• Anonym (!)

Hjärntumör.....

En nära släkting till min man har fått hjärntumör, den ska vara den mest agressiva typen på nivå 4. Jag har googlat lite om det och vad jag förstår så överlever man inte. Finns det någoan här på fl som känner någon som haft denna hemska sjukdom?
    Hur länge har de klarat sig?

• Svar på tråden Hjärntumör.....
  • lövet2

Jag beklagar. Om jag minns rätt, så ska det vara ca 4% som klarar sig längre än 5 år. Min bror överlevde ca 1½ år.

• Anonym

Vi har drabbats av hjärntumörer två gånger i min släkt. De båda dog av den. Den ena var godartad. Beklagar.

• Anonym (!)
    lövet2 skrev 2009-07-20 20:03:04 följande:
    Jag beklagar. Om jag minns rätt, så ska det vara ca 4% som klarar sig längre än 5 år. Min bror överlevde ca 1½ år.
    Åhh vad tråkigt med din bror........Vad jag har förstått så växer tumören väldigt fort. Han väntar på strålning.  Har läst på google att ca 90 % procent dör inom ett år.
  • lövet2
    Anonym (!) skrev 2009-07-20 20:06:22 följande:
    Åhh vad tråkigt med din bror........Vad jag har förstått så växer tumören väldigt fort. Han väntar på strålning.  Har läst på google att ca 90 % procent dör inom ett år.
    Det ska finnas en förening med folk som överlevt längre än normalt. Om jag minns rätt heter den Tumöröverlevare. Jag vet att jag hittade mycket länkar och info på deras sida!
  • Anonym (!)
    lövet2 skrev 2009-07-20 20:08:35 följande:
    Det ska finnas en förening med folk som överlevt längre än normalt. Om jag minns rätt heter den Tumöröverlevare. Jag vet att jag hittade mycket länkar och info på deras sida!
    ok, tack ska du ha!
  • Anonym (!)

Någon mer som har erfarenhet av elakartad hjärntumör?

• Anonym

Min bästa kompis dog när vi var 7 år, efter han fick prognosen levde han ca 1 år. Min morfar dog av samma hjärntumör, han opererades och låg i koma i 1 månad, sen dog han:( Hoppas att ni har bättre tur!!

• Anonym (!)
    Anonym skrev 2009-07-21 09:25:57 följande:
    Min bästa kompis dog när vi var 7 år, efter han fick prognosen levde han ca 1 år. Min morfar dog av samma hjärntumör, han opererades och låg i koma i 1 månad, sen dog han:( Hoppas att ni har bättre tur!!
    Prognosen ser inte så bra ut, nu ska han strålas i sex veckor, är rädd att han inte ens klarar det.
  • lövet2
    Anonym (!) skrev 2009-07-21 09:28:21 följande:
    Prognosen ser inte så bra ut, nu ska han strålas i sex veckor, är rädd att han inte ens klarar det.
    Går den inte att operera?
    I´m a part of you now!
  • Anonym (!)
    lövet2 skrev 2009-07-21 09:48:25 följande:
    Går den inte att operera?
    Nej, tyvärr inte.
Svar på tråden Hjärntumör.....