• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Mrs Mack

Jag ska inte flytta till USA men dock resa dit. Har en son på då 1,3 år. Kommer ha ett kort dygn i New York för att sen resa på en karibienkryssning och därefter vara 3 dagar i Miami.
    Vad finns det för bra blöjmärken och vad kostar dom? Hittar man dom lätt i butiker?
    Välling har jag hört att det inte finns så som i Sverige. Får man ta med sig det på flyg till USA?

• LAMadde
    Mrs Mack skrev 2009-07-30 08:37:49 följande:
    Jag ska inte flytta till USA men dock resa dit. Har en son på då 1,3 år. Kommer ha ett kort dygn i New York för att sen resa på en karibienkryssning och därefter vara 3 dagar i Miami. Vad finns det för bra blöjmärken och vad kostar dom? Hittar man dom lätt i butiker? Välling har jag hört att det inte finns så som i Sverige. Får man ta med sig det på flyg till USA?
    Du hittar blöjor på drugstores (tex walgreens lr cvs), på mataffärer och på större affärer som tex babies'r'us, target lr walmart. Finns lite överallt. Finns pampers, huggies.etc. Välling finns ej här, och det kan du ha med på flyget ja. Om du vill ha det under flygningen så går det bra att packa så mycket du behöver i handbagaget. Sedan kan du packa välling för resten av resan i det in-checkade bagaget.
  • Mealla

Vem ryker ikvall i SYTYCD tror ni? Jag hoppas att finalen star mellan Brandon & Kayla, tycker att de var ett fantastiskt par igar. Brandon's solo var fenomenalt, jesus vilken kontroll pa kroppen han har.

Ting Ting, liquor stores ar oppna i NY state pa sondagar sa om du skulle sitta med dammig hals en sondag sa tar det ju bara 20 min for dig att bota det

• HeddaBigBum

Brandon är också min favorit! Och... ja... Kayla!

Men nu, era sketnans östkustare, nu springer ni inte in här eller på FB och skriver något förrän minst 3h har gått!

• Mealla

Jag holl mig ju tills morgonen efter Hedda Och jag lovar att inte borja surra om sytycd forran i morgon bitti. Du ar uppe tidigt...jet lag?

• HeddaBigBum

jet lag... *suck*
    Igår vaknade barnen klockan 4 och höll sig vakna heeeela dagen. Alexis ögon gick i kors när det närmade sig kvällen. Vi pusslade, gjorde halsband, mutade med galss, osv, men vid 19 lät vi henne somna. Luke somnade runt 19:30. Det är en ganska lång dag, tycker jag. 4-19/19:30. Nu sover de till minst 8, tänkte vi!! *yay*
    4:45... *ding* "Vi är hungriga"!
    AAWWGGRR!!

• Mealla

uj sa jobbigt....

Det dar extra 3 timmarna gor stor skillnad, jet lag till ostkusten blir inte sa illa.

Hjalper det om de far sova lite middag och du sedan haller de uppe lite langre? Jag vet att det ar svart att fa barn att sova nar de inte brukar sova middag, men kanske en strategisk biltur kan fixa det?

• HeddaBigBum

Vi testade bilturen dagen och tuppluren dagen innan och då kom de i säng lite senare (typ 20-20:30)... och vaknade vid 4. Men vad fan?
    Så igår blev planen att inte sova middag, så de skulle vara sket slut och därmed sova länge, länge på natten. Reslutatet blev som sagt 4:45, så det är ju i alla fall 45 minuter i rätt riktning!
    Men det löser sig och de är ju inte trötta eller gnälliga under dagen, så det enda som stör är ju att jag måste pallra mig upp och dra fram flingor innan solen gått upp.

Och hur det var att stiga upp varannan timme till hungriga barn när de var spädisar, det går liksom inte att jäääämföra... De föräldrar som håller på med det just nu faaaaattar ju inte hur jobbet det ääär med barn som har jet lag!

• Sweden

Hedda - Vad jobbigt men det loser sig nog om nagra dagar. Man brukar val saga att det tar lika manga dagar som tidsskillnad i timmar att hamta sig sa det blir val 9 dagar for er da om jag raknat ratt? 4:45 ar forresten en hemsk tid att ga upp; mina grabbar tyckte det var morgon da de forsta 6 manaderna och de vaknar fortfarande samma tid nu fast somnar om efter att ha fatt en flaska mjolk som tur ar.

• Sötsugen

Kuliga lagar! Lite svårt att förstå hur dom kommit till bara....

Hemskt att behöva upp så tidigt Hedda! Hoppas verkligen att det går till sig snart!! Kollade förresten dina fina bilder på FB! Det ser verkligen helt idylliskt ut, barnen måste ha haft så kul!!

Själv sitter jag här i sängen ff inte frisk! Jag blir tokig. Febern vägrar försvinna, den är inte hög men den är envis, ligger på 38.2 typ, blir konstig i huvet av att ha feber så det är svårt att göra så mycket annat....tack och lov för dagis säger jag bara, vet inte hur den här veckan gått annars. Har ju dessutom fått nån ögoninfektion som nu verkar ha gått över lite lätt till andra ögat med, tack och lov är i alla fall halsen bättre....men det är nog nåt viralt då antibiotikan inte tagit det ännu....
    Men vi får nog ställa in vår resa tyvärr...hade verkligen sett fram emot att åka!! Men vi hade tänkt åka i morgon och som läget ser ut nu så går det inte alls, har inte alls saker i ordning för det även om jag skulle vara helt frisk. Känns trist. Kanske om inte annat att vi kan komma iväg på nån annan liten tripp i alla fall så att vi får se nåt annat i alla fall...

Svar på tråden USA tråden.