått beerättat för mig i böcker o annat att allas startar inte innan, om det startar. vilket i alla fall jag hoppas på ;)
  • vickey
    Dreamy88 skrev 2009-07-20 10:47:54 följande:
    Jag haar haft hur mycket problem som helst med det där.. Öppnande mig för tidigt och magen var stenhård av sammandragningar hela tiden. Vad jag än gjorde. Så jag har nyss fått börja röra mig igen. Känns väldigt härligt ;) Jaa, samma här. :) Men jag vågar däremot inte hoppas på för mycket. Men snart är det ju dags vilket fall som helst... :D
    skönt o höra att man inte är ensam , då detta är första barnet så har man inte nån större kolla på ting ,hur det känns o så, bara man inte missar hur det känns när det är dax ;) .undrar i fall jag öppnat mig nåt ...
    skönt att du får börja röra på dig igen....
    här tar man det ganska lungt boar mig lite , har börjat samla lite vatten i fötter o så, men det är ju bättre att det händer nu när det inte är så långt kvar än i början...

usch börjar bli riktigt nervös för förlossningen nu,bara man klara sig igenom den ;/...
  • vickey
    Dreamy88 skrev 2009-07-20 12:37:00 följande:
    Ja, alltid gott att veta att man itne är ensam :) Första barnet för mig med :) Ja, det har jag haft i flera veckor. Fötterna ser ut som ballonger, ingen höjdare. Men det går bättre nu när solen gömmer sig iaf! Ja då. Det är nog ingen fara ska du se. Lite smärta ska väl vi kvinnor tåla, eller hur? Finns nog inga män som kan ta smärta lika bra som oss föderskor :D Och hur lång tid det än kan ta, och hur jobbigt det än kan verka så kommer vi ju få belöning för det... :)
    det ligger något i det du skriver ;)
    ah då käns allt nytt o spännande för dig med då?
    ja nog ska vi klara detta på nåt vis :/ för vi får ju en belöning...som varar resten av livet.
    ska packa bb väskan i dag, och bädda sängen för lilleman(lite tidigt egentligen jag vet) . Sedan ska man fortsätta städa för att sedan gå på kvällsmarknad :)
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)