• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

bor i skåne och är 26 år

• vickey

väntar med spänning ,är ju inte många dagar kvar nu, funderar dock över hur riktiga värkar känns och om jag kommer märka av allt såådant men det gör man väl för det säger alla jue.
    vill att liten kommer nu , både mamma o pappa är redo. kom nu liten ;)

• vickey

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen

• vickey

Josse B skrev 2009-08-05 08:47:38 följande:

Hur är det annars med alla? någon som är på G? Nya känningar?
    njae, funderar... svårt att veta när man tolkar varje liten singnal,och inte vet riktigt vad man letar efter då jag är förstföderska :). Men har en känsla av att denna vecka eller så kommer liten, men vi får se.. ;)
  • vickey

Josse B skrev 2009-08-05 09:01:28 följande:

Jag håller med dig Vickey, det är inte lätt när man är förstföderska..man vet som inte vad man ska leta efter. Men för mig är det som stilla, har som inte haft några samandragningar( har inte direkt känt några under hela graviditeten), och ingen slempropp, bara strålningar ner i benen. Men jag hoppas att det snart är på G!
    nä , och inte har man sovit gott heller. .. bara någon timme eller 2. ,slemproppen är ju inte alltid man märker av har jag hört ,men sammandragningar har jag allt känt. sitter o väntar på att vattnet ska gå ;), om det inte gjorde det i natt, men det blev ingen pöl , utan bara lite halv blött mellan benen liksom ,ungefär som jag torkat dåligt efter toa besök, tänk om det var vattnet?
    sitter och väntar på värkar ;) kanske kan bli i natt om inte annat, är tråkigt att vara gravid nu,nu får liten komma ut, orkar inte med när det ringer o samtalen börjar som så att du känner ingenting?? finns det inget sätt att få igång det? frågar folk , tycker att det är jätte drygt nu.

Pratade lite om namnen ,min far frågade . tyckte mest att de var konstiga namn. :( .
    Blir så sur ,jag frågade ju inte vad han tyckte utan bara nämde de som var på förslag. *tårar*
    ska nog hålla mig för mig själv i dag, känner att humöret är inte det bästa just nu.
    Kanske också ska baka ,som Sazze och Diamant.
    få upp humöret ,lukta kakor i hela hemmet. mm... det tror jag på ;)
  • vickey

Josse B skrev 2009-08-05 15:31:57 följande:

Vickey: Jag ska hålla tummarna för dig att det ska börja inatt! Jo, jag förstår dig fullt ang detta med namn, folk undrar hela tiden om vi har tänkt på något namn och självklart så har vi det..men vi vill endå inte säga vad vi har tänkt oss, just pga att folk ofta kritiserar eller påpekar namnen. Utan jag tror att man får se när lillan kommer och då bestämma vilket namn det blir, vi har 3 alternativ just nu och jag hoppas att något av de ska passa. Och föresten, andra ska väl inte bry sig om vad vi vill att våra barn ska heta. Det är ju vi som föräldrar som har den uppgiften, så torka tårarna Vickey jag är säker på att ni har jätte fina namn på lager! Jag har också bakat flera kakor, ciggarkakor, kokosdrömmar, och kolakakor, ska smaka på de efter middag, smask!
    tack :) blev gladare av ditt inlägg :).
    blev inget bakande, men en fruktsallad med jordgubbar,mango , annanas o annat gott efter middagen o sen en kopp hallon te ;). ev en promenad också.
    nu är det middags dax.

Sazze och diamant :hoppas bakandet blev lyckat :)
  • vickey

någon som känner nåt? här är det sd till och från o så men inget mer just nu...

• vickey
    Diamant78 skrev 2009-08-06 10:42:17 följande:
    God förmiddag tjejer! Min bakning igår blev också lyckad. Jag gjorde bara kolasnittar från detta recept recept.nu/1.148064/leila_lindholm/efterratter... Jag gillar verkligen att se Leila baka det ser alltid så gott och fint ut Nu är sonen hemma hos några dagiskompisar och leker. Skönt att få lite egentid! Idag tänkte jag åka iväg till Blomsterlandet för att handla lite nya blommor att ha här ute på terasssen. Jag har inte känt något mer Igår var det ganska mycket mensvärk och blodblandade flytningar men inget idag.... Suck! Mrs CarroA: Sonen låg fixerad sedan vecka 32 men ha kom ut på BF dagen. Tror inte fixeringen har någonting med tiden till förlossning att göra. Den här bebisen ligger ruckbar (tydligen vanligt för omföderskor) Ska till BM på måndag får se om den är fixerad då. Seeeegt att gå och vänta!!
    usch va segt o gå och vänta, hoppas det kommer igång för dig :D *håller tummarna*
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)