• Olycksbarn

ricinolja

Detta kanske är helt galet men känner at något behövs göras...

Är dock i vecka 35 bara men har haft värkar nu i 4 dagar, varit öppen under hela tiden och enligt BM kommer detta att vara en lång och utdragen förlossning.
    Har läst lite om ricinolja, att det kan hjälpa om tappen är mogen och sådant, jag vet inte säkert men har små funderingar på att prova på att ta en msk eller två för att få ut den lilla medan jag har orken kvar, har inte sovit på 4 nätter nu och får INGEN hjälp från förlossningen, jag vill gärna ha någon ork kvar när det väl är dags...

Vill även berätta att detta är i samband med min andra förlossning så jag vill gärna att folk delar med sig av sina erfarenheter.

• Svar på tråden ricinolja
  • tosalisa

Jag drack hallonbladste i förra grav. Men kan inte säga om det gjorde susen eller ej. Vattnet gick på bf o gossen var ute bf+2

• AnnaBia
    tosalisa skrev 2009-07-19 14:27:37 följande:
    Jag drack hallonbladste i förra grav. Men kan inte säga om det gjorde susen eller ej. Vattnet gick på bf o gossen var ute bf+2
    JAG HAR BÖRJAT DRICKA DET SEN V.31 BARA EN KOPP OM DAGEN
    NU V.35 SKA DET BLI MINST 5 KOPPAR OM DAGEN

OLYCKSBARN: TESTA DRICKA 20.. LÄSTE ATT DET SKULLE GÖRA SUSEN :p
    MEN LÅTER INTE ALLS BRA!
  • Flakey

Kan du inte få hjälp med att stoppa värkarna istället? Fram till v.35 brukar det väl göra så? Då kan du få vila ut lite och så kanske värkarna är mer effektiva nästa gång det kommer igång.

• Olycksbarn

AnnaBia: Anledningen till att jag funderade var för att "tanten" på förlossningen sa att de skulle vara helt ok. Men med det som jag har hört så kommer det inte att hända att jag tar det.

Hallonbladste får mig att rysa, det ända te som jag kan dricka är vanilj och det verkar ju deffinitivt inte hjälpa.

Väntar nu på att kl ska bli 9 så att jag får ringa till min BM och se vad hon säger, har tid på torsdag men att gå runt med små pinande värkar i 4 dagar till ser jag inte fram emot...
    Sambons chef är rätt irriterande med, han får inte åka till jobbet förrän bebisen är ute... OM något skulle hända, de vill inte ha dubbel personal om det inte behövs... Så jag hoppas att den lilla kommer innan fredag...

• Olycksbarn
    ufsenuffen skrev 2009-07-19 11:32:26 följande:
    testa annars movicol eller laktulos som får igång magen...??!!
    Detta är väl inget som kan ge några effekter på barnet? För jag vill inte utsätta bebisen för någonting
  • Hanna36

Min mammas väninna förlorade sitt barn när hon tog Ricinolja. Kan inte rekommendera det till någon! {#lang_emotions_frown}

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Lever i väntan

Jag ptovade ricinolja vid min första graviditet.
    Tog 1-2 msk tror jag och det satte igång sammandragningar. Jag fick åka in till förlossningen men väl där stannade det av och jag fick åka hem igen.
    Fick barn 2 veckor senare på BF.
    Så jag tror att det är som med många andra huskurer att det ger sammandragningar och kan i vissa fall sätta igång förlossningen, MEN då måste kroppen vara redo liksom. Skillnaden med ricinolja är att det finns många exempel där det gått riktigt illa för barnet....

Har du provat alla andrar kurer?

Du skriver att din BM tror du får en lång och utdragen förlossning.....då tipsar jag dig att nu börja dricka hallonbladste 3 ggr/dag.
    Det kan sätta igång förlossningen, MEN framförallt så hjälper den livmodern att förbereda sig för förlossninge,  träna liksom. Många studier visar på att de som dricker teet från v.35 och fram till BF ocftast får en sabbare och smidigare fölossning. Samt att blödningarna och eftervärkarna skall minska!
    Något för dig tycker jag!

♥ Stolt mamma till lilla JACK BIRDIE JUNIOR 070717 + LILLEBROR BF 090808 ♥ ♥
  • Olycksbarn

Lever i väntan skrev 2009-07-20 08:34:00 följande:

Jag ptovade ricinolja vid min första graviditet.Tog 1-2 msk tror jag och det satte igång sammandragningar. Jag fick åka in till förlossningen men väl där stannade det av och jag fick åka hem igen.Fick barn 2 veckor senare på BF.Så jag tror att det är som med många andra huskurer att det ger sammandragningar och kan i vissa fall sätta igång förlossningen, MEN då måste kroppen vara redo liksom. Skillnaden med ricinolja är att det finns många exempel där det gått riktigt illa för barnet....Har du provat alla andrar kurer?Du skriver att din BM tror du får en lång och utdragen förlossning.....då tipsar jag dig att nu börja dricka hallonbladste 3 ggr/dag.Det kan sätta igång förlossningen, MEN framförallt så hjälper den livmodern att förbereda sig för förlossninge,  träna liksom. Många studier visar på att de som dricker teet från v.35 och fram till BF ocftast får en sabbare och smidigare fölossning. Samt att blödningarna och eftervärkarna skall minska!Något för dig tycker jag!
    Eftersom ingenting händer så känner jag nstan att jag ska kräva att få hjälp. För jag vet sedan tidigare att det inte gör ont på det här sättet med förvärkar... Vet inte vad jag ska göra...
    Men eftersom ingen har något positivt att säga ang ricinolja så kommer jag skita i att rådet kom från förlossningen. Kommer inte att prova på detta... Men någonting kommer jag behöva göra med 35 dagar kvar...
    För 5 dagar sedan var jag öppen 1 cm och hade drygt 1½ cm på tappen men eftersom att jag gått så här så... Något mer måste ändå ha hänt hoppas jag...
  • TereseA
    Olycksbarn skrev 2009-07-20 08:39:24 följande:
    Lever i väntan skrev 2009-07-20 08:34:00 följande: Eftersom ingenting händer så känner jag nstan att jag ska kräva att få hjälp. För jag vet sedan tidigare att det inte gör ont på det här sättet med förvärkar... Vet inte vad jag ska göra... Men eftersom ingen har något positivt att säga ang ricinolja så kommer jag skita i att rådet kom från förlossningen. Kommer inte att prova på detta... Men någonting kommer jag behöva göra med 35 dagar kvar... För 5 dagar sedan var jag öppen 1 cm och hade drygt 1½ cm på tappen men eftersom att jag gått så här så... Något mer måste ändå ha hänt hoppas jag...
    hör om en hinnsvepning..fast vet inte om dem gör det så tidigt...men öppen måste man vara..och det är du ju..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Lever i väntan

Vill inte göra dig ledsen på något sätt, för jag känner precis som dig. Har också fruktansvärt ont men pga. foglossningar. Sitter hemma och orkar varken med mannen eller sonen. Bara gråter och tycker synd om mig själv. Säger flera gånger om dagen att jag orkar inte mer! Jag gör vad f--n som hellst för att få ut bebisen.

MEN jag var inne för 2 veckor sedan och var då öppen 1 cm, och det var inte ovanligt för omföderskor. Så kan man tydligen gå flera veckor utan att det betyder något. Jag skall till min BM imorgon och tänker tigga och be på mina bara knän om en igångsättning. Vet att vissa har fått det. är i v. 37+1 idag.

Ring din BM /förlossningen och be om hjälp!
    Tyvärr får man ibland överdriva för att få hjälp, men jag tror att vi annars är så försiktiga med att be om hjälp så det är nog ingen fara.
    Stå på dig!

♥ Stolt mamma till lilla JACK BIRDIE JUNIOR 070717 + LILLEBROR BF 090808 ♥ ♥
Svar på tråden ricinolja