• Liljekonvaljblomman

Ni med gluten...

Har haft ont i magen till och från och var hos läkaren i måndags. Trodde det var stress men tog ändå lite prover och idag ringde han igen, du har gluten...

Jag vet att det inte är någon dödlig sjukdom och att det kunde vara värre men känns ändå jätte jobbigt.

Min pappa har det så jag vet vad man får och inte får äta men ändå.

Läkaren pratade om att jag skulle svälja något för att kolla tarmarna (som de sedan skulle dra upp igen) för att vara helt säkra.

Någon som har gjort det? Jag kan ju inte ens svälja en alvedon *panik redan*

Finns det någon här med gluten som kan hjälpa mig med lite frågor som jag har, har gjort den här undersökningen och kanske stötta mig lite...

TACK...

• Svar på tråden Ni med gluten...
  • Dynamic
    Liljekonvaljblomman skrev 2009-07-24 15:30:55 följande:
    Har haft ont i magen till och från och var hos läkaren i måndags. Trodde det var stress men tog ändå lite prover och idag ringde han igen, du har gluten...Jag vet att det inte är någon dödlig sjukdom och att det kunde vara värre men känns ändå jätte jobbigt.Min pappa har det så jag vet vad man får och inte får äta men ändå.Läkaren pratade om att jag skulle svälja något för att kolla tarmarna (som de sedan skulle dra upp igen) för att vara helt säkra.Någon som har gjort det? Jag kan ju inte ens svälja en alvedon *panik redan*Finns det någon här med gluten som kan hjälpa mig med lite frågor som jag har, har gjort den här undersökningen och kanske stötta mig lite...TACK...
    Gastroskopi heter det, du sväljer en stor slang för att filma magen.

Be att få tonvis med lugnande, jag störtgrät i en halvtimma innan så de fick pumpa mig såååå full. Men jag minns inget nu efteråt
  • Liljekonvaljblomman

Nej, det var inte gastroskopi utan något annat för jag frågade.

Är LIVRÄDD för gastroskopi

• Liljekonvaljblomman
    Dynamic skrev 2009-07-24 15:32:11 följande:
    Gastroskopi heter det, du sväljer en stor slang för att filma magen. Be att få tonvis med lugnande, jag störtgrät i en halvtimma innan så de fick pumpa mig såååå full. Men jag minns inget nu efteråt
    Har du gluten???
  • Dynamic
    Liljekonvaljblomman skrev 2009-07-24 15:33:43 följande:
    Har du gluten???
    Nä, men grannens barn har, så jag har ett skafferi fyllt med glutenfritt mojs
  • Liddi

Usch jag har inte gjort det där sedan jag var liten men kommer fortfarande ihåg hur hemskt det var men det mesta är nog hemskare när man är liten.

• Liljekonvaljblomman
    mills skrev 2009-07-24 15:36:16 följande:
    Usch jag har inte gjort det där sedan jag var liten men kommer fortfarande ihåg hur hemskt det var men det mesta är nog hemskare när man är liten.
    Har du gluten?
  • Liddi
    Liljekonvaljblomman skrev 2009-07-24 15:37:15 följande:
    Har du gluten?
    Japp sedan jag föddes. Men om det inte är gastroskopi vad är det då?...det är ju det de brukar göra för att kolla gluten...
  • Liljekonvaljblomman
    mills skrev 2009-07-24 15:38:46 följande:
    Japp sedan jag föddes. Men om det inte är gastroskopi vad är det då?...det är ju det de brukar göra för att kolla gluten...
    Tydligen något nytt Får nog funderar på om jag ska göra det eller inte, känner mig inte redo för det nu pga att det varit mycket annat jobbigt
  • pepprar

Det verkar ju mycket troligt att du har gluten.. så måste du verkligen plåga dig med obehagliga undersökningar då. Jag hoppade över för jag mådde så mycket bättre utan gluten så det räckte som bevis för mig.

• Anova

Denna sida tycker jag är ganska trevlig.. www.celiaki.se/
    Om du vill så kan du t.ex. hitta stöd hos de som har samma diagnos som du genom att kontakta ett lokalförbund.

Svar på tråden Ni med gluten...