• pisspotta

Bästa bindan efter förlossningen?

Hejsan

en liten konstig fråga men ändå.. Vilken är den bästa bindan nu haft efter förlossningen?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Bästa bindan efter förlossningen?
  • sushi81

Som så många innan mig så snodde jag med mig nättrosor hem, en gudagåva när man har dom stora 'blöjorna' på sig samt att dom inte klämde någonstans, man kan ju vara rätt öm över magen och i underlivet efter förlossningen. Deras underlägg till sängen snodde jag också :-P perfekt om man blöder mycket, speciellt första dagarna.

Väl hemma så har jag använt ICA's bindor. Här där jag bor säljer dom 3pkt för 50:- !

• Pimpnessa

hahhah samma här , tog med några från BB typ 5 jätte bindor , och deras nätbyxor .

• sinkadus

tyckte BB-bindorna var störtobehagliga och använde dem bara där i början, sedan körde jag med always ultra night, långa tunna bindor med vingar som sitter skönt och som inte läcker.

• Maallan

Jag går med i "Club BB´s Xtra stora" Och erkänner mig skyldig till stöld .
    Jag tog oxå stora bindor o underlägg (villket jag även använde på skötbordet när sonen gjort STOR nr 2 Smidigt tycker jag )
    Iof alltid hatat bindor , tycker man känner sig ofräsch.
    Men de stora behövdes iaf ibörjan. Speciellt när man skulle ut bland folk. Ville inte de skulle läcka.
    Sen köpte jag coops egna lite större än "normala" fast tunnare än BBs.

• bara lilla jag

jag körde always night tror jag med extra uppsugningsförmåga haha :D Dom man fick på bb var helt värdelösa, dom knölade ihop sig och dom läckte och usch nej det var ingen hit sen nättrosorna på det.. Nej jag har köpt boxertrosor och egna bindor den här gången.. Kommer ihåg hur skönt det var när jag bytte till egna bindor och trosor på bb

• avocadomacka

Jag hade köpt både Libresses och Always nattbindor, men fastnade ändå för apolivas tjockaste (apotekets)

Trodde aldrig att jag skulle föredra dem! Hade två bindor i på natten + snodde med mig BBs nättrosor

• Deah
    Annajson skrev 2009-07-23 22:29:43 följande:
    Jag snodde även med mig nätbyxor utöver bindor (inte för att de är så himla sexiga) men de satt skönt och höll fast gigantbindorna ordentligt tycker jag. Jag köpte de största och billigaste bindorna eftersom det går åt så himla många.Ju större desto bättre var mitt motto, hatar när det läcker!!!
    Jag tjyva också med mig nätisar och monsterblöjor. Men det finns ju liksom inga bindor i butiken som känns tillräckliga efter en förlossning! På natten känns det särskilt skönt att va väl inpaketerad, då sover man mycket bättre! jag tog också ett par skydd att lägga under lakanet i sängen. Kände mig bussigt kriminell, men de va de värt!

De va iallafall riiiktigt skönt när blödningarna sedan avtog! Jag har alltid hatat bindor av alla dess slag. Obekvämt och ofräscht.
  • LindaPalm

gjorde som många andra, tog med mig några bindor från bb. Dessa räckte ungefär 5 dagar hemma och därefter körde jag på Libresses normala bindor med vingar. Gick alldeles utmärkt.

• LitenBlomma

Undrar om personalen där vet hur mycket vi snor från dem? {#lang_emotions_sealed} Eller tror ni att dem räknar med att var och varannan tar lite från skåpen?

Ludwig -02, Meja -08 & Ida BF i augusti -09
Svar på tråden Bästa bindan efter förlossningen?