• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey
    CHARLATAN skrev 2009-08-10 10:45:30 följande:
    Ni som fött barn tidigare, kommer det ett 'lugn före stormen'? Tycker det känns som att jag skulle kunna gå och vara gravid i ett halvår till ungefär. Väääldigt lugnt i magen är det.
    bra fråga, vill jag också veta :p
  • Diamant78

Charlatan:
    Jag upplevde inte det när jag väntade sonen. Han var ganska aktiv i magen hela tiden även när förlossningen startade. Vissa påstår att barnet blir lugnare när det är dags men tvivlar på om det finns belägg för det. Däremot rör sig ju barnet mindre och mindre pga platsbrist så här i slutet.

Vaniljkyss:
    Åh, där gav du mig en bra idé! Ska genast kolla upp fotbehandling eller ansiktsbehandling i veckan. Ha det så skönt!!

• Mickan21

Hej=)

Tycker det har börjat mola mer nu än innan men har svårt att avgöra när det är sammandragning eller inte så får känna på magen om den är hård, den spänner oftast och molar men ibland så blir den bara hård.

Man vet ju inte hur det ska kännas när man är förstföderska men ont har jag och molar det gör det ofta nu...

• Josse B

Vaniljkyss: Gu så skönt! vill också gå på fotvård...för man är ju inte så atletisk längre så att man fixar det själv

In Love: Va jobbigt att det var falskt alarm..men nästa gång då ploppar det nog ut en liten krabat ska du se.

Vickey: Va duktig du är, själv så känns det som att jag inte har någon ork kvar i kroppen, känner mig almänt trött. Men troligen så beror det mycket på vädret, men idag så är det ialla fall lite kallare och det är skönt.

Har typ inga planer för dagen, hoppas bara att mina skor från "Junkyard" kommer idag...men de passar väl endå inte på mina elefantfötter just nu..

• Biina88

Hej!

Jag har BF 20de och vill att min lilla flicka skall komma nu, har gjort precis allt för att hon skall komma men inget funkar ju vissa säger att man skall gå låånga promenader de har jag gjort och gått i trappor haft sex men hon vill inte komma. Någon som har något annat förslag?

• Kaffetjej
    Biina88 skrev 2009-08-10 12:31:20 följande:
    Hej! Jag har BF 20de och vill att min lilla flicka skall komma nu, har gjort precis allt för att hon skall komma men inget funkar ju vissa säger att man skall gå låånga promenader de har jag gjort och gått i trappor haft sex men hon vill inte komma. Någon som har något annat förslag?
    Det finns väl ändå inget vetenskapligt belägg för att några av de där grejerna ska fungera tyvärr ;), de brukar säga att det är barnet som bestämmer när det vill komma. Sen sk man ju undvika att vara för aktiv, tex hoppa och sånt som kan gör att moderkakan lossnar. Skulle den göra det så är det ju akutsnitt som gäller.
  • Vaniljkyss

Hej tjejer!

Har precis fått ansiktsbehandling, fixat ögonbrynen och fått fotvård. Känner mig som en prinsessa. Fick presentkort i födelsedagspresent i somras. Mmmm... Nu ska jag till BM, som sagt, förhoppningsvis för sista gången.

Nej jag hade INGA känningar förra gången. På morgonen av självaste bf-dagen så ringde sambon och jag satte mig upp i sängen - då kände jag hur det blev blött i trosan (bara några matskedar eller så) och jag sa "oops - antingen gick vattnet eller så kissade jag på mig lite granna... Jag åkte till BB och det var minsann vattnet. På kvällen kom slemproppen. Tyvärr började jag blöda på natten så de satte igång mig morgonen efter så jag fick aldrig uppleva "egna" värkar...

Men som sagt - trodde jag skulle gå över då jag inte hade haft några känningar innan vattnet började sippra...

• vickey

;p vaniljkyss då.

tycker det är svårt att veta om det bara är en vattnig flytning eller " vattnet " med bebis på g... ;). men i dag har det väl varit ganska lungt, har haft förvärkar dock men inget mer som säger att det är på g. suck...

men om vattnet bara sipprar lite ,hur tusan ska man veta då? kan ju inte åka o bosätta sig på bb liiksom för att man tror att vattnet gått. hade kanske varit bra om man kunde vara där o de kunde tolka allt för mig ;). Men det olrdnar sig nog. längtar efter liten...

• vickey
    Vaniljkyss skrev 2009-08-10 13:29:46 följande:
    Hej tjejer! Har precis fått ansiktsbehandling, fixat ögonbrynen och fått fotvård. Känner mig som en prinsessa. Fick presentkort i födelsedagspresent i somras. Mmmm... Nu ska jag till BM, som sagt, förhoppningsvis för sista gången. Nej jag hade INGA känningar förra gången. På morgonen av självaste bf-dagen så ringde sambon och jag satte mig upp i sängen - då kände jag hur det blev blött i trosan (bara några matskedar eller så) och jag sa "oops - antingen gick vattnet eller så kissade jag på mig lite granna... Jag åkte till BB och det var minsann vattnet. På kvällen kom slemproppen. Tyvärr började jag blöda på natten så de satte igång mig morgonen efter så jag fick aldrig uppleva "egna" värkar... Men som sagt - trodde jag skulle gå över då jag inte hade haft några känningar innan vattnet började sippra...
    avis på ansiktsbehandling o fotvård. hade kunnat ge mycket för att få känna sig som en prinsessa i stället för flodhäst ;p
  • Vaniljkyss

Tillbaks från BM... SF-mått 39. Kan man bli större REDO NU

Verkligen ingen som är på G på riktigt??????

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)