• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Diamant78

God morgon!

Usch, idag är känner jag mig lite nedstämd. Inga tecken eller känningar alls att det är på G snart. Jag är så otroligt trött idag och sonen vaknade 07, sambon jobbar så det var bara att kliva upp.

Idag ska vi åka till ett lekland och sedan BM på eftermiddagen...

Vad ska ni andra fördriva tiden med idag?

• vickey
    Diamant78 skrev 2009-08-10 08:55:47 följande:
    God morgon! Usch, idag är känner jag mig lite nedstämd. Inga tecken eller känningar alls att det är på G snart. Jag är så otroligt trött idag och sonen vaknade 07, sambon jobbar så det var bara att kliva upp. Idag ska vi åka till ett lekland och sedan BM på eftermiddagen... Vad ska ni andra fördriva tiden med idag?
    jag ska fördrva tiden med och baka är det planerat :)
  • Vaniljkyss

Jag ska på spa! idag - fotvård och ögonbryn ska bli fixade. Hoppas de hinner med en mini-ansiktsbehandling också... sedan BM i eftermiddag. Bokade in denna dagen för länge sedan... kanske lite modigt med tanke på att det snart (borde) vara dags. MEN det är första dagen de har öppet efter semestern samt att jag beställt underbara bebisprodukter (www.dermanord.se) som jag varmt kan rekommendera om ni inte använt dem förut! (naturligt och ingen mineralolja!)

Hade grym "mensvärk" igår men inga sammandragningar. Tror snarare att det beror på den starka pizzan jag åt än att något skulle vara på G... Jag får nog snällt vänta någon vecka till - inget verkar vara på gång!

• Kaffetjej
    Vaniljkyss skrev 2009-08-10 09:01:04 följande:
    Jag ska på spa! idag - fotvård och ögonbryn ska bli fixade. Hoppas de hinner med en mini-ansiktsbehandling också... sedan BM i eftermiddag. Bokade in denna dagen för länge sedan... kanske lite modigt med tanke på att det snart (borde) vara dags. MEN det är första dagen de har öppet efter semestern samt att jag beställt underbara bebisprodukter (www.dermanord.se) som jag varmt kan rekommendera om ni inte använt dem förut! (naturligt och ingen mineralolja!) Hade grym "mensvärk" igår men inga sammandragningar. Tror snarare att det beror på den starka pizzan jag åt än att något skulle vara på G... Jag får nog snällt vänta någon vecka till - inget verkar vara på gång!
    Supersmart att boka in dig på Spa!! Jag var på fotvård förra veckan, såå skönt!
  • vickey

min "mensvärk " och sammandragningar är som värst på kvällen /natten ,hoppas att det snart är på g, men precis som du vaniljkyss man får nog snällt vänta,då de sedan är som bortblåsta.

Åh spa ,såå lyxigt, hade också velat det. bara njuta . ha en skön dag så ;) ,njut åt mig med av att bli ompysslad.

får kika på den där sidan du rekomendera med :)

• Sazee

Äntligen har vi köpt en ny vagn! Vi har haft en tidigare men det visade sig att den var trasig (en emmaljunga från 97 som vi fick av en kompis mamma) så nu har vi letat febrilt efter en ny i ca 2-3 veckor. Vi har ju inte haft någon budget för vagn eftersom vi har haft en men som tur var så hade vi lite pengar undanlagda så vi kunde nu köpa en jättefin begagnad vagn igår. en brio -08a. Supernöjda med den och vi fick den billigt. :D:D Så nu kan yrhönan här lugna ner sig och fokusera lite mer på småsakerna som ska fixas här hemma så som upphängning av tavlor m.m. Vilket påbörjades men lades på is när vagnletandet började.
    Ni anar inte vilken panik jag har haft i kroppen de senaste veckorna - hade planerat att vara klar för en månad sen med allt sånt här för att kunna fokusera på förossingen och nu, 2 veckor innan så har jag köpt vagnen. :P Liiite efter planeringen men de viktigaste är ju att de nu är klart :D

• vickey
    Sazee skrev 2009-08-10 10:23:55 följande:
    Äntligen har vi köpt en ny vagn! Vi har haft en tidigare men det visade sig att den var trasig (en emmaljunga från 97 som vi fick av en kompis mamma) så nu har vi letat febrilt efter en ny i ca 2-3 veckor. Vi har ju inte haft någon budget för vagn eftersom vi har haft en men som tur var så hade vi lite pengar undanlagda så vi kunde nu köpa en jättefin begagnad vagn igår. en brio -08a. Supernöjda med den och vi fick den billigt. :D:D Så nu kan yrhönan här lugna ner sig och fokusera lite mer på småsakerna som ska fixas här hemma så som upphängning av tavlor m.m. Vilket påbörjades men lades på is när vagnletandet började. Ni anar inte vilken panik jag har haft i kroppen de senaste veckorna - hade planerat att vara klar för en månad sen med allt sånt här för att kunna fokusera på förossingen och nu, 2 veckor innan så har jag köpt vagnen. :P Liiite efter planeringen men de viktigaste är ju att de nu är klart :D
    :D så kan det gå, jobbigt när man behöver stressa o så , men skönt att ni fann en ny vagn ,o att den va billig :). här har vi två vagnar redan, tar upp halva förrådet :). som vi delar med granarna ,men det låtsas vi inte om,en sommar vagn o en vinter. Vi fick också en vagn begagnad av min systers kompis och sen sprang jag på ;) en drömvagn och hon skulle bara ha 500 för den,den var splitter ny,bara hemkörd från butiken, hon sålde den pga av nåt gräl med svärmor, tråkigt när sånt sker men bra för oss :).
    håller också på med tavel fix ,men har inte äns funnit nån tavla än :). men förbereder på alla håll o kanter. Bakar för fullt här hemma nu.
    Men nu kan du ju kanske försöka få ro till att fokusera på förossingen. Skulle jag också behöva, men jag är inget bra på sånt, ta det lungt och fokusera. kör allt i 100% och hoppas att allt ordnar sig det är nog mer jag :) och än mer nu av nån anledning ;)
  • In Love

Jag hade falskt alarm på att det var på g igår morse vaknade jag av kraftiga förvärkar som gjorde ont och dem kom med ca 10 mellanrum på en gång!! mannen fick värma vetekudden i micron och jag kom inte ur sängen förns en timme...sedan la sig smärtan men kom fortfarande samandragningar men senare så avtog dem med *suck* va kroppen kan luras!! grr...trodde det var på G men icke sa nicke...

Vaniljkyss: Gud va lyxigt att gå på spa...njut och ha det bra..kanske kommer det igång pga att du slappnar av i kroppen ..

ha en bra dag allihop och hoppas de kickar igång för oss alla snart!!

• vickey

In Love skrev 2009-08-10 10:35:24 följande:

Jag hade falskt alarm på att det var på g igår morse vaknade jag av kraftiga förvärkar som gjorde ont och dem kom med ca 10 mellanrum på en gång!! mannen fick värma vetekudden i micron och jag kom inte ur sängen förns en timme...sedan la sig smärtan men kom fortfarande samandragningar men senare så avtog dem med *suck* va kroppen kan luras!! grr...trodde det var på G men icke sa nicke... Vaniljkyss: Gud va lyxigt att gå på spa...njut och ha det bra..kanske kommer det igång pga att du slappnar av i kroppen .. ha en bra dag allihop och hoppas de kickar igång för oss alla snart!!
    oj,oj falskt larm, såå irreterande när man bara önskar att det kickar in och man får träffa det lilla miraklet...
    hoppas det blir på g på riktigt för dig och även oss alla andra snart ;)
  • CHARLATAN

Ni som fött barn tidigare, kommer det ett 'lugn före stormen'? Tycker det känns som att jag skulle kunna gå och vara gravid i ett halvår till ungefär. Väääldigt lugnt i magen är det.

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)