• pisspotta

Bästa bindan efter förlossningen?

Hejsan

en liten konstig fråga men ändå.. Vilken är den bästa bindan nu haft efter förlossningen?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Bästa bindan efter förlossningen?
  • bara lilla jag

vad har ni för supertrosor på era bb avdelningar? Dom jag fick måste ha varit alldeles för stora i så fall för dom satti inte alls där som skulle ingenting satt där det skulle med dom :)

• Miss Lau

Blöder alla störtmycket?

För mig har det räckt alldeles utmärkt med vanliga Always normal. Hade jättebindorna från förlossningen timmarna efter men det gick ju knappt att gå med de mellan benen!

• Rosa socka

Jag tog med mig hem 1 binda av den största storleken (6) , 4 av den näst största (5) och 4 av den minsta (4) som räckte gott och väl.
    Sen använde jag Apotekets nattbindor med vingar som var tunna och dom var toppen,
    när dom tog slut var det vanliga trosskydd som gällde
    Jag fick med mig fyra par nättrosor hem också för dom var ju så sköna att ha

• LillaEllan

oooo gud jag HATAR dessa mega bindor från förlossingen var de första jag slängde när jag hade kommit upp på bb. dock får man ju byta som en galning med de är de värt de är verkligen hemska.

Nån som vet om man får använda tampong? Det var 1,5 vecka sen jag fick barn eller är det infektionsrisk?
    gillar inte bindor alls

• lindalake

nej man ska inte använda tampong till avslaget.

jag snodde också med mig bindor och nättrosor. Jag tror de räknar med sånt på BB
    men gud vad skönt när jag bytte till vanliga bindor. Det kommer jag göra tidigare denna gången (beroende på hur mycket jag blöder). BBs stora gör ju bara att man känner sig ännu ömmare och trasig där nere än vad man är. jag köpte apotekets nattbinda med vingar. Det är även de bästa bindor jag haft, apotekets alltså. Tunna och inte så sjukt jäkla plastiga som always. De här får man inte klåda av!
    Sen blir det även tygbindor

• Kravmärkt

Tänkte kolla med er.. Borde inte de ha ännu bättre uppsugningsförmåga eftersom de är "vuxen-blöjor"? Har fått för mej att företagen som gör bindorna gör dem lagom bra - så att man måste köpa fler. Nån som provat Tena i samband med mens/avslag?

• redneck girl

brukar ha mina egna mamma trosor med mig.de sitter perfekt.jag köper vanliga always när jag kommer hem.på natten om det behövs kan man ta en barnblöja.

• maria204

Jag köpte de tunna från apoteket. LÅÅÅNGA och med vingar. De var jättebra och prisvärda, vad jag kan komma ihåg.

• Annajson

Tänkte precis på hur otroligt obekvämt det var att gå runt med de där gigantbindorna mellan benen, tänk hur det känns för bebisarna heeela tiden (tur att de inte vet nåt annat). jag kan förstå varför lilltjejen blir alldeles till sig av att ligga naken o sprattla, det kände jag också för att göra när jag gick omkring som en förvuxen bebis med världens största blöjrumpa!!

• Diorlover

De sa till mig att ta så du behöver på egenvården, jätte bra den första veckan sen blödde jag inte så mkt efter det...

men de hade olika bindor men tjocka vilket va det bästa tyckte jag.

ingen blöjrumpa där inte

• snuttizan

Hade med mig ett par från bb hem men sen bytte jag till always ultra normal vilket funkade kanon, man var ju redan nojjig över infektionsrisk å att blöda igenom så man bytade ofta hehe... Med boxertrosor går det alldeles utmärkt oavsett vilken binda man använder, att använda bb ENORMA nättrosor ville jag verkligen INTE

• EliLeoMa

Always nattbindor och dom jag tog med från BB

• fröken argbigga

Bästa bindan var den tjocka, stora som de har på bb. Dels för att jag blödde ganska mycket första dagarna men framförallt för att det vat en så bra stötdämpare för mitt såriga underliv när jag satte mig ner  .

• häxxansurtant
    Kravmärkt skrev 2009-07-24 17:04:23 följande:
    Tänkte kolla med er.. Borde inte de ha ännu bättre uppsugningsförmåga eftersom de är "vuxen-blöjor"? Har fått för mej att företagen som gör bindorna gör dem lagom bra - så att man måste köpa fler. Nån som provat Tena i samband med mens/avslag?
    Jodå men dom tyckte inte jag funkade dom är ju mer anpassade för urin som är mer lättflytande än avslag.

Jag köpte dom billigaste lite tjockare bindorna på ICA maxi (grön påse) typ 30 kr jättepacken så bytte jag oftare än jag kanske behövde dom var mjuka och sköna och inte så långa och tjocka som BB dom kommer jag köra med även nästa gång!
  • kaksmulan

Jag har använt always nattbindor också. Tycker att de är bäst. Ett paket har behövts för mig sen har avslaget börjat ge med sig och jag kan använda menskoppen igen. Det gick iofs inte med Felixen för då var jag så mycket sydd, men med Ellendellen kunde jag använda menskoppen efter ett par dagar.

Menskoppen kan man använda så vida man är "hel" inne i slidan. Den ökar inte risken för bakterietillväxt som tamponger kan göra. Den torkar inte heller ut slidan som tamponger och därför kan man använda den till de sista dagarnas avslag...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Kravmärkt
    häxxansurtant skrev 2009-07-25 00:03:30 följande:
    Jodå men dom tyckte inte jag funkade dom är ju mer anpassade för urin som är mer lättflytande än avslag. (...)
    Aaah.. det har jag ju inte tänkt på det va ju bra. Då får man väl köra på bindorna. Har själv införskaffat Always natt, sen får vi se om de funkar som man vill.
  • Lia85

Använde de som fanns på bb. Hade tamponad första dygnet pga en stor blödning, hade även bindorna då. Tog (självklart) med mig hem så jag hade den första veckan.

Har sedan dess även arbetat på bb. Personalen pratade aldrig om bindorna, men jag räknade iaf stenkallt med att folk tog med sig hem och såg alltid till att det fanns rejält med bindor. Nättrosorna fick dock mammorna bara 2 st under vistelsen på bb.

• AlvaLovisa

Jag hatade blöjorna på BB, använde nattbinda så fort blödningen hade stillat sig något, sen använde jag vanliga Libresse dagen efter och till dess att jag kunde trappa ner till trosskydd.

Svar på tråden Bästa bindan efter förlossningen?