• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Trebuh skrev 2009-08-07 14:24:19 följande:
    Ja huuuur störande är det inte? Jag har legat hela natten m värkar och fram på morgonen. Sen gav det sig och jag somnade vid 8 i morse. Sen dess inget! Jag var säker på att vi får åka in idag...
    hua.. vad irreterande .
  • vickey
    Kaffetjej skrev 2009-08-07 16:32:08 följande:
    Min bebis har alltid varit mest aktiv sena kvällar och ibland på natten (hm, det bådar inte gott om det rä som de säger att de behåller sin dygnsrytm även efter de kommit ut) och jag har mkt sd på natten. Så fort jag rör mig minsta lilla så knyter sig hela magen. De sista nätterna har varit jobbigare än innan. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det blir när det sätter igång på riktigt.
    nä det är svårt att föreställa sig :)
  • vickey

de här med namn är jätte svårt :). vi väntar ju en liten kille och har haft o även har svårt att bestämma oss vid namn. Senast i morse kom vi på ett nytt :).
    våra disskusioner kring namn har varit : Loke,Odin,Thor,Vidar ,sebastian, Gorm ,Axel och nu senast Efraim. vi har ju 11 dar +- och bestämma oss,vill inte att han ska bli namnlös i de där 3 månaderna som man har på sig att bestämma sig ;),men vi får väl se. tycker faktis om Efraim det känns helt okej :) växer mer o mer, men ska känna efter under dagen.
    håller med er andra nu har man disskuterat alla namn minst 27 gr som finns i hela världen, Vi var ju så nyfikna vad vi väntade så vi tog reda på att det är en liten pojk,och jag tänkte att åh va bra då kan man bestämma namnet,men då blev det svårare. då vi helt plötsligt började ändra oss.
    så nu funderas här för fullt.

• vickey

nu har vi nog kommit på namnet :) .Efraim :) ...

• vickey
    Diamant78 skrev 2009-08-10 08:55:47 följande:
    God morgon! Usch, idag är känner jag mig lite nedstämd. Inga tecken eller känningar alls att det är på G snart. Jag är så otroligt trött idag och sonen vaknade 07, sambon jobbar så det var bara att kliva upp. Idag ska vi åka till ett lekland och sedan BM på eftermiddagen... Vad ska ni andra fördriva tiden med idag?
    jag ska fördrva tiden med och baka är det planerat :)
  • vickey

min "mensvärk " och sammandragningar är som värst på kvällen /natten ,hoppas att det snart är på g, men precis som du vaniljkyss man får nog snällt vänta,då de sedan är som bortblåsta.

Åh spa ,såå lyxigt, hade också velat det. bara njuta . ha en skön dag så ;) ,njut åt mig med av att bli ompysslad.

får kika på den där sidan du rekomendera med :)

• vickey
    Sazee skrev 2009-08-10 10:23:55 följande:
    Äntligen har vi köpt en ny vagn! Vi har haft en tidigare men det visade sig att den var trasig (en emmaljunga från 97 som vi fick av en kompis mamma) så nu har vi letat febrilt efter en ny i ca 2-3 veckor. Vi har ju inte haft någon budget för vagn eftersom vi har haft en men som tur var så hade vi lite pengar undanlagda så vi kunde nu köpa en jättefin begagnad vagn igår. en brio -08a. Supernöjda med den och vi fick den billigt. :D:D Så nu kan yrhönan här lugna ner sig och fokusera lite mer på småsakerna som ska fixas här hemma så som upphängning av tavlor m.m. Vilket påbörjades men lades på is när vagnletandet började. Ni anar inte vilken panik jag har haft i kroppen de senaste veckorna - hade planerat att vara klar för en månad sen med allt sånt här för att kunna fokusera på förossingen och nu, 2 veckor innan så har jag köpt vagnen. :P Liiite efter planeringen men de viktigaste är ju att de nu är klart :D
    :D så kan det gå, jobbigt när man behöver stressa o så , men skönt att ni fann en ny vagn ,o att den va billig :). här har vi två vagnar redan, tar upp halva förrådet :). som vi delar med granarna ,men det låtsas vi inte om,en sommar vagn o en vinter. Vi fick också en vagn begagnad av min systers kompis och sen sprang jag på ;) en drömvagn och hon skulle bara ha 500 för den,den var splitter ny,bara hemkörd från butiken, hon sålde den pga av nåt gräl med svärmor, tråkigt när sånt sker men bra för oss :).
    håller också på med tavel fix ,men har inte äns funnit nån tavla än :). men förbereder på alla håll o kanter. Bakar för fullt här hemma nu.
    Men nu kan du ju kanske försöka få ro till att fokusera på förossingen. Skulle jag också behöva, men jag är inget bra på sånt, ta det lungt och fokusera. kör allt i 100% och hoppas att allt ordnar sig det är nog mer jag :) och än mer nu av nån anledning ;)
  • vickey

In Love skrev 2009-08-10 10:35:24 följande:

Jag hade falskt alarm på att det var på g igår morse vaknade jag av kraftiga förvärkar som gjorde ont och dem kom med ca 10 mellanrum på en gång!! mannen fick värma vetekudden i micron och jag kom inte ur sängen förns en timme...sedan la sig smärtan men kom fortfarande samandragningar men senare så avtog dem med *suck* va kroppen kan luras!! grr...trodde det var på G men icke sa nicke... Vaniljkyss: Gud va lyxigt att gå på spa...njut och ha det bra..kanske kommer det igång pga att du slappnar av i kroppen .. ha en bra dag allihop och hoppas de kickar igång för oss alla snart!!
    oj,oj falskt larm, såå irreterande när man bara önskar att det kickar in och man får träffa det lilla miraklet...
    hoppas det blir på g på riktigt för dig och även oss alla andra snart ;)
  • vickey
    CHARLATAN skrev 2009-08-10 10:45:30 följande:
    Ni som fött barn tidigare, kommer det ett 'lugn före stormen'? Tycker det känns som att jag skulle kunna gå och vara gravid i ett halvår till ungefär. Väääldigt lugnt i magen är det.
    bra fråga, vill jag också veta :p
  • vickey

;p vaniljkyss då.

tycker det är svårt att veta om det bara är en vattnig flytning eller " vattnet " med bebis på g... ;). men i dag har det väl varit ganska lungt, har haft förvärkar dock men inget mer som säger att det är på g. suck...

men om vattnet bara sipprar lite ,hur tusan ska man veta då? kan ju inte åka o bosätta sig på bb liiksom för att man tror att vattnet gått. hade kanske varit bra om man kunde vara där o de kunde tolka allt för mig ;). Men det olrdnar sig nog. längtar efter liten...

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)