• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-07-31 02:54:25 följande:
    Vi har det ganska varmt här idag. 33 grader i skuggan. Förmiddagen spenderades på Tiny Tots och därefter några timmar i parken. Sedan hem och äta lunch (önskemål: skink-knäckemacka och vattenmelon) och sedan cykling och lite badmintonspel på baksidan. Sedan tyckte jag att vi kunde gå in och då säger Luke något i stil med att vi inte borde sitta inne nu när "det är så fint väder ute!" Vem tror han att han är? Mormor?! Att stå och glo i ännu en lekpark hade jag ingen lust med, men han övertygade mig om att gå till poolen i alla fall. Och visst fasen hade ungen rätt. Bra mycket bättre och skönare än att sitta inne och svettas!
    Har har vi haft kallt. Och regnigt! Kallt nog att jag ville ha jacka pa mig.. I juli.,..
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Nena70

Tillbaka från shoppingrundan - nu har jag förhoppningsvis allt jag behöver. Insåg att det nog var lite överambitiöst att göra egen playdoh till kalaset (men jag ska helt klart göra det själv hemma!) när jag nu har en hel del annat att fixa, så jag köpte färdig sådan. Plus småbilar, såpbubblor, små goldfish-förpackningar och sådana där stora kritor man ritar på asfalten med (tänkte slå in ett par var i gladpack). Men de hade så bra Thomasgrejor, så nu blir det till att göra en Thomastårta i alla fall - kom på att man ju måste kunna göra en "prinsessrulltårta" till de runda delarna, så det blir nog inte SÅ knepigt i alla fall. Hoppas bara att jag har blå karamellfärg hemma.

• Mealla

jakla tonarsbrudar, det borde vara 18-ars grans for att fa rosta i sytycd....

• Tess Ronson

Hejsan.

Jag undrar om det är någon som bor i New Jersey området här inne?

• laven

Jag har bott i NJ, men flyttade sedan norrut.
    Men det finns några stycken här i tråden som iallafall är i närheten av NYC.
    Har du hittat svenska skolan i Montclair?

• HeddaBigBum
    Mealla skrev 2009-07-31 13:46:01 följande:
    jakla tonarsbrudar, det borde vara 18-ars grans for att fa rosta i sytycd....
    Hmm... är det Evan du syftar på?
  • HeddaBigBum

Nena:
    Just det, gatukritorna har jag också haft i påsarna och om jag inte missminner mig passar de perfekt i snack-påsar (ziplock). Bollar har jag också haft och klistermärken.
    Nu vid Alexis kalas i juni hade jag bl.a. pixi-böcker som Mormor och Morfar skickat och till de minsta gästerna som fortfarande stoppar allt i munnen köpte jag sådana där mjuka badböcker (från.... drum roll... the dollar store! ).

Idag vaknade barnen klockan 5 (gick och lade sig strax efter 18). Klockan fem är ändå något-så-när inom normal-ramen. Kanske inte normalt för våra barn, men då är det ju ändå morgon.

• Tess Ronson
    laven skrev 2009-07-31 15:26:58 följande:
    Jag har bott i NJ, men flyttade sedan norrut. Men det finns några stycken här i tråden som iallafall är i närheten av NYC.Har du hittat svenska skolan i Montclair?
    Aha, vart i NJ bodde du? Trivdes du där?

Jag bor idag på Manhattan, men planerna finns för en flytt till NJ men börjar nästan ångra mig då jag själv tror jag kommer sakna stan.
  • laven

Tja.... det är ju inte som Manhattan.

Men jo, jag trivdes väl. Jag bodde i Westfield (Union county, vid 22an) och gick i high school där. Bra skola.
    Sen när både jag och min syster var utflugna flyttade mina föräldrar till Mountainside - alldeles intill.

• Tess Ronson
    laven skrev 2009-07-31 18:10:07 följande:
    Tja.... det är ju inte som Manhattan. Men jo, jag trivdes väl. Jag bodde i Westfield (Union county, vid 22an) och gick i high school där. Bra skola. Sen när både jag och min syster var utflugna flyttade mina föräldrar till Mountainside - alldeles intill.
    Aha ok!
    Jo, ifs blir det väl så att man "vänjer" sig...finns både för och nackdelar=) men Manhattan e ändå Manhattan hehe.
    Men samtidigt är det rätt nära och man kan få en riktigt stor yta att bo på istället.
Svar på tråden USA tråden.