• Anonym (!)

Hjärntumör.....

En nära släkting till min man har fått hjärntumör, den ska vara den mest agressiva typen på nivå 4. Jag har googlat lite om det och vad jag förstår så överlever man inte. Finns det någoan här på fl som känner någon som haft denna hemska sjukdom?
    Hur länge har de klarat sig?

• Svar på tråden Hjärntumör.....
  • Anonym (!)

puffar upp tråden.........fler kanske som kan berätta...

• Anonym

Min svärfar fick en tumör i hjärnan. Han fick reda på det i september och dog på julafton. Det är hemskt och orättvist.

• Anonym (!)
    Anonym skrev 2009-09-10 17:39:39 följande:
    Min svärfar fick en tumör i hjärnan. Han fick reda på det i september och dog på julafton. Det är hemskt och orättvist.
    usch vad hemskt......hann han få strålning?
  • Anonym

Nej. jag tror inte det. Det var ingen ide som dom sa, det bara drar ut på det hela. Nu i efterhand känns det ändå ok, han slapp bli väldigt dålig och vi minns han som pigg och glad. Sådant tror man aldrig händer sina närmsta men... det gör det.

• Anonym (!)

Min mans släkting stålas, och är färdig om en vecka, sedan kanske han får cellgíftsbehandling, men han har blivit väldigt svag. bara på ett par veckor.

• Anonym (lessen)

Hej!
    Tänkte fråga hur de har gått efter strålningen? Min pappa har också en hjärntumör och har precis blivit färdig med sin strålning, känns som de bara blir värre nu efter =(

Symptomen är väl lite olika beroende på vilken del av hjärnan den sitter..men dom symptom jag vet man kan ha är personlighetsförändring, huvudvärk, svårt att prata, dålig balans, tappar initiativ förmågan.

• Anonym

En nära släkting till mig hade också elakartad hjärntumör; han skulle överleva några månader men hann opereras två gånger och bli strålad. Han levde 2,5 år efter diagnosen. Fruktansvärd sjukdom, det var så hemskt att se honom förfalla...

• Anonym
    madeleinesophie skrev 2009-09-10 22:06:37 följande:
    får jag fråga er alla vad symptomen för denna dumma sjukdom är?:( ni sov vet!
    Det beror helt på var tumören sitter, i min släktings fall satte det sig på talet, han fick ep-anfall, svårt med balansen...
  • madeleinesophie
    Anonym skrev 2009-10-05 20:53:26 följande:
    Det beror helt på var tumören sitter, i min släktings fall satte det sig på talet, han fick ep-anfall, svårt med balansen...
    ok..hur då talet?
    jag har problem med huvudvärk har haft de i 2 år:( dock inga andra symptom va jag kan komma på de borde man vell märka i såfall?
Svar på tråden Hjärntumör.....