• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • nystan1

Tack för peppen.
    Känns lite bättre idag, plus att det har börjat göra ont på ett nytt sätt också, så jag inbillar mig att jag kanske har förvärkar ändå.
    Alltid nåt =)

• nystan1

I nedre delen av magen och underlivet, lite som kramper. Det liksom värkte uppifrån och ner, svårt att förklara =P
    Det höll på från och till ganska tätt i kanske en halvtimme, men har inte känt något vare sig inatt eller nu idag.
    Kan det vara förvärkar? Tycker det är svårt att veta hur det "ska" kännas, första gången för mig.

• mrs Carro Andersson

Igår kväll vid tolv tiden så fick jag ett par rejäla smärtor i höften som strålade ner i höger ben och samtidigt ont neråt och det tryckte på men efter tag la det av. Det är ju typiskt att det inte blev något mer. Nu när jag accepterat och vill ha ont och få värkar då får man ingenting, bara en del falska alarm.

Ser att det är en del som också har falska alarm och som bara busas i magen. Vi får väl hålla oss till tåls ett tag till.

Jag försöker nu ställe in mig på att det kommer två veckor över tiden.

Hälsar Carolina

• Bessie

Grattis till de lyckliga som fått sina bebisar nu .

Igår kväll började jag få värkar vid 20-tiden, blev regelbundna var 10e minut vid halv tio, och höll sen i rätt duktigt var 4e minut ett par timmar. Ringde hit svärföräldrarna som ska passa döttrarna och funderade på att ringa förlossningen, när värkarna glesade ut till var 10e minut. Lyckades småslumra mellan 4-6, sen hade jag värkar var 5e minut under morgonen. Sen plötsligt stannade allt av - såååå irriterande!  Nog för att de säger att trean kan vara klurig, men så intensiva värkar, och så bara lite molande i ryggen nu? Får väl se hur länge det dröjer innan det sätter igång på riktigt. Tjejerna är iaf bortlämnade till svärföräldrarna nu, så jag har sovit ett par timmar på förmiddagen - skönt att få vila ut lite om det drar igång ikväll igen.

• In Love

GRATTIS till er som fått träffa era bebisar nu!!!...Va spännande Carne och Bessie, hoppas det drar igång för er på riktigt snart!!...

Lycka till Tigger 80...de har säkert redan kommit bebis nu!

Själv känner jag ingenting och kommer säkert att gå över tiden...men men bara låta tiden avgöra...för UT kommer hon på nåt sätt förr eller senare haha!!

• Vaniljkyss

Ja och här händer INGENTING... Hade faktiskt trott att det skulle satt igång nu då sonen kom på dagen och 2an (statistiskt sätt) kommer 3-4 dagar tidigare... MEN MEN jag gör som Mrs Carro, ställer in mig på att gå över tiden...

• mrs Carro Andersson

Nu har jag just avslutat avfrostning av frysen samt rensning av blåbär som min man kom hem med och jag har verkligen sett till att stå så mycket som möjligt. Det kanske kan hjälpa plutten att sjunka ner ännu mer om det nu går. Jag hoppas det kan hjälpa lilla plutten på vägen ut men som sagt jag har nog en liten buse i magen som stannar ett tag till. Det blir nog om en vecka trots bf den 19 augusti. Det är lika bra att ställa in sig på det.

• Sazee

Ja, jag ställer också in mig på de. Pratade med en tjej igår och hon sa att killarna åker snålstjuts så lång tid de bara kan ;) Men jag hoppas verkligen att jag slipper bli igångsatt! Är de någon av er som har blivit de? har hört att de värkarna gör ondare än vanliga? Inte för att jag har något att jämföra med men men ;)

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)