• Olycksbarn

ricinolja

Detta kanske är helt galet men känner at något behövs göras...

Är dock i vecka 35 bara men har haft värkar nu i 4 dagar, varit öppen under hela tiden och enligt BM kommer detta att vara en lång och utdragen förlossning.
    Har läst lite om ricinolja, att det kan hjälpa om tappen är mogen och sådant, jag vet inte säkert men har små funderingar på att prova på att ta en msk eller två för att få ut den lilla medan jag har orken kvar, har inte sovit på 4 nätter nu och får INGEN hjälp från förlossningen, jag vill gärna ha någon ork kvar när det väl är dags...

Vill även berätta att detta är i samband med min andra förlossning så jag vill gärna att folk delar med sig av sina erfarenheter.

• Svar på tråden ricinolja
  • Maadeleine

Ne ta och prova några gamlahuskurer istället, typ springa trappor,hallonbladste,putsafödster, osv osv... Det ska då ja göra vare sej det vill komma ut eller inTe!!

• Olycksbarn
    Maadeleine skrev 2009-07-19 10:29:48 följande:
    Ne ta och prova några gamlahuskurer istället, typ springa trappor,hallonbladste,putsafödster, osv osv... Det ska då ja göra vare sej det vill komma ut eller inTe!!
    Sprungit i trappor i 4 dagar och allt som händer är att värkarna blir starkare men det är inte mer än så... Hallonblads te? Aldrig ens hört att det ska fungera... :S Kanske något som är mer värt att prova då :P
  • rasputinssilver

gör det inte för en kompis till mig lossnade moderkakan och bebis höll på att dö kan du inte be din bm göra en hinnsvepning eller nått istället det gjorde min fast jag var då i v 38 för att jag hade så jobbigt och nästa dag var bebis ute

• Olycksbarn
    rasputinssilver skrev 2009-07-19 10:37:17 följande:
    gör det inte för en kompis till mig lossnade moderkakan och bebis höll på att dö kan du inte be din bm göra en hinnsvepning eller nått istället det gjorde min fast jag var då i v 38 för att jag hade så jobbigt och nästa dag var bebis ute
    Jag hoppas på att jag kommer få komma in i dag och se om något faktiskt händer, för det är hopplöst att gå på det här sättet...
  • rasputinssilver

Håller tummarna för att de hjälper dig nu då

• Olycksbarn
    rasputinssilver skrev 2009-07-19 10:40:04 följande:
    Håller tummarna för att de hjälper dig nu då
    De gör jag med...
  • nystan1

Ricinolja låter livsfarligt!

Hallonbladste sägs hjälpa att sätta igång förlossningen (utan biverkningar), men man ska börja dricka det två veckor innan. Så lite svårt att veta om det verkligen fungerar, eller om det liksom är dags av sig själv.
    Har ingen egen erfarenhet av hallonbladste, ej heller några vetenskapliga belägg, utan detta är bara vad jag hört.

Hoppas bebis snart kommer till skott =)

• ufsenuffen

testa annars movicol eller laktulos som får igång magen...??!!

• AnnaBia

SARA - jag har testat. å det funkar inte!

det är bara dumt

saken var att jag visste INTE om detta att det kan skada barnet genom snabb förlossning. så jag tog det pga hård i magen

sen läste jag om det o det är inget att ha.
    men jag hade iiiinga alls besvär

hände inte ett skit
    jag fick inte ens springa på toa :S

men jag var yr å illamående
    så nej.. det är inget att satsa på .

du kommer bara bli illamående

jag som tur var på kontroll efteråt å allt var bra. pustar ut!!!

men gör inte det. isf be din BM göra en hinnsvepning.

lycka till!

Gabriel 080717 - Julia 090828 *40 dagar kvar*
Svar på tråden ricinolja