• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Lillpinglan

Sazee;

Jag får välja om jag vill bli igångsatt... men alla barnmorskor och läkare jag haft att göra med i graviditeten, säger att det mest troliga vid igångsättning är att förlossningen blir mer utdragen, mer smärtsam och risken för sugklocka är större... Så jag härdar ut och väntar på naturlig start!

• Sazee
    Lillpinglan skrev 2009-08-16 18:40:03 följande:
    Sazee;Jag får välja om jag vill bli igångsatt... men alla barnmorskor och läkare jag haft att göra med i graviditeten, säger att det mest troliga vid igångsättning är att förlossningen blir mer utdragen, mer smärtsam och risken för sugklocka är större... Så jag härdar ut och väntar på naturlig start!
    Ah, låter bra de :)
  • Vaniljkyss

Jag blev igångsatt med sonen. OM ni inte behöver - skippa det. Det gör ondare och är inte optimalt för barnet. Kan hämma syretillförseln.

Funderar på en ananas och lite trappgång...

• Sazee
    Vaniljkyss skrev 2009-08-16 19:30:43 följande:
    Jag blev igångsatt med sonen. OM ni inte behöver - skippa det. Det gör ondare och är inte optimalt för barnet. Kan hämma syretillförseln. Funderar på en ananas och lite trappgång...
    Jag kommer då inte välja de "frivilligt" - vill försöka ha de så icke medicinskt som möjligt så..
  • alwilda

Vattnet gick prick klockan 12.00 här idag (och "går" väl fortfarande egentligen - har sipprat/splashat/störtflödat i omgångar mest hela dagen), så nu har vi varit inne i Gbg på kontroll hela eftermiddagen.

Östra var fullt , så vi fick komma till Mölndal istället. Allt såg bra ut, men inga regelbundna värkar än så länge (bara ooonda sammandragningar/förvärkar eller vad det nu är, gör mer och mer ont i alla fall så det börjar väl kanske ta sig lite nu ändå ...), så nu är vi hemma igen och går och väntar på att värkarbetet ska komma igång ordentligt. De sätter dock igång förlossningen senast dygn 3, så det blir åtminstone inga tre veckor till att vänta!

Väääääääldigt spännande är det i alla fall!!!

• Sazee
    alwilda skrev 2009-08-16 19:49:54 följande:
    Vattnet gick prick klockan 12.00 här idag (och "går" väl fortfarande egentligen - har sipprat/splashat/störtflödat i omgångar mest hela dagen), så nu har vi varit inne i Gbg på kontroll hela eftermiddagen. Östra var fullt , så vi fick komma till Mölndal istället. Allt såg bra ut, men inga regelbundna värkar än så länge (bara ooonda sammandragningar/förvärkar eller vad det nu är, gör mer och mer ont i alla fall så det börjar väl kanske ta sig lite nu ändå ...), så nu är vi hemma igen och går och väntar på att värkarbetet ska komma igång ordentligt. De sätter dock igång förlossningen senast dygn 3, så det blir åtminstone inga tre veckor till att vänta! Väääääääldigt spännande är det i alla fall!!!
    ÅHHHH!!! GRATTIS!! Hoppas verkligen allt går bra för er allihopa! :D berätta mera sen hur de går!
  • Malinskyy

Åh vad spännande!! Hoppas de kommer igång ordentligt av sig själv...

Status: Jag vaknade inatt av SD, paniktoaattack o förvärkar som kom o gick i ca 2-3 timmar för att sen helt avta och jag kunde återgå till att sova. Idag har jag inte känt något speciellt förutom att det är extra kladdigt.. antar att det kan vara slemproppen!?? 5 dgr till BF

Pyret BF 210809 Blogg:: malinskyy.blogspot.com
  • Bessie

Vad spännande! Nu händer det ju grejjer på flera håll i tråden .
    Här har dagen varit väldigt lugn med 2&4åringen bortlämnade och nästan inga värkar:-/... Men jag har passat på att vila och samla krafter, förhoppningsvis drar det snart igång igen - BF imorgon .

• Vaniljkyss

Alwilda: va' spännande. Lova att hålla oss uppdaterade!!!

• mrs Carro Andersson

Nu ikväll gick vattnet och jag hade inte några värkar innan men cirka 15 minuter efter har värkarna kommit igång. Nu har vi varit inne på Huddinge sjukhus och fått det bekräftat att vattnet har gått. Nu står jag hemma och pustar och andas samt räknar värkar vid skrivbordet.

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)