• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Nena70

Hedda, det är faktiskt skillnad på att amma spädisar och stiga upp kl. 4 med pigga barn - jag ammar hellre spädisar själv, i alla fall (nu är ju inte Andreas en spädis längre, och har alltid sovit relativt bra, så jag kanske egentligen inte ska uttala mej).

Vi har varit till djurparken i förmiddags. Noah tyckte det var jättekul - är nog första gången han verkligen gillat det. Annars är det nu en liten 2-åring jag har att göra med - nåde mej om jag försöker ta av honom en kissig blöja när han inte är på humör för det, eller försöker få honom att inte stoppa händerna i det skitiga vattnet jag skrubbar uteplatsen med, osv. Han fyller inte år förrän 6/8, men vi ska ha kalas nu på lördag, så jag håller på med förberedelser inför detta - om någon känner för att ge tips på saker att stoppa i "goody bags" får ni gärna göra det (tänkte inte ge barnen godis, utan mer leksaksaktiga saker). Sen ska jag göra cupcakes för första gången i mitt liv, men det verkar faktiskt rätt lätt, så det ska nog gå bra (t o m Hedda gjorde ju jättefina sådana ). Och så lite kakor och en prinsesstårta i form av lastbil - det blir nog det knepigaste, men ska nog gå bra (gjorde en giraff förra året och tycker att en lastbil borde vara lättare).

• rasajj
    Nena70 skrev 2009-07-30 21:33:58 följande:
    Hedda, det är faktiskt skillnad på att amma spädisar och stiga upp kl. 4 med pigga barn - jag ammar hellre spädisar själv, i alla fall (nu är ju inte Andreas en spädis längre, och har alltid sovit relativt bra, så jag kanske egentligen inte ska uttala mej).Vi har varit till djurparken i förmiddags. Noah tyckte det var jättekul - är nog första gången han verkligen gillat det. Annars är det nu en liten 2-åring jag har att göra med - nåde mej om jag försöker ta av honom en kissig blöja när han inte är på humör för det, eller försöker få honom att inte stoppa händerna i det skitiga vattnet jag skrubbar uteplatsen med, osv. Han fyller inte år förrän 6/8, men vi ska ha kalas nu på lördag, så jag håller på med förberedelser inför detta - om någon känner för att ge tips på saker att stoppa i "goody bags" får ni gärna göra det (tänkte inte ge barnen godis, utan mer leksaksaktiga saker). Sen ska jag göra cupcakes för första gången i mitt liv, men det verkar faktiskt rätt lätt, så det ska nog gå bra (t o m Hedda gjorde ju jättefina sådana ). Och så lite kakor och en prinsesstårta i form av lastbil - det blir nog det knepigaste, men ska nog gå bra (gjorde en giraff förra året och tycker att en lastbil borde vara lättare).
    en kul grej ar att gora playdoh for goddiebagsena. En liten sandwitchbag med en kula deg i till varje barn. N kan ju hjalpa till att gora degen at kompisarna (eller sa har du det som aktivitet pa kalaset) och karamellfarg for att gora degen fargglad!

Har finns en massa kul recept! http://www.sensory-processing-disorder.com/play-doh-recipes.html

Annars sa sma kritor med en liten malarbok (brukar finnas sma storlekar pa dollar stores, om du har nagot sant i narheten.)

Parlor/knappar och trad for att gora egna halsband.

sapbubblor

hoppas kalaset blir lyckat!!
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Nena70

Jättebra tips saargr - tack! Jag hade tänkt på playdoh och såpbubblor själv, men att göra egen playdoh var ju en mycket bättre idé (kanske skicka med ett recept till föräldrarna, så vet de vad som är i och kan göra mer själva).

• HeddaBigBum
    Nena70 skrev 2009-07-30 21:33:58 följande:
    Sen ska jag göra cupcakes för första gången i mitt liv, men det verkar faktiskt rätt lätt, så det ska nog gå bra (t o m Hedda gjorde ju jättefina sådana ).
    Hey now... be nice...

Gottepåsarna... russin, pixiböcker eller liknanade (kolla på the dollar store eller liknande)... en frukt (eller det kanske är för granola Swedish *haha*)... småbilar...
    Hmmm. Försöker tänka på vad lade i Lukes påsar. Minner är bra, men det är kort!
  • HeddaBigBum

ser att saargr också shoppar på the dollar store till kalas.

• rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-07-30 23:18:24 följande:
    ser att saargr också shoppar på the dollar store till kalas.
    Jajamensan! Vi ar low income. Sa vi har inte nagot val ens men det ar ok!
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • HeddaBigBum
    rasajj skrev 2009-07-30 23:36:47 följande:
    Jajamensan! Vi ar low income. Sa vi har inte nagot val ens men det ar ok!
    Absolut ok! Jag hittar massor bra där. Ziplock bags, t.ex., varför skulle de vara sämre där än på VONS? Städgrejer (sprayer och sånt) är ju också bra mycket billigare där. Men samtidigt kan min nota bara rassla iväg, eftersom jag plockar ner allt möjligt i korgen... Det kostar ju bara en dollar ju...

IKEA, förresten, Nena... De har ju lite smått och gott bland leksakerna. Har du nära till IKEA? Jag vet att de där små gosedjuren för en dollar var med i några gottepåsar och plastbesticken.
  • HeddaBigBum
    Sötsugen skrev 2009-07-30 19:04:40 följande:
    Kollade förresten dina fina bilder på FB! Det ser verkligen helt idylliskt ut, barnen måste ha haft så kul!!
    Ja, Sverige är fint! Men vad som är lite synd är att man inte riktigt såg det när man bodde där. Visst uppskattade man sin omgivning och njöt av varje ny årstid, men inte på samma vis som när man kommer tillbaka och "återupplever" allt liksom.
  • Nena70

Nej, sorgligt nog ligger IKEA inte längre nära till hands (tar nog 2 timmar att köra dit härifrån). Tack för de bra tipsen annars!

• HeddaBigBum

Vi har det ganska varmt här idag. 33 grader i skuggan. Förmiddagen spenderades på Tiny Tots och därefter några timmar i parken. Sedan hem och äta lunch (önskemål: skink-knäckemacka och vattenmelon) och sedan cykling och lite badmintonspel på baksidan. Sedan tyckte jag att vi kunde gå in och då säger Luke något i stil med att vi inte borde sitta inne nu när "det är så fint väder ute!"
    Vem tror han att han är? Mormor?!
    Att stå och glo i ännu en lekpark hade jag ingen lust med, men han övertygade mig om att gå till poolen i alla fall. Och visst fasen hade ungen rätt. Bra mycket bättre och skönare än att sitta inne och svettas!

Svar på tråden USA tråden.