• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Nena70

swedishmamma, jag försökte lite olika grejor för att få Noah att vända på sej - vatten ska som sagt hjälpa, och även att ligga med höfterna högre än huvudet (kan gillra upp en strykbräda, men bekvämt är det inte!). Det verkar ju som att bebisen fortfarande kan vända sej, om h*n precis gjort det, så om inte annat tror jag nog att ett vändningsförsök har stor chans att lyckas.

Bra att det lär gå bra med vagnen till Sverige - måste ju ha med mej den. Ska ha sjal också, för den delen, men vore ju smidigt att kunna ha Noah i vagnen (plus handbagage och sånt).

Kul att höra att E's svenska utvecklades så mycket, KS! (Mindre kul med mamman på planet, däremot - fy!)

• Påskkyckling
    Trycksvärta skrev 2009-08-04 01:24:42 följande:
    Har någon varit inne på vändningsförsök? Jag fick reda på idag att bebisen ligger i säte, efter att bara för en vecka sen vara med huvudet nere så jag trodde ju att saken var biff! Har ju haft såna enkla graviditeter och förlossningar innan, denna har bara varit bedrövlig både fysiskt och mentalt.... Jag ska in på vändningsförsök på onsdag morgon och känner mig oroad. Vill inte gärna ha kejsarsnitt ju.
    Kolla in den här sidan:
    www.spinningbabies.com/

Halloj allihopa förresten! Och välkommen tillbaka KS! Jag har inte hunnit skriva så mycket på sistone, men försöker väl hänga med och läsa så gott det går. Finn är inne i en period när vi måste vara ute och hitta på saker hela tiden för att tillvaron ska vara dräglig, så datortid blir det inte mycket av.
  • Hjartesjalen

Idag fyller min alskade make 41, o jag spenderade gardagen med att baka en Princess tarta, o lite av mitt godis till honom efterom han alskar det o onskat sig alltihopa , lite presenter ocksa saklart o en middag pa favvorestaurangen pa Lordag.

• LabLover
    rasajj skrev 2009-08-04 00:01:46 följande:
    Samma som pa facebook?
    Det är jag för blyg för. FL är för offentligt
    Mealla skrev 2009-08-03 21:16:36 följande:
    Jag kommer aldrig mer igen kora med "sakra perioder" kan jag ju saga.....
    Har du blivit gravid då? För mig innebär säkra perioder supersäkra perioder if you know what I mean
    Trycksvärta skrev 2009-08-04 01:24:42 följande:
    Har någon varit inne på vändningsförsök? Jag fick reda på idag att bebisen ligger i säte, efter att bara för en vecka sen vara med huvudet nere så jag trodde ju att saken var biff! Har ju haft såna enkla graviditeter och förlossningar innan, denna har bara varit bedrövlig både fysiskt och mentalt.... Jag ska in på vändningsförsök på onsdag morgon och känner mig oroad. Vill inte gärna ha kejsarsnitt ju.
    Swedishmamma: Det var en av mina fasor också. Hoppas vändningsförsöket går bra. Om inte så får du tänka så att när du väl har bebisen hos dig så bryr du dig inte så mycket om hur den kom ut, bara att allt gick bra.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Mealla

LabLover,

well, jag sitter har med en oooops i magen som kommer i februari. Jag har ganska rejal panik da jag tanker pa det sa jag forsoker att inte lasas om nagot, la la la.... 3 barn pa 4 ar = PANIK.

Vi har kort sakra perioder kompletterat med kondom da det behovts sedan Eamon foddes, sa det har ju funkat i 3 ar, MEN det ar ju inte sakert som sagt. Vi hade sex pa dag 6 i min cykel och jag har vanligtvis AL runt dag 14 sa tekniskt satt sa skulle jag ju inte blivit gravid, men tydligen sa gick det....

Min man ska gora en vasectomi sa vi kommer inte ha preventivmedel issues i framtiden...

Sjalvklart ar babyn valkommen, det ska bli kul med ett barn till men jag har verkligen inte lust att vara gravid och som sagt, jag har latt panik over hela situationen.

• LabLover
    Maella: Oj, dag 6 det var tidigt! Nä, helt säker kan man ju aldrig vara. Vi vill ju ha ett barn till men inte just nu. Hoppas du får en mindre jobbig gravidtet än du tror
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Mealla

Vanligtvis har jag inte san koll att jag vet exakt dag, men i detta fallet ar det enda mojlgheten att det skedde da eftersom min man akte till USA dagen efter och jag akte till Sverige. Jag vet inte hur det ar mojligt men som sagt, sakra perioder ar over for oss

• Trycksvärta

Tack för förslag! Nu ska här gillras upp strykbrädor och annat, för huvudet ska ner igen! Som du säger Nena så var han nyss nere så ska han väl lika lätt kunna flippa rätt igen. Frågan är hur man håller honom nere med huvudet i en och en halv vecka till.

Jag lägger verkligen ingen värdering i om hur barnet föds, hoppas ingen trodde det. Är inte heller särskilt oroad över själva operationen. Men att veta att det kan bli kejsarsnitt närsomhelst om bebisen fortfarande ligger i säte, gör mig lite bekymrad (för att vi inte har barnvakt förrän den 16:e och framöver) och tiden direkt EFTER ev. snitt. Vi har ju tre andra barn att ta hand om som är 7, 5 och 2,5 år gamla och min man måste ganska snart tillbaka till jobbet och då blir jag ensam med allt. Tyvärr känner vi inte någon här än som är på mer än "Hi, how are you?"-nivån om ni förstår hur jag menar. Jag har ju haft såna up-and-go förlossningar innan, så detta har gjort mig alldeles ställd och ganska sömnlös... MEN, jag ska försöka att inte ta ut det negativa i förväg - allt kan ju gå BRA också!

• lundholmster
    Mealla skrev 2009-08-04 13:59:26 följande:
    LabLover,well, jag sitter har med en oooops i magen som kommer i februari. Jag har ganska rejal panik da jag tanker pa det sa jag forsoker att inte lasas om nagot, la la la.... 3 barn pa 4 ar = PANIK.Vi har kort sakra perioder kompletterat med kondom da det behovts sedan Eamon foddes, sa det har ju funkat i 3 ar, MEN det ar ju inte sakert som sagt. Vi hade sex pa dag 6 i min cykel och jag har vanligtvis AL runt dag 14 sa tekniskt satt sa skulle jag ju inte blivit gravid, men tydligen sa gick det....Min man ska gora en vasectomi sa vi kommer inte ha preventivmedel issues i framtiden...Sjalvklart ar babyn valkommen, det ska bli kul med ett barn till men jag har verkligen inte lust att vara gravid och som sagt, jag har latt panik over hela situationen.
    En kille på mitt jobb gjorde en Vasectomi... 12 månader senare så kom deras 4:e barn.
  • lundholmster
    Mealla skrev 2009-08-04 15:09:26 följande:
    Vanligtvis har jag inte san koll att jag vet exakt dag, men i detta fallet ar det enda mojlgheten att det skedde da eftersom min man akte till USA dagen efter och jag akte till Sverige. Jag vet inte hur det ar mojligt men som sagt, sakra perioder ar over for oss
    Brevbäraren??
Svar på tråden USA tråden.