Jen nifer skrev 2009-07-20 09:31:25 följande:
I extrema fall kan man absolut sättas igång något tidigare.och hru jag upplevt mina graviditeter har du ju ingen aning om, eller menar du att du kan dömma det av att jag tycker att man så långt som möjligt ska låta barnet bli åtminstonde fullkgånget(37+0) ?Min förra graviditet hade jag sådan foglossning att ja i stort sett va sängliggande dom sista 5 veckorna, och de höll i sig ett bra tag efter fl med. Och de blev ju inte bättre av jobbiga förvärkar osv. MEN trots de, så anser jag att barnet ska få bli fullgånget om de inte handlar om extrema
fall.Nu är ju hennes kropp dessutom inte mogen eftersom tappen inte ens är utplånad, så då hjälper ju troligtvis inte hinnsvepning lr liknande heller.
Efter den senaste gången (idag) jag var till förlossningen så berättade de att tappen är helt utplånad, jag är öppen 2 cm men har för svaga värkar... Det var inte lönt att stanna kvar då det fortfarande kan ta dagar... Känns som ett rent jävla helvete när det gått 5 dagar och jag inte får någon som hellst hjälp.
Foglossning har jag haft sedan v 15 och sambon hr bara fått jobba eftermiddag eftersom att han varit tvungen att hjälpa mig upp för att jag inte klarar det själv. Bära barnet jag redanhar får jag glömma, jaga går inte heller...
Som det är nu KAN jag INTE vara ensam med barnet, jag klarar inte av att ta hand om det, dagligen sitter jag och åker 10 mil fram och tillbaka för att få hjälp av mina föräldrar för att klara av vardagen, kan inte diska eller tvätta heller...
Jag mår verkligen inte alls bra av detta och som de sa tidigare, jag startade tråden för att ta reda på vad det var för något som BM på förlossningen rekomenderade. Eftersom jag aldrig hört talats om det så ville jag ha råd.