• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey

de här med namn är jätte svårt :). vi väntar ju en liten kille och har haft o även har svårt att bestämma oss vid namn. Senast i morse kom vi på ett nytt :).
    våra disskusioner kring namn har varit : Loke,Odin,Thor,Vidar ,sebastian, Gorm ,Axel och nu senast Efraim. vi har ju 11 dar +- och bestämma oss,vill inte att han ska bli namnlös i de där 3 månaderna som man har på sig att bestämma sig ;),men vi får väl se. tycker faktis om Efraim det känns helt okej :) växer mer o mer, men ska känna efter under dagen.
    håller med er andra nu har man disskuterat alla namn minst 27 gr som finns i hela världen, Vi var ju så nyfikna vad vi väntade så vi tog reda på att det är en liten pojk,och jag tänkte att åh va bra då kan man bestämma namnet,men då blev det svårare. då vi helt plötsligt började ändra oss.
    så nu funderas här för fullt.

• Sazee

Idag är det riktigt varmt här och jag är van att kunna hoppa in i duschen så fort de blir för varmt och fötterna börjar likna tjocka falukorvar. Men icke idag, för idag vankas det bröllop och de kommer pågå heeeeela långa dagen. Hmm, undar om jag kommer orka med..

• Vaniljkyss

hade lite falskt alarm i torsdagsnatt. när jag skulle lägga mig så rann det lite vatten?! efter benet. max en matsked. jag tyckte det var olikt en flytning då det var klart och luktfritt. med ettan så skedde samma sak, dock lite mer och när jag åkte in för att kolla så var det fostervatten. det fortsatte den gången med att slemproppen kom efter ett par timmar. igår morse ringde jag förlossningen men de var tveksamma till att de var fostervatten och sa att jag fick komma in om jag var orolig. det är en bra bit till förlossningen och det var så lite vatten så jag bestämde mig för att avvakta. INGET har hänt sedan dess... alltså - inget vatten. Jag som NÄSTAN hann få upp hoppet

vickey - jag älskar namnet Vidar och hade det på listan förra gången men sambon vägrat

så svårt med namn... jag har med en lista med olika tjej/killnamn till BB så får vi se vem det är som behagar kika ut

• Diamant78

Åh det verkar var många som är lite på G nu iaf, spännande Här har det inte hänt ett dugg

Vaniljkyss:
    gud va spännande! Försår om du trodde det var nära, kan det ju vara iofs.
    Det bästa vore om vattnet gick så man vet att det kommer hända något inom en mycket snart framtid.

Vi har också jättesvårt med namn. Har inget spikat ännu vi kommer nog att vänta med att bestämma namn tills vi bekantat oss med bebisen i magen.

Jag är ju beräknad till den 22/8 och fick plus på CB gravtest på luciadagen 13/12.

• Amnas

Är det någon mer som blivit extremt illamående? Det kom igår och har varat hela natten och nu idag. Känns jobbigt om det kommer vara så resten av tiden. Är det för att det är trångt om plats kanske?

• Kaffetjej
    Amnas skrev 2009-08-08 12:48:04 följande:
    Är det någon mer som blivit extremt illamående? Det kom igår och har varat hela natten och nu idag. Känns jobbigt om det kommer vara så resten av tiden. Är det för att det är trångt om plats kanske?
    Det är säkert på grund av "platsbrist" , jag har fått sån halsbränna senaste två veckorna, känns ibland som om jag ska kräkas .
  • CHARLATAN
    Kaffetjej skrev 2009-08-08 13:38:07 följande:
    Det är säkert på grund av "platsbrist" , jag har fått sån halsbränna senaste två veckorna, känns ibland som om jag ska kräkas .
    Så har jag med.. till den grad att det kommit upp i halsen/munnen (ursäkta det äckliga).
  • salzas
    Sazee skrev 2009-08-07 20:53:08 följande:
    jag håller med dig. Vi har faktiskt några namn vi väljer emellan men samtidigt så är vi oense. Sambon gillar Cornelis, Mattis och jag gillar Zakarias och Alexius. Dom vi gillar tillsammans är Noah, Theo, Liam och Joshua. har snurrat runt massa olika namn men de är väl de här som vi en aning är sams om. Några av de som passar er kanske? :)
    Alexius var riktigt fint! har aldrig hört det innan.
  • Vaniljkyss

japp - halsbrännan har jag haft länge men nu har illamåendet kommit och hälsat på också... min BM sa att man kan få det i slutet precis som i början... jag ignorerar och njuter av det vackra vädret!

Diamant78: Ja, förra gången när det sipprade fostervatten så blev jag igångsatt med dropp och hoppas att slippa det denna gången... drömmer om att få gå hemma och klocka värkarna som "alla andra"

• mrs Carro Andersson

jag har också illamåendet tillbaka och det är ju inte så att man har lite problem och funderingar. Nu när jag ska sova har jag skenor på handlerena, och när jag lägger mig ner blir jag illamående, sover konstigt på nätterna, kan bara sova på vänster sida.
    Jag har mått ganska bra under hela graviditeten men nu. Det är skönt att det snart är över. Jag längtar så till plutten kommer.
    Det är förresten skönt att höra flera som har samma typ av åkomma.
    Det var min klagosång för denna gång......

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)