• Anonym (!)

Hjärntumör.....

En nära släkting till min man har fått hjärntumör, den ska vara den mest agressiva typen på nivå 4. Jag har googlat lite om det och vad jag förstår så överlever man inte. Finns det någoan här på fl som känner någon som haft denna hemska sjukdom?
    Hur länge har de klarat sig?

• Svar på tråden Hjärntumör.....
  • lövet2
    Anonym (!) skrev 2009-07-21 09:52:12 följande:
    Nej, tyvärr inte.
    Då tror jag du måste räkna med att han överlever kortare tid än genomsnittet. En klassIV-tumör som går att operera bort, tar ju en viss tid på sig sedan för att växa till sig igen, och det köper extra tid. Brorsan fick många kontakter med andra hjärntumördrabbade när han var sjuk, och de som opererades klarade sig ganska mycket längre än de andra.
    I´m a part of you now!
  • Anonym

Min mormor hade en hjärntumör stor som ett ägg , godartad ifs, men hon överlevde op och lever än idag 11 år efter utan men.
    Beklagar ert hemska :( Cancer är så vidrigt , jag vet

• Anonym

En nära anhörig till mig avled av sin hjärntumör(nivå 3, gliom) ca ett år efter upptäkten. Han gick igenom alla behandlingsformer som finns men ändå spred sig cancern. Det allra värsta tycker jag var personlighetsförändringen, att han inte kunde förstå vad man sa. Den person som jag kände "försvann" på tidigt stadium i sjukdomen även om kroppen fanns kvar. Beklagar.

• Anonym (!)
    Anonym skrev 2009-07-21 10:30:20 följande:
    En nära anhörig till mig avled av sin hjärntumör(nivå 3, gliom) ca ett år efter upptäkten. Han gick igenom alla behandlingsformer som finns men ändå spred sig cancern. Det allra värsta tycker jag var personlighetsförändringen, att han inte kunde förstå vad man sa. Den person som jag kände "försvann" på tidigt stadium i sjukdomen även om kroppen fanns kvar. Beklagar.
    jag känner igen mig av det du skriver. Han har blivit väldigt tyst, kan inte avsluta meningar. Har gått ner i vikt. Syns i ögonen att han är sjuk. 
  • Anonym

Min farfar fick det, glioblastom heter det. Han dog inom några månader. Tråkigt att läsa. Hemsk sjukdom.

• Anonym

Usch, man blir så ledsen av att läsa alla inlägg:( Cancer är verkligen en hemsk sjukdom!!

• Anonym

min pappa fick det....elakartad....diagnos och han dog mindre än 4¨ånader senare..jag beklagar

• Anonym (!)

Tack alla snälla fina människor som har skrivit i denna tråd!   Det värmer!

• lövet2
    Anonym (!) skrev 2009-07-21 13:57:57 följande:
    Tack alla snälla fina människor som har skrivit i denna tråd!   Det värmer!
    Om du vill ha fler detaljer, så går det bra att inboxa mig. Jag vill inte lämna ut för mycket sådant om min brors sjukdom så här offentligt.
    I´m a part of you now!
  • AmHaCa

Min mormor dog i hjärntumör för snart 3 år sedan. Tyvärr hittade de den väldigt sent.... så efter beskedet fick vi bara 5 dagar med henne
    Gör det bästa av den tiden ni får tillsammans oavsett hur lång den blir, den e värd guld.
    Känner verkligen med er. Många kramar till er från mig.

Svar på tråden Hjärntumör.....