• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • lundholmster
    AHöst skrev 2009-07-28 04:53:45 följande:
    Halloj! Kan jag fa fraga en trakig fraga sa har tidigt i traden?Var gamla dator har blivit stulen. Nagon som vet hur forsakringsbolagen raknar? Den ar fran 2004 namligen och jag har kvittot kvar. Men hur mycket ersatter de egentligen med. Vad man betalade da? Vad det kulle kosta att ersatta den med nagot likvardigt nu eller vad en likadan begagnad kostar?
    Om du vill köpa en dator från 2004 nu, så skulle du nog inte betala mer änj kanske 100 dollar.. om ens det. Fast det beror ju lite på vad det var för dator... hur såg hårdvaran ut?
  • Sötsugen

Laven skrev: "Om ni nu funderar på att åka till Canada kan jag också tipsa om Kingston - fast det är väl 3 timmar eller nåt sånt öster om Toronto. Det är iallafall en riktigt mysig liten stad precis invid Lake Ontario, med gågator, trevliga små affärer och restauranger, och så kan man gå till Fort Henry och se hur kanadensarna/British army (som det var då) försvarade sig i krigstid mot de sydliga grannarna."

Tack för tipset Laven! Låter inte helt fel men tyvärr har vi så kort tid på oss och med en snart treåring i bilen känns det som det blir lite för mycket åka och för lite leka...Däremot kanske det blir Toronto en sväng!

Charly skrev: "Hotellet jag tipsade om är gångavstånd till allt (om du är svensk som gillar att gå vill säga...) Det är väl kanske 5-10 min gångavstånd från hotellet till Parken och ca 10 min ner till stan (hancock tower) och ca 2 min till vattnet.
    Det kan nog kanske kosta lite med parkering men jag vet inte hur mycket."

Det lät ju onekligen lockande! Får verkligen kolla upp det! Tack så väldans mycket för tipset! Ja det gäller ju alla förstås!!

• Sötsugen

Och Tack DC för ny tråd!!

• hewa

MG - vad jobbigt med illamåendet, förstår om du inte har ork över för internätande

Swedishmamma - vi var utskrivna i ganska precis 2 år (maken några månader längre). Ang registreringen på försäkringskassan ringde vi, de skickade några papper som vi fyllde i och skickade tillbaks. Tog väl kanske en vecka så fick vi bekräftelse på att vi registrerats.

Ang. uttag av fp så är jag fortfarande tveksam till att man inte får det första 6 månaderna, om det inte ändrats på senare år vill säga. En kompis flyttade hit i januari -05, fick barn i maj -05 och fick ut fp, dock lägsta nivå. De flyttade från Australien (hon australiensisk medborgare, han svensk).

När jag pratade med försäkringskassan i förra veckan ang att ta ut sparade dagar som vi har kvar för barnen var det heller ingen som sa något om någon karens, mer än att det blir lägstanivån.

• HeddaBigBum

Hoppar in!

Nu är vi tillbaka i San Diego igen efter en KANON-semester i Sverige. Det gick för fort, så nästa gång blir det nog en vecka till för mig och barnen i alla fall (vi stannade 3 veckor den här gången).

Men jag var tvungen att sluta läsa den gamla tråden under veckan som gått, eftersom ni började prata SYTYCD! Men nu har jag tittat ikapp och vågar mig i... till en ny tråd dessutom. Tack DC!

• evaoregon
    Sötsugen skrev 2009-07-28 18:01:53 följande:
    Laven skrev: "Om ni nu funderar på att åka till Canada kan jag också tipsa om Kingston - fast det är väl 3 timmar eller nåt sånt öster om Toronto. Det är iallafall en riktigt mysig liten stad precis invid Lake Ontario, med gågator, trevliga små affärer och restauranger, och så kan man gå till Fort Henry och se hur kanadensarna/British army (som det var då) försvarade sig i krigstid mot de sydliga grannarna." Tack för tipset Laven! Låter inte helt fel men tyvärr har vi så kort tid på oss och med en snart treåring i bilen känns det som det blir lite för mycket åka och för lite leka...Däremot kanske det blir Toronto en sväng! Charly skrev: "Hotellet jag tipsade om är gångavstånd till allt (om du är svensk som gillar att gå vill säga...) Det är väl kanske 5-10 min gångavstånd från hotellet till Parken och ca 10 min ner till stan (hancock tower) och ca 2 min till vattnet. Det kan nog kanske kosta lite med parkering men jag vet inte hur mycket." Det lät ju onekligen lockande! Får verkligen kolla upp det! Tack så väldans mycket för tipset! Ja det gäller ju alla förstås!!
    Har ni tid så åk till Toronto. Det är ju inte så extremt långt.
  • evaoregon
    Desertchick skrev 2009-07-28 18:06:09 följande:
    Varsågod allihopa!
    Ja, tack ska du ha!!!
Svar på tråden USA tråden.