Lever i väntan skrev 2009-07-20 08:34:00 följande:
Jag ptovade ricinolja vid min första graviditet.Tog 1-2 msk tror jag och det satte igång sammandragningar. Jag fick åka in till förlossningen men väl där stannade det av och jag fick åka hem igen.Fick barn 2 veckor senare på BF.Så jag tror att det är som med många andra huskurer att det ger sammandragningar och kan i vissa fall sätta igång förlossningen, MEN då måste kroppen vara redo liksom. Skillnaden med ricinolja är att det finns många exempel där det gått riktigt illa för barnet....Har du provat alla andrar kurer?Du skriver att din BM tror du får en lång och utdragen förlossning.....då tipsar jag dig att nu börja dricka hallonbladste 3 ggr/dag.Det kan sätta igång förlossningen, MEN framförallt så hjälper den livmodern att förbereda sig för förlossninge, träna liksom. Många studier visar på att de som dricker teet från v.35 och fram till BF ocftast får en sabbare och smidigare fölossning. Samt att blödningarna och eftervärkarna skall minska!Något för dig tycker jag!
Eftersom ingenting händer så känner jag nstan att jag ska kräva att få hjälp. För jag vet sedan tidigare att det inte gör ont på det här sättet med förvärkar... Vet inte vad jag ska göra...
Men eftersom ingen har något positivt att säga ang ricinolja så kommer jag skita i att rådet kom från förlossningen. Kommer inte att prova på detta... Men någonting kommer jag behöva göra med 35 dagar kvar...
För 5 dagar sedan var jag öppen 1 cm och hade drygt 1½ cm på tappen men eftersom att jag gått så här så... Något mer måste ändå ha hänt hoppas jag...