• Fru H 81

    Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...

    Är det fler än jag som är helt redo för bebisen och låter allt för mycket tid gå åt att övertolka varje litet tecken och gärna gör allt för att sätta igång det hela?

    Har igår och i förrgår haft förvärkar (har bara haft sd innan) och försöker nu med hjälp av hallonbladste, raska promenader och färdknäppar få igång det hela, men på kvällen/natten avstannar det.

    Har ni haft förvärkar och hur länge i så fall? Har slemproppen gått? Mensvärk? Vad har ni provat för att sätta igång det och är det något som har fungerat (t.ex. vid tidigare graviditet)?

  • Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...
  • advanced

    Fru H 81 skrev 2009-08-15 22:00:32 följande:


    Möjlig mamma: Usch då, stackarn! Hoppas att du snart blir bättre!advanced: Jo, igår hade jag mer som en molnande värk, idag har jag haft lite kraftigare sammandragningar än vanligt och några förvärkar, men jag börjar ge upp hoppet för att det ska hända något mer tack vare hinnsvepningen:( Men men, upp till 3 dygn efteråt var det va? Får väl inte ge upp hoppet... Hade verkligen stora förhoppningar, med dottern kom värkarna direkt efter hinnsvepningen, så jag känner mig verkligen besviken...Måndag blir det att ringa till förlossningen och fråga om de fått mitt brev från läkaren ang. tid för bedömning av ev. igångsättning, måste hela tiden tänka framåt för att orka med nu känner jag...
    Ja, upp till tre dygn sa läkaren så jag håller hoppet uppe fram tills imorgon vid midnatt ungefär.. ;) Får väl göra vad jag kan fram tills dess; mer hallonbladste och tvinga till mig iaf nån mer färdknäpp!! Sen är det ett besök hos bm på måndag, och då skickar hon mig vidare till förlossningen. När hade du bf? Själv hade jag 8/8 så idag är det exakt en vecka över tiden.... :(
  • Strimma

    varför ska man lyckas bli sjuk och förkyld så här dagarna innan BF... phu
    nu får man verkligen hoppas inget händer förän jag är frisk igen...
    {#lang_emotions_cry}

  • Fru H 81
    advanced skrev 2009-08-15 22:11:01 följande:
    Fru H 81 skrev 2009-08-15 22:00:32 följande:
    Ja, upp till tre dygn sa läkaren så jag håller hoppet uppe fram tills imorgon vid midnatt ungefär.. ;) Får väl göra vad jag kan fram tills dess; mer hallonbladste och tvinga till mig iaf nån mer färdknäpp!! Sen är det ett besök hos bm på måndag, och då skickar hon mig vidare till förlossningen. När hade du bf? Själv hade jag 8/8 så idag är det exakt en vecka över tiden.... :(
    Kommer du att komma till förlossningen på måndag då eller kommer hon att skicka ett brev då? Själv ska jag ju som sagt ringa dit imorgon, vet du vart de vänder sig till ang. bedömning för ev. igångsättning, normalförlossningen eller specialförlossningen? Annars får jag väl ringa Mvc imån och fråga. Jag hade bf 10/8 så imån har jag gått en vecka över tiden jag med... Inga fler känningar för dig? Idag trycker bebben på mycket... men vad hjälper det??

    Strimma: Ja, då får jag hålla tummarna för dig att det INTE sätter igång nu då:) (Det är inte ofta jag skriver så..). Själv hade jag hög feber vid min förra förlossning och hoppas verkligen att du slipper det...
  • Strimma
    Fru H 81 skrev 2009-08-16 16:14:01 följande:
     Strimma: Ja, då får jag hålla tummarna för dig att det INTE sätter igång nu då:) (Det är inte ofta jag skriver så..). Själv hade jag hög feber vid min förra förlossning och hoppas verkligen att du slipper det...
    Tack tack. har legat o vilat på soffan hela dagen. han var snäll och tog med tösen hemifrån idag så jag fick lugn o ro.
  • advanced

    Fru H 81 skrev 2009-08-16 16:14:01 följande:


    Kommer du att komma till förlossningen på måndag då eller kommer hon att skicka ett brev då? Själv ska jag ju som sagt ringa dit imorgon, vet du vart de vänder sig till ang. bedömning för ev. igångsättning, normalförlossningen eller specialförlossningen? Annars får jag väl ringa Mvc imån och fråga. Jag hade bf 10/8 så imån har jag gått en vecka över tiden jag med... Inga fler känningar för dig? Idag trycker bebben på mycket... men vad hjälper det??
    Bm kommer att skicka brevet på måndag, så jag kanske kan ringa till förlossningen och tjata på onsdag! :) Tror det är normalförlossning dom skickar brevet till, det borde det iaf vara.
    Hade lite känningar igårkväll men det lugnade ju ner sig som vanligt och idag är det bara sammandragningar och en bebis som sparkar... Men som sagt; fram tills midnatt håller jag hoppet uppe, så jag har några timmar kvar! ;)
  • Fru H 81
    advanced skrev 2009-08-16 16:34:53 följande:
    Fru H 81 skrev 2009-08-16 16:14:01 följande:
    Bm kommer att skicka brevet på måndag, så jag kanske kan ringa till förlossningen och tjata på onsdag! :) Tror det är normalförlossning dom skickar brevet till, det borde det iaf vara. Hade lite känningar igårkväll men det lugnade ju ner sig som vanligt och idag är det bara sammandragningar och en bebis som sparkar... Men som sagt; fram tills midnatt håller jag hoppet uppe, så jag har några timmar kvar! ;)
    Jag ska ju ringa imån så jag kan meddela dig om det skulle vara så att det är specialförlossningen som gäller... tänkte med tanke på att det gäller igångsättning... Vad skönt att ha hoppet uppe... Så fort det kommer en kraftig sammandragning eller förvärk nu så tänker jag... äh, det blir ju inget mer ändå...
  • Möjlig mamma

    Idag är det bf-dag för min del. Jag tror dock att jag snart kommer tillhöra övertids-skaran snart. Det känns inte som om det är någon bebis på gång,tyvärr! Jag önskar dock!

  • advanced

    Fru H 81 skrev 2009-08-16 18:00:13 följande:


    Jag ska ju ringa imån så jag kan meddela dig om det skulle vara så att det är specialförlossningen som gäller... tänkte med tanke på att det gäller igångsättning... Vad skönt att ha hoppet uppe... Så fort det kommer en kraftig sammandragning eller förvärk nu så tänker jag... äh, det blir ju inget mer ändå...
    Även om det är igångsättning det gäller så borde väl brevet skickas till normalförlossningen och så får väl dom skicka en vidare isf. Men meddela mig vilket det var sen!
    Jag förstår känslan. Jag sa det till min pojkvän imorses att man vaknar varje dag och känner; "Idag kanske det händer!". Sen blir det kväll och då tänker man; "Okej, inte under dagen, men i natt kan det ske..." Och när man vaknar nästa morgon känner man sig ruggigt nere och att man ska vara glad om bebisen bestämmer sig för att dyka upp överhuvudtaget... Önskar att man kunde koppla bort det helt och bara tänka på annat, men det går verkligen inte. Den där sega lilla bebisen är allt som upptar hjärnverksamheten... =S

    Möjlig mamma: Om du inte får din bebis idag så får jag välkomna dig till övergångsskaran! Vi är ett ganska stort gäng med desperata magar...
  • Möjlig mamma
    advanced skrev 2009-08-16 18:34:44 följande:
    Fru H 81 skrev 2009-08-16 18:00:13 följande: Även om det är igångsättning det gäller så borde väl brevet skickas till normalförlossningen och så får väl dom skicka en vidare isf. Men meddela mig vilket det var sen! Jag förstår känslan. Jag sa det till min pojkvän imorses att man vaknar varje dag och känner; "Idag kanske det händer!". Sen blir det kväll och då tänker man; "Okej, inte under dagen, men i natt kan det ske..." Och när man vaknar nästa morgon känner man sig ruggigt nere och att man ska vara glad om bebisen bestämmer sig för att dyka upp överhuvudtaget... Önskar att man kunde koppla bort det helt och bara tänka på annat, men det går verkligen inte. Den där sega lilla bebisen är allt som upptar hjärnverksamheten... =S Möjlig mamma: Om du inte får din bebis idag så får jag välkomna dig till övergångsskaran! Vi är ett ganska stort gäng med desperata magar...
    FruH: Jag håller med dig. När man vaknar på morgon så tänker man idag kommer kanske bebisen. Eller så kommer kvällen och i mitt fall förvärkarna och då tänker man den kommer kanske i natt. Jag är så ruggigt nere stundtals p.g.a. att jag är helt hundra på att bebisen ska komma bara för att sen konstatera att det var ett ytterligare falskt alarm. Min äldsta dotter sa precis; -Mamma, jag vill att bebisen ska komma ut nu så jag kan ge honom filt och nappen. Då kommer bebisen att tycka om mig.
    Jag vill också att bebisen ska komma ut nu!!! Fick reda på att det är bf+21 som gäller här med så i värsta fall är det 21 dagar kvar. Jag hoppas verkligen inte att jag ska gå så länge eller att bebisen kommer den 22:e augusti (Kims födelsedag) fast jag skulle inte bli förvånad om det bli så bara för att jag inte vill det. Nu är jag inte det minsta positiv utan känner det som om det aldrig kommer att komma någon bebis.
  • advanced

    Möjlig mamma skrev 2009-08-16 20:17:25 följande:


    FruH: Jag håller med dig. När man vaknar på morgon så tänker man idag kommer kanske bebisen. Eller så kommer kvällen och i mitt fall förvärkarna och då tänker man den kommer kanske i natt. Jag är så ruggigt nere stundtals p.g.a. att jag är helt hundra på att bebisen ska komma bara för att sen konstatera att det var ett ytterligare falskt alarm. Min äldsta dotter sa precis; -Mamma, jag vill att bebisen ska komma ut nu så jag kan ge honom filt och nappen. Då kommer bebisen att tycka om mig. Jag vill också att bebisen ska komma ut nu!!! Fick reda på att det är bf+21 som gäller här med så i värsta fall är det 21 dagar kvar. Jag hoppas verkligen inte att jag ska gå så länge eller att bebisen kommer den 22:e augusti (Kims födelsedag) fast jag skulle inte bli förvånad om det bli så bara för att jag inte vill det. Nu är jag inte det minsta positiv utan känner det som om det aldrig kommer att komma någon bebis.
    Jag känner likadant från dag till dag. Precis som jag skrev högre upp, man känner sig hoppfull och tänker; "Nu kanske..." och så händer ingenting. Andra dagar kan jag också tänka "Strunt samma! Jag kan inte påverka bebisen och den kommer ju ut på ett eller annat sätt!!" Fast ändå ligger förhoppningarna bak i huvudet på mig och lurar. Jag har också bf+21 innan igångsättning och tycker nog att det känns ganska bra. Jag vill nämligen helst slippa bli igångsatt (eller rättare sagt; jag vill inte ha det värkstimulerande droppet!) och eftersom igångsättningstiden ligger så långt fram har bebis lite extra tid på sig att ta sig ut på egen hand. Försöker påminna mig om det hela tiden.. Men det är svårt!
Svar på tråden Vi som vill ha bebis nu! Tips om hur man kan påskynda det hela...